Znogge gjorde det igen – GRATTIS

28

Uppgift tjugoåtta av trettio: Hon är väl någon?
Svar: 4 bokstäver
Facit: INGA
Vinnare: Znogge, 38 minuter
Fakta om nästa uppgift: Kategori A
Lathund: Kategori A 9-10, Kategori B 9-10, Kategori C 10-10

Inga Gill minns ni väl.

Aktuell tabell:
1. Anki Arvidson, 48 poäng
2. Signhild Hortberg, 45 poäng
3. Inger Börmark, 36 poäng

4. Wiolettan, 33 poäng
5. Susan Johansson, 29 poäng
6. Annika Sohlin, 28 poäng
7. Åsa Bäcklund, 27 poäng
8. Znogge 25 poäng ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
9. Lma, 25 poäng
10. Villa Herberts, 22 poäng ❤ ❤
11. Gunnel Moberg 21 poäng
12. Ditte Akker, 19 poäng ❤ ❤ ❤
13. Gunilla Wahlberg, Marie Kristoffersson 18 poäng
15. Maj Johansson, 18 poäng
16. Ing-Britt Jönsson, 17 poäng
17. Eva Rohlén, 16 poäng
18. Per Börmark, 15 poäng-gränsen

19. Gun-Britt, 13 poäng
20. Ingen Vinnare, 12 poäng
21. KerstinCecilia, 12 poäng
22. Börje Carlsson, Cecilia Ottosson, Ezter, 12 poäng

25. Lisbeth ”Lippe” Forsberg, 9 poäng
26. Greger Byskata 7 poäng
27. Pia Boman, 7 poäng
28. Primrose, 6 poäng
29. Susie Bloom, 5 poäng
30. Yvonne Carlsson, 4 poäng
31. Minton, Ethel Hedström, 3 poäng
33. Solveig Svensson, Tant Glad, Åse Holmander-Mehlin, Anna-Karin Mattsson, Marianne Sturk, 2 poäng
38. RosMarie Danielsson, Maria Bergman, Ingrid Levander, Skåningen, Gun Toresson, Lotta Modin, Agneta Truelsen, 1 poäng
45. Inez Carlsson, Gittan Jacobsson, Leif Svensson, Suz, Wera, 0 poäng
50. Övriga

❤ = Uppgiftens medaljtrio.
Gröna siffror betyder att deltagaren uppnått gränsen femton poäng.

* Om två eller fler ligger på lika poäng är antalet grensegrar avgörande i första läget.

Fast text:

A. Tio uppgifter kommer att dyka upp på klockslagen 07.00, 10.00, 15.00, 18.00,19.00, 20.00 och 21.00.
B. Tio uppgifter läggs in på bestämda klockslag. När? Detta kommer att berättas om här på bloggen.
C. Tio uppgifter kan komma när som helst under månaden.

OBS! Ibland kan det bli mer än en fråga samma dag. Exempelvis när lekledaren behöver fritid en annan dag. 🙂

EFTER det att en uppgift är stängd kommer jag att föra in en aktuell tabell UNDER uppgiften, lämna rätt svar, tala om vem som har vunnit och berätta om nästa uppgifts kategori, A, B eller C.

60 thoughts on “Znogge gjorde det igen – GRATTIS

      • Lite motgång för mig nu. Igår var jag barnvakt och hade ingen täckning på mobilen – idag satt jag hemma vid datorn hela f.m. och var på alerten, men var sedan tvungen att åka till apoteket och hämta ny medicin till Lasse… och precis då kom uppgiften, Det är fult att svära… men det gjorde jag för mig själv… suck.
        Kram ändå…

      • Jag undrade vart du tagit vägen. Tur du inte blivit sjuk själv. Här blev det lokalt strömavbrott ett bra tag på vår gata och några gator till när jag skulle redovisa. Nu återstår bara två uppgifter och det riktigt spännande. Precis som jag hoppats på.

  1. 20 har svarat. Det fattas ett par namn i toppen av tabellen. De har två minuter på sig. Nu en minut. Svårighetsgraden har ökat en del under de sista uppgifterna, vilket jag tycker är bra. Där gick tiden ut och det sa pling. Snacka om att vara ute i grevens tid. 🙂

  2. Ännu en miss, för mig, men det är roligt att vara med och tävla, älskar dina tävlingar, tror bara att det är svårare än jag tror. Förstod du det där?
    Tack!
    Kram!

      • Jag är mycket förtjust i Beatles och deras röster ihop och musiken. Misery var inte precis favoritlåten, men bra ändå. Yesterday, Help och Ubåten, de vanliga men de hade inte rätt antal bokstäver.
        Trevlig helg.
        Kram!

      • Tack för dina ord. Visst är det en stor fördel om antalet bokstäver stämmer med frågan. 😉 Jag gillar också The Beatles. Deras musik håller än. Vilka klassiker de lämnat efter sig. Men jag tycker inte om alla deras låtar och inte det ”drogliv” de levde under en lång tid i ex Indien.
        Jag ville inte att det skulle gå att välja någon av de mest kända låtarna. Därför blev det sex bokstäver.
        Synd att du låg till sängs en vecka. Annars hade du kanske haft ännu fler poäng. Själv har jag haft stora problem med balanssinnet och vet hur jobbigt det är. Sedan har du dina andra tillkortakommande upptill det. Tur du har en egen Klippa på hemmaplan. ❤ Hoppas du får vara frisk och får en fin avslutning på året.
        Kram

  3. Tack för dina uppmuntrande ord.
    Jag har tänkt likadant, ”om jag inte hade passat på och blivit så sjuk”, men det kanske ändå inte hade blivit någon medaljplats, för det är ju dit jag alltid siktar. *ler*.
    Vet du, jag ser fram emot nästa omgång med en massa frågor ifrån dig, varje dag, men jag förstår att det tar en massa tid och energi.
    Men isåfall, borde jag skaffa mig en snabbare dator, det kan ju gå flera minuter innan jag ser din fråga, för det mesta och då har 6-7 st redan röstat. Så jag får lita på att vara ”annnorlunda” i mina svar.
    Kram!

    • Segern och titeln månadsmästare står mellan två kvinnor, men bronset är det fem kvinnor som kämpar om teoretiskt. Du är en av dem och den som ligger i slagläge.
      Vi får se hur det blir i november 2016. Jag lovar inget på förhand. Idéer sparar jag alltid på. Det gör jag när det gäller mycket. De närmaste veckorna ska jag sortera tankarna. Det gör jag bäst vid strandpromenader. ❤
      Trist att ni inte har samma utgångsläge. Helst vid de lätta uppgifterna. Själv läser jag bara bloggar via dator. Har aldrig varit inne på en blogg via mobilen. Det skulle bli för smått för min smak. Mina fingrar hade aldrig kunnat skriva en länge text. Med ett vanligt tangentbord och vid en stor bildskärm skriver jag flytande utan att titta på tangenter och fingrar. Då kan jag koncentrera mig på väsentligheter istället för det tekniska. När jag fifflar med mobilen känner jag mig som en elefant i ett kylskåp. 🙂 trots att jag har "nätta" fingrar.
      Kram. Ps. Här har blivit en mysig adventskänsla.

Kommentera

