Världen & Vardagstankar: 29 av 30

Ett

Två

Tre

Fyra

Fem

29. Händer det att du tar kort på okända personer? (Smygfota)

 

Fast text: Personer som kommenterat femton gånger i detta torsdagstema deltar i en trisstävling. (De ska ha svarat på min fråga) Jag kommer också att dela ut en lott till någon som skrivit något som jag blivit extra förtjust i. Tänkvärt, roligt eller gulligt. Jag kommenterar med en glad gubbe att jag läst din kommentar under resans gång och gör en sammanfattning i en fristående kommentar, strax innan nästa fråga.

 

41 thoughts on “Världen & Vardagstankar: 29 av 30

  1. Härliga bilder! Nej jag gör inte det .. i så fall omedvetet att nån följer med när jag tar på mina ”egna”. Jag är inte så pricksäker! 🙂 Nu tar jag kaffe i lugn och ro!

  2. Härliga bilder från livet självt.
    Har du smygfotat dessa? I så fall blev du rejält förtjust i damen i svartvita klänningen. tänkte jag först, men sen såg jag, de liknade bara varandra, en randig och en prickig klänning, en grön hatt, en gul hatt.
    Nej, jag undviker att ta bilder av okända, i så fall kommer de med bara för att de ”står i vägen”,
    Kram till dig.

    PS Du undrade om jag hade haft flunsan? Ja, jag tror det eftersom febern var så hög i flera dagar. Men det värsta var viruset på balansnerven, i kombination med förmaksflimmret.

  3. Jag fotograferar aldrig medvetet någon jag inte känner. Efteråt när jag kollar mina foton kan jag ibland upptäcka något som jag inte la märke till innan. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att fotografera någon jag inte känner, av den enkla anledningen att jag inte själv vill bli fotograferad av någon okänd. Kram

  4. Jag smygfotograferar gärna men det är inte så att jag ligger och trycker i buskarna för att ta någon på bar gärning i en prekär situation. Däremot använder jag gärna mitt zoomobjektiv och lyckas på så vis ta naturliga bilder av främmande människor som befinner sig på stort avstånd från mig. Däremot så kan jag naturligtvis inte använda dem hur som helst om ansiktet syns och personen kan identifieras!

    Kram

  5. Sommarbilder. Jag längtar redan… får ont i magen ;-).

    Nej jag smygfotar aldrig. Jo, har faktiskt gjort det en gång, i tonåren när jag och en kompis låtsades ta på varandra, men i själva verket fotade vi två snyggingar som stod precis intill. Undrar om det fattade?

  6. Ibland gör jag det men det känns lite svårt, som nu när jag är i Indien och det finns massa människor och situationer jag vill fota. Ibland gör jag det och ibland inte.

  7. Det har hänt, men jag använder dem inte i bloggen om personens ansikte går att känna igen.
    Men ibland frågar jag också om lov och det brukar oftast går bra att då ta ett foto.
    Fotokramar!

  8. Fina bilder. Borde kanske ta en tur till Skåne igen. Länge sen sist, har en massa kusiner med familjer i Kristianstad med omnejd. Den nöjdaste på dina foton idag är nog en glad man i sina i sina bästa år som skall ut och resa. 😊 Ha en bra fortsättning på din dag.

  9. Nej det gör jag aldrig, åtminstone inte okända människor. Och själv vill jag bara vara med på bild endast om nåt av mina barnbarn är med!

  10. Haha……smygfotar hihi.
    Näe ….det gör jag faktiskt inte. Visst kan nån här och där komma med på bild. Men Då händer det naturligt liksom. Det bara blir.
    Gillar dina smygbilder…..den sista gillar jag lite extra mycket.
    Föresten……vem är det? Vad är det för en filur?
    Han ser glad ut iallafall.
    Men heter han ”Svedala Bibi”? Läste jag fel? Blir lite fundersam men……….han verkar gilla läget och så. Gillar att bli fotad hehe.

    Torsdagsbuskram.

Kommentera

