Sista segraren i Månadens tävling 2015

DSC_33610057

Stort GRATTIS till Gunnel Moberg ❤
Elva olika segrare under 2015.

Månadsbloggtävlingar & Segrare 2015: Januari: Susie Bloom Februari: Gunnar Carlstedt Mars: Tove Olberg April: Eva Rohlén Maj: Bosse Lidén Juni: Gunilla Wahlberg Juli: Znogge Augusti: Signhild Hortberg September: Ingrid Levander. Oktober: Primrose November: Korsordstävling varje dag på bloggen. December: Gunnel Moberg

Personligt:
Gunnel hade alla rätt. Ni kan läsa hennes kommentar som är likt mitt facit. 🙂
På tal om Gunnel Moberg. Hon har en mycket läsvärd blogg.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.se/2015/12/lucka-1.html

Denna månad är hennes blogg den enda som jag följt (inte ens min egen har jag haft tid med) Orsaken var att jag uppskattar luckorna med ett gemensamt tema, som 2015 är ljus. Förra året följde jag också hennes blogg varje decemberdag fram till julafton, även om jag inte alltid tog mig tid att kommentera. Det ämnet hon hade då är något som jag alltid älskat. Änglar. Vilka foton hon visade upp. Alltid tänkvärda texter till. Mycket genomarbetat.

Här får du titlarna till böckerna som fick vara med i tävlingen:
Annika Bengtsson – Mellan raderna
Ulf Lundell – Kyssen
Tomas Arvidsson – Studierrektorns byte (jag trodde att Kalmar skulle hjälpa er) Henning Mankell – Mördare utan ansikte, 1991
Bosse Lidén – Mina fotsteg i ditt hjärta, en fördel för de som köpt bok. Eller hur Annika? 😉
Vilhelm Moberg – De knutna händerna, 1930.
Karin Boye – Kallocain 1967?
Håkan Nesser – och Piccadilly Cirkus ligger inte i Kumla, 2002
Mari Jungstedt – Den farliga leken, 2010
Anna Jansson – Svart fjäril, 2005
Karin Brunk Holmqvist – Potensgivarna, 2004
Ulla Trenter, Odjuret, 1970

Ulla Trenter

 

Stort TACK till alla som tog sig tid att tävla och kommentera denna kategori under 2015. Nu sätter jag kategorin på långtidsparkeringen. Det är möjligt att det blir tävling när jag nått tusen inlägg eller 200 000 visningar. Eller så blir lusten för stor att låta bli en grå vardag. 😉 Nu tar jag paus för att se skidskyttetjejerna. Trevlig fortsättning på fjärde advent.

 

 

 

23 thoughts on “Sista segraren i Månadens tävling 2015

  1. Tuen tack för all snälla ord om min blogg. Tänk att jag blev årets sista vinnare i alla dina tävlingar. Jag har gjort mitt bästa de andra gångerna med, men aldrig lyckats riktigt. Tack också för den jättefina buketten i en alldeles utsökt vas. Du har verkligen bra smak. Adventskram från mig i norra Skåne.

  2. Trevligt ordnar! Men jag missade tyvärr. God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig! Och tack för alla fina och roliga tävlingar ! Stort grattis från mig till alla segrare. Stor kram!

    Skickat från min iPhone

  3. Ja, det blev inte mycket till kommentar från mig. Jag tackar däremot för din kommentar hos mig. Jag klarar mig bra med hjälp av folk från kommunen, som kommer dagligen och tar hand om mig.

    Kram/Gilla

    • Det var kul bara att få några ”livstecken” från dig. Jag har långt över hundra favoritbloggar som jag försöker hinna med då och då. Det blir på något sätt som jag försöker hålla reda på mina vänner på Blogglandia. Jag vill så gärna att alla ska vara friska och må bra. Därför undrar jag alltid vad som hänt när en del inte skrivit på ett tag. En del tröttnar på att blogga. Andra är upptagna med annat. Medan en del blivit sjuka. Hoppas du återfår krafter för varje dag och att det blir en lugn och fin julhelg.
      Kram Bosse

  4. Grattis till Gunnel – hon är verkligen en värdig vinnare!
    Jag kollar också hennes adventskalender varje dag – alltid något spännande att läsa!
    Tack för att du hittar på en massa trevligheter åt oss, Bosse!
    Ha det gott!
    Kram

Kommentera

