De har lämnat spår efter sig: 3 av 3

Inbjudan

A

B

Att notera: Det är endast Anki, Signhild och Inger som är med på alla tre tio i topp.
2015 hamnade hela fyra debutanter bland de tio bästa. 🙂

Antalet personer som haft rätt svar på de trettio uppgifterna: 1-21, 2-11, 3-7, 4-21, 5-20, 6-21, 7-12, 8-18, 9-16, 10-0, 11-16, 12-2, 13-16, 14-0, 15-13, 16-24, 17-24, 18-18, 19-13, 20-10, 21-18, 22-19, 23-5, 24-23, 25-11, 26-18, 27-7, 28-16, 29-3, 30-12.

De 30 uppgifterna är fördelade på 14 olika segrare.
Anki och Signhild 5 titlar.
Znogge 3 titlar.
Susan, Annika, Ingen Vinnare, Inger, Wiolettan och KerstinCecilia 2 titlar.
Gunilla, Villa Herbets, Åsa, Marie, Greger vann var sin gång.

 Bakom kulisserna

Jag har inte helt varvat ner från korsordstävlingen. Än återstår det en del att göra. Dessutom ville jag lägga in sista frågan i årets kategori Världen & Vardagstankar, för att samordna eventuella vinstlottutskick. Den tiden går ut 23.59.

Lottningsdags

 

A. De tre på pallen i korsordstävlingen ska givetvis som vanligt belönas.
B. Två av de trettio vinnarna kommer att få var sin lott. (Solveig drar som vanligt de väl vikta lapparna)
C. Två av de som kommit upp i femton poäng kommer att få var sin lott. I denna vinstkategori deltar INTE de tre från pallen och de som drogs i kategori B. (Solveig drar lappar)
D. Bonuslott till det ”felsvar” som jag uppskattade mest.
Det fanns med andra ord lite för mig att läsa innan jag berättade för Solveig vilka fem jag valde mellan. Hon ansåg att mitt förstaval var bäst. 🙂

Två vinster i Världen & Vardagstankar. Där blir det ännu mer för mig att återläsa, räkna i tabellen och notera vilka som uppfyller mina krav. (tur att jag kontinuerligt har fyllt i den under året) Därefter ska jag be Jennifer att ta på sig en mörk halsduk och …
För den kommentar som jag uppskattade mest. Där har jag redan hittat några guldkorn, men har femton frågors kommentarer kvar att läsa. Det har varit riktigt trevligt och mysigt att läsa raderna igen. Tack alla för att ni så frikostigt bjuder på er själva. ❤

Så här ser det ut innan jag klippt ut, vikt ordentligt och lagt lapparna i det svarta hjärtat.

C

Kanske lyckas jag få ihop alla trådar om någon dag. 😉

24 thoughts on “De har lämnat spår efter sig: 3 av 3

      • Det var ganska många som nappade på den och därför vågade jag ta det ett steg till. Starta den korsordstävling som jag hade förberett under flera veckor. Säkert fanns det de som var trötta på mina uppgifter och redovisningar. Helst första året. Förra året la jag på ett trevligt foto och då hade de som inte gillar att tävla något annat att titta på några sekunder. 🙂 Flytten till Bloggen kändes som rätt och hemma. Det var ändå här jag hade tabellen tidigare också. Sedan har jag som du säkert sett gjort ”reklam” på Facebook då och då. Mest som en passning till er som är intresserade och hade glömt. Alltid lät jag det gå en timme först för att vara konsekvent och rättvis. 🙂

  1. Kan bara instämma i vad . sussiejoh65, Susan skriver. Antingen är du väldigt effektiv, eller lägger du ner många timmar, på att roa oss tävlingsglada. Fast du är kanske en kombination av båda. Så här får du en till stor eloge! 🙂

    • Min hjärna är inte lika pigg som förr, men jag passar på när vi är överens. 🙂
      Mitt mål har hela tiden varit att ha kul i månaden november, som jag så många gånger förr haft ett speciellt förhållande till. De sista tre åren har den känts som februari. (inte megalång) December har jag alltid varit mer förtjust i.
      Tack för en stor eloge. 🙂

  2. Bosse! Tack för detta! Vilket jobb och engagemang!
    Det har varit så roligt och stimulerande att vara med och för mig var dte första gången jag var med. Har ju inte facebook.
    Och det här med att göra ett par nya saker per dag har verkligen blivit av med dina klurigheter.
    TacK än en gång!
    Kluriga kramar!

    • Tack för att du uppskattar det. 🙂 Det som jag varit dålig med denna månad är att bloggvandra. Det har varken funnits tid eller ork. Jag försökte i början men fick ge upp.
      Du som rest och bott ute i världen skulle såklart kunna ha nytta av facebooks positiva sidor. Samtidigt är det svårt att vara med överallt. Själv behöver jag gå in i mig själv för att kunna skriva. Då får inte sociala saker sluka min energi. Jag har en del att fundera över när det gäller 2016. Tänk om jag haft ork och kraft som förr.
      Kram från Bo Anders. 🙂

  3. Håller med de som redan skrivit och vill också ge dig en STOR eloge, en ros och en varm kram! Du är en fantastisk människa som orkar ordna denna tävling för att förgylla dagarna i novembermörkret!
    Önskar dig en fin dag… idag och alla andra dagar! Glöm inte att ta det lite lugnt och vila nu – snart är det jul!
    En kram till!

    • Tack ska du ha Anki. 🙂 Efter att jag läst alla kommentarer på Världen & Vardagstankar idag och räknat dem är det dags för lottning. När S kommer hem från jobbet ikväll får hon dra lappar. J ska få ett annat speciellt uppdrag.
      Jag ska ta ledigt från sociala medier ett tag. För jag måste ex. planera vad vi ska ha för roliga tävlingar/lekar till julen. Det brukar vara min uppgift. Dessutom återstår Månadens tävling här på bloggen. Nästa år byter jag kanske ”spår”.

      Hoppas det känns bra att vara Korsordsmästare 2015. 🙂 Om jag minns rätt ledde du tävlingen i 28 omgångar. Endast i början fanns det två andra ledare. Ändå var det spännande och en kamp ända in i uppgift 29. Precis som jag ville ha det.

      Bossekram

  4. Även jag instämmer med övriga talare! Vilket enormt och fantastiskt arbete du har lagt ner på detta! Men du ska veta att det är uppskattat så en stor ros från mig med!

    Grattis till alla som hamnade på pallen 2015 😀

    Kram

  5. Du är ju bara så bra – vilket engagemang!!!
    Själv beundrar jag på avstånd och lämnar spår efter mig i form av en kommentar då och då!!
    PS Du skulle sett vilken kö vi hade på jobbet när Lukas var och signerade sin bok. Hade tänkt att försöka smyga förbi och få en autograf till dig men det fick jag slå ur hågen!!
    Kram

  6. Heja Bosse ”hålla i gångare/administratör/påhittare/regisör” för detta!!!! Nu är du iland med din november och jag ser det börjat snöa …
    Grattis till alla deltagare: vinster och glädje!
    Kram

  7. Intressant statistik. Vilket enormt arbete du har lagt ner på dessa tävlingar, vilket gläder oss tävlingssugna. Du har en speciell begåvning för detta och är duktig på det. Hoppas att du har lite roligt själv också, kanske inte så mycket som vi, men lite i alla fall. Det skulle jag gilla.
    Trevlig kväll och än en gång ett stort TACK!
    Kram!

    • Tack ska du ha. ❤ Jag är uppväxt med spel och lek i min familj. Därefter flyttade jag över det till kompisar och vänner. Karaktären av grenar och aktiviteter har ändrats med åren. De är betydligt mer lugna nu. 🙂 Det var spännande att se om det skulle fungera att göra något sådant här på nätet. Efter två år på FB var det läge att prova bloggen. Visst har jag roligt själv. 😀 Annars hade jag inte orkat. Men att förlänga tiden från en timme till tre timmar skapade mycket mer arbete för mig och mindre möjligheter att överraska med fler uppgifter under samma dygn. Det ska jag ta med mig när jag analyserar mig själv. 🙂 Men det är ni deltagare som gör leken och färglägger den. Så jag vill ge er alla en stor applåd.
      Kram

  8. Ett STORT tack till Dig, novembertävlingen var rolig och omväxlande. Den förkortade en tråkig och i mitt tycke ”onödig” månad. Om Du återkommer med liknande tävling nästa år skall jag vara med från början, nu hoppade jag ju på vid fråga tretton och svarade fel. Ros är för mig = kompass så det första jag tänkte var nål.
    Ha en skön kväll
    Kramar till Dig och än en gång TACK

    • Tack ska du ha! Du kom in som en frisk fläkt. 🙂 Undra hur många poäng du hade haft om du varit med från början. November har jag en hatkärlek till. Det var därför jag ville göra något för att lysa upp den. De sista tre åren har månaden nästan rusat fram. Jag har haft mycket att göra, men haft kul under tiden.

      Aha. Intressant att veta. Jag förstod aldrig det felsvaret. Då kunde jag inte ana att du skulle dyka upp igen och till och med ta en seger och många poäng. Samma resa gjorde min gudmor Majsan som dök upp oväntat en bit in i tävlingen. Hon svarade fel och jag var dels glad för att hon deltog, men trodde det skulle vara en engångsföreteelse. Där hade jag fel.
      Idag har vi riktigt novemberväder. Grått och regnigt. Det tycks aldrig bli någon dag.
      Kram

  9. Grattis till vinnarna! Hurra för din fantasi och uthållighet med att iordningställa tabeller. Det har varit en spännande månad. Du har fått mig att bli en helt annan människa i november. Jag har stigit upp tidigt de morgnar du förvarnade om….givetvis fick jag ställa mobilen på alarm, annars hade jag inte vaknat i ottan. Jag hoppas det inte blir några biverkningar så jag fortsätter att hoppa upp tidigt på morgonen….då orkar jag ju inte kolla in alla deckare som visas på TV om nätterna. Kram

Kommentera

