Signhilds tredje seger – GRATTIS

16

Uppgift sexton av trettio: Djur i kyrka.
Svar: 3 bokstäver
Facit: KOR
Vinnare: Signhild Hortberg, 24 sekunder.
Fakta om nästa uppgift: Kategori A:6
Lathund: Kategori A 5-10, Kategori B 6-10, Kategori C 5-10

Aktuell tabell:
1. Anki Arvidson, 30 poäng
2. Signhild Hortberg, 26 poäng
3. Wiolettan, 21 poäng
4. Annika Sohlin, 20 poäng
5. Susan Johansson, 16 poäng
6. Inger Börmark, 16 poäng
7. Åsa Bäcklund, Lma, 13 poäng
9. Gunilla Wahlberg, Ingen Vinnare, 12 poäng
11. Ing-Britt Jönsson, 12 poäng
12. Maj Johansson, Gunnel Moberg, Gun-Britt, 10 poäng
15. KerstinCecilia, 9 poäng
16. Ditte Akker, Eva Rohlén, Börje Carlsson, Marie Kristoffersson, 9 poäng
20. Ezter, Cecilia Ottosson, Per Börmark, 7 poäng
23. Znogge, Lisbeth ”Lippe” Forsberg, 5 poäng
25. Yvonne Carlsson, 3 poäng
26. Ethel Hedström, Solveig Svensson, Tant Glad, Åse Holmander-Mehlin, Primrose, Anna-Karin Mattsson, Villa Herbert, Pia Boman, Minton, 2 poäng
35. RosMarie Danielsson, Maria Bergman, Ingrid Levander, Skåningen, Gun Toresson, Susie Bloom, Lotta Modin, Agneta Truelsen, Marianne Sturk, Oops, 1 poäng
45. Inez Carlsson, Gittan Jacobsson, Leif Svensson, 0 poäng
48. Övriga

* Om två eller fler ligger på lika poäng är antalet grensegrar avgörande i första läget.
Röda namn = Dagens medaljtrio.

Fast text:
A. Tio uppgifter kommer att dyka upp på klockslagen 07.00, 10.00, 15.00, 18.00,19.00, 20.00 och 21.00.
B. Tio uppgifter läggs in på bestämda klockslag. När? Detta kommer att berättas om här på bloggen.
C. Tio uppgifter kan komma när som helst under månaden.

OBS! Ibland kan det bli mer än en fråga samma dag. Exempelvis när lekledaren behöver fritid en annan dag. 🙂

EFTER det att en uppgift är stängd kommer jag att föra in en aktuell tabell UNDER uppgiften, lämna rätt svar, tala om vem som har vunnit och berätta om nästa uppgifts kategori, A, B eller C.

76 thoughts on “Signhilds tredje seger – GRATTIS

  1. Det blev många kor i kyrkan, jag är nöjd med placeringen, men Signhild Skrivmoster var någon sekund snabbare med sina kor. Muu! ❤ Kram från Finland

  2. Här hänger man inte med:)….
    Men grattis till vinnarna!
    Finns så mycket att göra så till datorn kommer
    jag tidigast på kvällen.
    Du får ha en fin kväll.
    Kram gun

  3. Men Bosse, hur kunde du lägga ut en fråga när jag satt på flyget? Räcker det inte att jag har fått en chock över hur kallt det är att komma hem till det här landet? 😉

    • Det var elakt gjort av mig. 😉 Drabbade visst Ditte också när hon åkte hem från Spanien för några dagar sedan. Hoppas du haft en lyckad tripp. Jag förstår att det ruskade om dig när du kom ut från planet till denna tuffa verklighet/månad. 😦
      Strunta i smutstvätten. Kavla upp skjortärmarna. Nu har du mycket att ta igen. Att ligga på plats 20 är inte precis din stil. Är det inte dags att ta en femte titel? Då skulle du klättar upp till plats 7. Hoppas du slipper åka på en dunderförkylning de närmaste dagarna. Lätt hänt när man varit iväg på ett varmt ställe. Du tog väl semester hela månaden? 😉

      • Har haft en helt fantastisk resa, men vardagen slog emot mig mer än jag trodde, speciellt kylan (tänk att man kan glömma hur vädret är här i november, bara genom att vara borta en vecka) när jag kom hem. I dag inledde jag arbetsdagen med att meddela arbetskamraterna att vi måste ha siesta i dag. Själv skulle jag behöva siesta hela dagen. 🙂
        Nej, plats 20 är inte alls min stil. Livet har verkligen kommit emellan den här gången. Vi får se om det kan bli en förändring. 😉

      • Du tog tjuren vid hornen och gick direkt till jobbet idag. Jag räknar med att du fick igenom ditt förslag. 🙂 Själv skulle jag vilja gå i ide denna sista höstmånad som jag många gånger i livet önskat gick att radera bort. 😦 Samtidigt har jag en massa roliga minnen från saker som hänt just i november. Förhoppningsvis glider du in i den tuffa verkligheten efter några arbetspass. Ska du tvätta bilen vid någon speciell tid idag/kväll? 😉
        Ps. När vi får sju rätt på Lotto kommer vi att köpa en bostad vid Medelhavet och tillbringa oktober-mars där. Endast ta en avstickare norr ut vid julhelgerna.

    • Vem har lagt en Skedand i kyrkan? 😀 Tänk om din kommentar hamnat på rätt ställe första gången. 😦 Då kunde det enligt 18.01 gett både tre och två poäng. Men det var hårt efter Åsa som svarade på 40 sekunder. Detta förklarade mitt mysterium. Jag satt och skrev upp plingandet och undrade var en kommentar tagit vägen. Tur att du upptäckte det själv. Jag såg att du hade tiden 18.15 på rätta stället. Om det nu är skedand som är rätt svar. 🙂 Jag har fått in två förslag på fågelarten Skedgås. Klockan 21.00 är det stängningsdags. Först ska jag läsa klart en bra roman. Kram

Kommentera

