Det lilla hotellet vid havet

ett

Innan vi flyttade till Ystad hann vi bo flera gånger i den mysiga lilla staden. Både när vi var på semestrar och när vi febrilt letade bostad under några intensiva vintermånader.

två

Om vi någon gång flyttar från orten är jag övertygad om att vi kommer att återvända till Ystad flera gånger. Då är det troligt att vi kommer att satsa på detta hotell, som ligger ett stenkast från havet och bara en kvart från Ystad. Denna vägsträcka gör mig varm i kroppen varje gång jag färdas på den. ❤ Helst när det är fritt från novemberdimma. 😉

tre
Hotellet har växt och blivit med spa under den tid som vi bott här.

tre b

fyra

fem

Det var mycket folk här så jag tog en snabb-bild i entrén. Allt såg lockande ut. 🙂

sex

Hade inte Solveig varit med är det möjligt att frestelsen med den öppna dörren hade blivit för … 😉

sju

åtta
Jag är alltid svag för små detaljer. Jag blev också förtjust i namnen på rummen. Ex Fårahuset och Stallet.

nio

Detta måste vara den nya delen.

tio

elva

Två pluspoäng för ögat. Minnen från förr när det var lantbruk på platsen. Nu är frågan: Gå en promenad på Mossbystrand eller åka en liten bit bort till underbara Abbekås? Här finns så många fantastiska platser att det ibland blir svårt att välja.

Här kan du se finare bilder och annat spännande http://www.mossbylund.se/

Tänk att det redan är första advent nästa söndag!

 

42 thoughts on “Det lilla hotellet vid havet

  1. Det hotellet har jag missat! Verkar vara värt ett besök :-)!

    Första advent? Nästa söndag? Helt otroligt. Jag som brukar tycka att hösten är lång. Inte i år.

  2. Vår bloggvän har skrivit om det många gånger också så jag är nästan frestad att boka in en helg…

    Hösten har verkligen sprungit på med raska steg. Nu har jag tjuvstartat och julgardinerna är uppe!

    Kram

  3. Men Bosse har du varit på besök på det lilla hotellet vid havet en dag då jag inte var på plats, Fårahuset vårt personalrum, ett väldigt passande namn 🙂 Den öppna dörren ….klart du skulle tittat in i Vagnstallet som idag är konferensrum. Nästa gång ni tittar förbi vill jag att du annonserar din ankomst så jag kan få säga hej och visa er runt. Lova !!! Kram Åse

  4. Tack för den trevliga rundvandringen. Ser ut som ett trevligt ställe där jag kan tänka mig att stanna en dag eller två om jag någon gång skulle komma till dina trakter.

  5. Vilket mysigt ställe! Vackra bilder! Det finns så mycket att se och uppleva. Jag har en hel del kvar i Skåne t.ex. för i Ystad har jag inte varit. Gillar gamla saker t.ex. och när de används som dekorationer nu för tiden. Ha en fin kväll! Kram

  6. Ser jättemysigt ut. Jag gillar också Ystad. Varit där många gånger. Inom nära håll finns också så många andra fina platser. Kivik, Simrishamn, Mölle,Torekov. Helsingborg gillar jag också.

  7. Tack för en fin rundtur i mitt kära Skäne. Jag minns med glädje min och bästa vännen Maggans cykeltur i Skåne – Bornhom våren 1958, då vi bland annat bodde på Ystad vandrarhem med utsikt över havet. Antagligen är det numera ett flott hotell eller mysigt B&B.

      • Jag trodde du var en modig en. 🙂 Här fryser det på och är just nu snorhalt ute. De har visst hotat d´med att det kan bli 10º kallt i natt. 😦

      • Bara ibland. 🙂 Vi fryser. Värmepumpen fungerar inte optimalt. Överallt har vi tänt levande ljus och ugnen sätts på och luckan öppnas för att få ut värme i köket. Blir det ingen uppgift imorgon så vet du vad det beror på. Jag har stelnat till en snögubbe inomhus.

  8. Så fint, ser mysigt ut ,-))
    Detaljer så som skräphinken med grenhandtag var så läckert.
    Fina bilder ,-)
    Ha en härlig Helg du och din Fam.
    KRAM Primrose -)

  9. Ser verkligen ut som ett toppenställe! Har ju förstås sett bilder hos Åse vid flera tillfällen och visste redan att det är en underbar plats. Kul att få följa med och se genom dina ögon också… fina bilder!
    Kram

  10. Tack för besöket och din text med fina bilder. Nu har jag också lusläst deras hemsida och Mossbylund talar verkligen till mig. Till våren/sommaren får det allt bli en tur mot detta håll och då ska jag bla boka in oss här ett par nätter. Småskaligheten och det genuina tilltalar mig verkligen.
    Jag är så glad för alla turer du tar med mig på i Skåne och jag lär mig hela tiden nya saker.
    Soliga kramar från huvudstaden, dock snöfria.

    • Vänta till rapsen blommar. Om det gick hade jag gärna flyttat fram klockan till våren. Det är något fel på vår värmepump just nu så vi fryyyssser inomhus.
      Vi fick en liten släng av snö för några timmar sedan, men det har övergått i skånskt regn. Kram

Kommentera

