Tankar om svart på vitt och bara vitt

Januari

Som en gammal inbiten kalenderbitare tycker jag det är trevligt att amatöranalysera den statistik som hör ihop med bloggen efter att ett nytt år passerat revy.

Mellan sommaren 2012 och nyårsafton 2015 har jag använt 41 % av WordPress utrymme för att lägga in mina 920 blogginlägg. Jag ser fram emot att lägga in det tusende inlägget någon gång under året. Det borde jag mäkta med. 😀

Kategorin Skåne och Ystad med Österlen delar första platsen med kategorin Tävlingar med sina 144 inlägg vardera. På tredje plats kommer kategorin Varierat, 135 inlägg. Fyra ligger kategorin Kåserier, 126 inlägg och på plats fem kommer kategorin Lite galet, 71 inlägg. Sammanlagt hade jag skapat 28 olika kategorier mellan 2012-2015. I år har redan Gravyrken tillkommit. Snart kommer nummer 30 som jag kommer att lägga ner många hundratals timmar på. En uppgift som stimulerar mig, där jag får möjlighet att kombinera mina olika intressen.

Det går även att utläsa vilka sidor/inlägg som varit populärast på bloggen 2015 efter blogginläggen lämnat ”sista inläggspositionen”, det som kallas Home.
1. Sex mil hemifrån, etapp 3 (inlägg)
2. Sveriges största flygsandsfält. (inlägg)
3. Om mig (fast sida)
4. Min sista friska dag (inlägg)
5. Bosses tävlingar (fast sida)
12. Femtio filmer (fast sida)
13. Skyddsänglarna jobbade övertid (först här kom det högst placerade månadskåseriet. Inte så konstigt eftersom ”de elva” alltid låg inne i en hel vecka, innan jag la in något nytt blogginlägg och under denna vecka lästes av många och därför hamnar den statistiken i Home)
31. Köp bok (fast sida) Denna sida hade gärna fått ligga på första plats. 😉

Festligt att se att vissa äldre blogginlägg fortfarande besöks med jämna mellanrum. Dit hör ex. ”Kråkguldet” och boktipset  ”En man som heter Ove”. Det är viktigt att ha rätt sökord/taggar.

Förklaring: Sidor är det som ligger under min Gotlands-header. Det som finns i mina kategorier kallas inlägg. Där ligger alltid det sista överst till skillnad från sidor som är som en vanlig ”anteckningsbok”.

Idag kommer mina motionspass att bestå av att flytta på det vackra vita som kommit på besök. Sedan kan jag unna mig att titta på Tour de Ski. Vi har bestämt oss för att låta alla julsaker vara kvar tills på lördag. Med tanke på den vita naturtavlan utanför passar den inramningen utmärkt. Hur är det hemma hos dig med snö och julpynt?

Snön som fallit på min blogg under några veckor har alltså ersatts med snö utanför mitt fönster. För det kan väl inte vara densamma? Jag tänkte på kretsloppet när det gäller vatten. Det vatten jag drack nyss har ett lejon lapat i sig för några hundra år sedan … jag blir snurrig av sådana tankar. Bäst att jag går ut och gör en ”snöängelgubbe” i smyg. 🙂 Det är inte lika enkelt längre att locka med tjejerna på sådana aktiviteter. Förr nappade de på allt mitt bus. Det hände när de var riktigt små att de tvekade och frågade mamma först. ”Mamma får man … ” Oklokt. Tur de lärde sig. Äpplet faller ju oftast inte långt ifrån …

67 thoughts on “Tankar om svart på vitt och bara vitt

  1. Jättekul tävling som jag genast nappade på. Jag gav mig iväg med kameran i högsta hugg idag för att klicka ihop lite bilder till mitt inlägg. Tyvärr fick jag vända om hem igen. Det blåser arktiska vindar i Åstorp och eftersom jag är en riktig ”frösenkylling” så hoppade jag kvickt in i bilen och åkte hem igen. Nu sitter jag här och huttrar omsvept med en stor pläd och med en kopp varm choklad framför mig. Om jag ska kunna vara med i din tävling måste du nog flytta fram slutdatumet några månader minst. Låter spännande det där med statistiken. När jag nu ändå sitter här och huttrar kunde det vara kul och se hur det ser ut på min blogg. Plädkramar från mig.

    • Klokt beslut av dig. 🙂 Men du tycks inte fått de snömängder som vi fått de sista tre dagarna. Varm choklad låter mysigt. Helst med en klick nyttig grädde i. 🙂 Förhoppningsvis blir det ”snällare” väder längre fram. Hos oss skulle det inte gått att läsa några yrken. Snö överallt.
      Hoppas du hittade någon spännande läsning på din statistik. Jag gissar på att december varit den månad din fina blogg fått flest besök. Men den är värd besök året om.
      Snökramar från Bosse

  2. Håller med dig att det är skoj med bloggstatistik. Idag är min första feberfria dag och jag tog en mycket långsam vinterpromenad i strålande sol runt kvarteret. Ännu orkar jag inte gå så långt som till Skogskyrkogården (en km) men hoppas att hinna innan tiden går ut.
    Kram

    • Skönt att du blivit av med febern. Det är tacksamt när man kan och orkar gå en sväng efteråt. Är det dessutom strålande väder är det guldstjärna på tillvaron. Ta det försiktigt och var rädd om dig. Ge dig inte ut om det är busväder.
      Kram Bosse

    • WordPress skickar en nyårshälsning varje år. Dessutom finns det en statistik ”bakom” bloggen som det alltid är intressant att titta in i. Det är också där som jag går in när jag ska lägga in ett nytt inlägg. Mest spännande är att se ”fotspår” av okända bloggbesökare. Egentligen är det rätt få som skriver en kommentar.

  3. Gillar också statistik.
    Har använt det man ”får” från wordpress vad gäller bilder, så jag har varit tvungen att köpa till mer utrymme och snart börjar också det att tryta. Tråkigt! Däremot tror jag att jag har mycket skrivutrymme kvar.

  4. Men du….sånadär busiga människor ,som gör ”snöängelgubbar”… ska man vara riktigt rädd om.
    De växer inte på träd inte. De är nog riktigt unika tror jag.

    Hm….nu vet ju jag hur en ”snöängel” ser ut.
    Blev nyss lite fundersam då jag läste ”gubbe” , så min fundering ‘ÄR” …Hur ser en ”snöängeltant” ut? Hm…..kan det vara en sån som jag det? Tant är jag ju. Men nån ängel??äh…Det vette fasiken hur jag tänkte nu.
    Måste nog sopa upp alla ”ord” innan jag fortsätter skriva. Mina funderingar vart lite komplicerade om jag säger så…..Haha.

    Well .Well…
    Fortsätt med dina bus du.
    Mer bus åt folket.

    Ha det gott och sö….ti……näe..onsdagskram från mig. En blir dagavill då man är ledig

    Kramkram.

  5. Statistiken är iofs rätt trevlig, men jag tittar bara ibland. Jag tittar definitivt på det där mailet man får från wordpress vid varje årsslut, för där gör de en så trevlig sammanställning. Nu blev jag påmind igen, därför fick jag lust att kolla min egen statistik … hehe

    Alldeles lagom ”lite” snö hos oss – här blir det inga änglar av något slag – men en aning för mycket julpynt … hihi

    Kramis

    • Det var länge sedan jag tittade på hur många länder som är färglagda. Jag började fantisera och drömma om att jag skulle få hundra länder. Lite löjligt. Jag tror inte att de har någon glädje av mina inlägg. Några är förstås svenskar som råkar befinna sig i länderna.
      Jaså. Ovanligt att vi har mycket mer snö än ni där uppe.
      Kram Bosse

  6. Statistik är roligt och roligt att leka med siffror och tabeller. Jag kommer under våren att byta till ”wordpress” och en egen domän och det ser jag fram emot. Kanske blir statistken då mer varierad än den är idag. Nu vet jag att antalet besökare ökat en hel del och det är alltid roligt att många tycker om att läsa det jag skriver.
    Här är julen bortstädad, vi följer ”Tour de ski”; norks mästerskapen och undrar varför inte de norska kvinnliga skidåkarna inte åker ut, faller eller råkar ut för andra missöden. Och de manliga norska skidåkarna gör också bra ifrån sig. Kanske handlar dte både om träning och att gilla dte man gör och att inte ge upp. Norge gav helle rinte upp under andra världskriget så kanske är detta med kämparanda djupt rotat.
    Jag gläds med dig och jag vet att du lagt ner så mycket jobb på din blogg och hoppas att du orkar fortsätta. Tusen tack käre Bosse. Du är en klar favorit!
    Kram!
    PS Vinter här också, snö och just nu -13.

    • Vad spännande att läsa. Ska du bli en WordPressare snart. En egen domän dessutom. Undra om du ska börja från början eller flytta över allt gammalt.
      Det finns ganska mycket statistik att läsa bakom ridån så att säga. Numera blir det inte så ofta jag lusläser.
      De norska åkarna är otroligt skickliga i nerförsbackarna. 🙂 Sedan finns det situationer som är svåra att göra något åt. Jag kan göra en förenklad jämförelse med norska skidåkare och färgade afrikanska löpare. De har ett naturligt försprång från början. Sedan krävs det många års disciplinerad träning och många andra viktiga ingredienser för att nå eliten. Dagens ungdom är inte lika sugna generellt som tidigare generationer att satsa så hårt och försaka andra saker. Att känna en kärlek till sin sport tror jag är grunden att bygga på.
      Usch! Det låter för kallt. Men värst är det när det blåser och det gör det ofta från havet. Fast vi har otroligt vackert omkring oss just nu. Synd nog har de inte fått väck snön från vägarna. Därför har jag inte gett mig ut på fotouppdrag och promenader där jag egentligen vill befinna mig. Bilen får bo kvar i garaget.
      Kram Bosse

    • Du kan få lite av vår snö. Vi har jättemycket.
      Bilden är från arkivet. Idag tänkte jag åka och ta många fina bilder, men vände i stan. Vi har inte dubbdäck. Jag trodde att de saltat och att gatorna var rena. Det är dumt att chansa.
      Vem vet. Fast jag vet inte om någon vill ta bilden. De skäms nog för mig. 😉
      Kram

      • Ja tack, tar gärna lite av eran snö 😀 Det var förståndigt att du vände, man vet aldrig… Ha ha, kan kanske va lite skämigt 😀 Jag var en runda på kyrkogården i onsdags, hittade en mästare, sen tog batteriet i kameran slut, och samtidigt var det bistert kallt ute, hade inte batteriet gett upp så hade nog jag det 😀 så till helgen får det bli en runda till 😀 Trevlig helg! Kram

      • Det snöar och yr för fullt. Jag ska gå ut och ta ett skottpass mellan de två Tour de Ski loppen.
        Kylan när det blåser är värst. Hoppas du får ha din mästare i fred och att du hittar två till i helgen. Men lova att stanna hemma om väglaget är lurigt.
        Tack ska du ha. Kram

  7. Ja tyvärr är det så att en del av det där buset inte längre lockar barnen likamycket då de blivit vuxna. Men då barnbarnen kommer hittar buset tillbaka till de vuxna barnen.
    Julpynt. Nope. Julen som var fanns julpyntet framme en hel vecka, vilket är rekordlångt. Annars brukar det bara vara framme 2-3 dagar här. Men visst var det synd att det här vintriga inte fanns då!? Kram

    • Då har jag något att se fram emot. Fast de behöver inte ha bråttom. 🙂
      Tröttnar nu så fort? Nu är det extra vackert när det är vinterlandskap ute. Men på lördag åker gran ut och resten … Sedan blir det på något vis en första start på våren. Vi har redan tjuvstartat med en bukett tulpaner.
      Kram Bosse

  8. På Blogger kan man inte lägga upp hur mycket bilder som helst fritt. Men krymper man bilden till längsta sidan 800, så tar det inget utrymme och då blir det nästan obegränsat utrymme!
    Vi har ingen snö alls!

    • Det gäller att komma på de fiffiga knepen. 🙂 Fast jag oftast lägger in stora bilder är de först förminskade för att ta mindre plats. Annars skulle mitt utrymme vara slut på några månader. När jag köpte ny dator sist såg jag vad som hände. Plötsligt minskade ledigt utrymme drastiskt. Det var då vi kom på hur vi skulle göra.
      Vi har massor av snö. Märkligt. Annars brukar det vara tvärtom. Vill du låna?

      • Nej tack, snälla Bosse. Men du har redan skickat hit den… Utan att vänta på mitt svar. Blev en snabbrunda inom kyrkogården igår, men det fanns med Hemmansägare, slöjdhandlare, landsfiskal, fjärdingsman osv. Men en mästare hittade jag, minns inte om han var med innan. Skräddarmästaren!

      • Tänk att min taktik funkade. 🙂 Skräddarmästaren är inte tagen än så länge. Jag fyller på i blogginlägget, alltefter som jag får in nya yrken. Jag har även lagt in länkar till de som lämnat in.
        Ps.Skräddarmästare har jag själv tagit en bild på som jag inte la in utan tyckte det räckte att jag la beslag på 11 st. 🙂 Hoppas du får den på plats först.
        Ta det försiktigt på vägarna. Jag gissar på att du har dubbar.

  9. Statistik är både kul, intressant och ledsamt! Det finns både för – och nackdelar med att ha egen domän. Jag har mycket mer utrymme nu, både för text och bild, men nackdelen är att de funktioner som jag vill ha på min blogg, de måste jag ”hämta hem” själv. Ibland lite svårt, ibland lätt! Vid ett tillfälle kunde jag inte uppdatera min ”besöksstatistik” och då fick jag börja om ifrån noll! 😦 Jag får inte så många kommentarer på min blogg, men statistiken visar ändå på att det är många ”visitors” varje dag. Vad man nu menar med många!? Men det viktigaste är ju ändå att skriva för att man vill och tycker det är roligt! 🙂
    Igår var en fantastisk dag och jag tog några fina vintermotiv och jag kikade bland annat in på vår kyrkogård och där fanns en ”mästare” och han var smedmästare. På många gravstenar stod det mest ”hemmansägare”. Helt naturligt då det är en gammal lantbruksort. Tycker också att det är intressant att läsa på gravstenarna…mycket historik om en tid som har varit!

    Nu väntas här snö…kanske det blir en snöängel!
    Kram, Gunilla

    • Visst är det roligast att skriva det man vill och tycka det är roligt. Annars är det ingen idé att hålla på. Samtidigt är det så att intresset kan komma, gå, komma osv. Det får aldrig bli ett jobb att blogga.
      Vilka fina bilder du knäppte. Fantastiskt med vattenfallet av is. ❤
      Smedmästare hade jag redan fotot. Typiskt. Det är intressant att se vad som dominerar när man kommer till en ny kyrkogård. En del människor har svårt för att besöka en kyrkogård. Vi är alla olika personligheter. Då delar du och jag samma intresse där.
      Hoppas du gjorde en snöängel. Jag kanske skulle ha det som en uppgift nästa gång. 🙂
      Kram Bosse

  10. Jag gillar också statistik. När jag började bygga min hemsida var en räknare det första jag la in. Minns hur kul det var när man kunde se att besökare började dyka upp. På den tiden var det i en gästbok man kommenterade och första kommentaren var också häftig.
    Ser fram emot ditt tusende inlägg!

    • Vi verkar ha många gemensamma intressen. 🙂 Fast italienska tillhör inte ett av dem.
      Den där glädjen första tiden kan jag sakna. Precis som du skriver. Första kommentaren från en okänd. Då var jag glad över helt andra saker. I en annan skala. Min blogg var en okänd ”planet” i bloggvärlden och jag gjorde ingen större reklam för den. Istället lät jag den växa långsamt. Ofta kände jag mig lite dum som man att kommentera bland alla kvinnor.
      Har du koll på hur många inlägg du har lagt in?

  11. Ett något försenat Gott Nytt År 2016.
    Vår dotter varit i Ystad Saltsjöbad,och där var så
    underbart fint med snö.Badat i 35gr varmt vatten medans snöflingorna
    dalade ned.
    Mvh:Hallandskusten.

    • Tack Ingrid! 🙂 Då förstår jag att hon inte tillhörde de där ”galningarna” som springer ut i havet och badar. 🙂 Det är fint längs med kusten nedanför hotellet. Vi promenare eller cyklar där ibland. Vad romantiskt det låter. Bada i den temperaturen och samtidigt se snöflingor dalar ner.
      Kram Bosse. ps. Har ni fortfarande ingen snö hos er?

      • Bor du i Steninge. Där är fint. 🙂 Den platsen har en speciell plats i mitt hjärta ❤ av olika skäl. Jag lät därför nästan ett helt kapitel handla om Steninge i min roman "Mina fotsteg i ditt hjärta". Vi bjöd även på ett hus där, när vi letade efter en möjlighet att öppna ett porslinsmuseum. Till slut fick vi huset, men då hade tiden runnit iväg och våra tankar sökt sig längre söder ut.
        Tack ska du ha. 🙂

  12. Vi brukar ta undan julsakerna på 20-dag-Knut (de få vi har), blir isf på onsdag 13/1. Fast vi funderar redan på att släcka stjärnan i fönstret. Känns som advent är långt borta.

    Sprang igår i kylan. Den var bitande kan jag säga. Dessutom fick vi för oss att springa över Älvsborgsbron där det ALLTID blåser. Det vilar något mycket tillfredsställande över beslutet att inte låta vädergudarna bestämma. Så kändes det verkligen igår. Blev inte lika långt som vi brukar, förstås. Men ändå… :-).

    • Så gjorde vi alltid förr. Nu är vi mer flexibla. Fast det fina vinterlandskapet har skapat julkänsla hos oss igen. Advent 2016 är snart på gång Ethel. Swisch så är det dags igen. Tiden rusar. Hoppas det hinner bli en skön vår och en varm sommar först.
      Det svåraste är att hålla ansiktet varmt. Vilken utmaning. Springa över den bron. Jag är impad. 🙂

  13. Det var mycket statistik, vet att du tycker det är roligt och intressant.
    Jag skulle inte klara av att göra sådana uppföljningar som du gör, men kan tänka mig att det är inspirerande.
    ”Flytta på det vackra vita” kan vara nog så jobbigt, fast då det är så här kallt är snön lite lättare att handskas med.
    Vi hade minus 16 grader i morse så det gäller att klä på sig ordentligt om man ska ut. Det var endast ansiktet som var ”barfotad”, säger man inte, utan bart. Ett par cm snö och ingen skottning.
    Julsakerna? Det är inte dags ännu om du frågar mig. Min mysing är av en annan åsikt. Vi får se vem som vinner?
    Snöänglar? Men så roligt. Det gjorde jag en gång i början av mysingens och min bekantskap, då det hade kommit snö. Tror inte att han tyckte att jag var riktigt klok, men jag ville återuppliva gamla minnen. Jo, han tyckte att jag var klok, för han är så´n själv. Jag tror att vi satte in en bild på bloggen, fast då bloggade jag på Expressen.
    Oj, vilket långt inlägg. Nu är det snart dags att gå och grädda tunnpannkakor. Det är gott.
    Varm kram till dig.

    • Jag är gift med en kvinna som inte alls är intresserad av statistik. Fast det händer att jag smittar henne ibland en stund.
      16 grader låter tufft. Hoppas det inte blåste också. Det är svårt att skydda sig i ansiktet på ett bra sätt.
      Ni får tävla eller dra lott om vem som ska få sin vilja igenom när det gäller julsaker. Jag tror att han blev extra kär i dig när han såg den sidan av din personlighet. Alla ha vi barnet inom oss. Alla åldrar finns där. De ska vi vara stolta över.
      Kram Bosse

  14. Statistik är intressant, och är nästan ett måste många gånger. Ett måste är också att släppa loss fantasin och det busiga barnet i oss, det mår man bra av. Snöänglar är så roligt att göra. Men i den här kylan tror jag att jag avstår.Det räcker att ge sig ut och promenera med vovven….
    Kramar♥

    • Jag tror också att det är hälsosamt att släppa fram barnet inom oss då och då. Jag såg att ni har riktigt kallt i din stad. Vad tycker vovven om när det blir för kallt? Det är alltid skönt när man kommer in från de där kyliga hundpromenaderna. Då får man unna sig något varmt att dricka.
      Kram Bosse

  15. Jag hittade din blogg förra året (eller egentligen var det du som kommenterade hos mig så jag hittade den via din kommentar). Då jag tycker mycket om det skrivna ordet så blev jag direkt förtjust och började prenumerera. Alltid roligt när ett nytt inlägg dyker upp i mailen. Själv har jag ju en trädgårdsblogg (även om jag låter den ”blomma ut” åt andra håll också) men det lustiga är att varje år när WordPress skickar ut sin statistik så är det alltid samma inlägg som vinner, nämligen ett om Laktosfri Tiramisu.

    För övrigt kan jag säga att vintern har gjort ett ordentligt nedslag här. Det har varit tvåsiffriga minusgrader i flera dagar men idag har det krupit uppåt mot ensiffrigt, är just nu minus 8. När det gäller julen så har vi alltid den kvar till helgen efter 20 dag Knut. Tycker att våren kommer lite snabbare då 😉

    Ser fram mot kommande inlägg och framför allt det tusende 🙂

    • Vad trevligt att du prenumererar på mina blogginlägg. 🙂 Jag har din bland mina favoriter.Det är spännande både att hitta nya bloggstationer och att få sina favoriter. Problemet är att hinna med alla stopp som blivit väldigt många genom åren.
      Vad lustigt. Jag gissar på att du har bra taggar till det inlägget som intresserar många människor som söker inom laktosfritt.
      Värst tycker jag kombinationen flera minusgrader och rejäl blåst från havet är.
      Jag gissar på att du också längtar till våren 2016.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  16. I morgon fyller min blogg 4 år så jag kanske ska ta och kolla lite statistik…tack för tipset. Din tävling som du tipsade om låter jätte skoj. Men nu har vi ju fått så mycket snö och det är sååååå kallt så jag tror inte att man kan läsa vad som står på stenarna. Men ska ta mig en promenad i helgen och kolla lite. Har två kyrkogårdar på gångavstånd. Får väl sätta på mig mössan( suck) och ta med en spade. Det borde ju finnas en badmästare där.
    Ha nu en skön kväll inne i stugvvärmen

    • Vilket bra datum. Jag har en fru som fyller lite mer än 4 år imorgon. 🙂
      Då har du inte bloggat så mycket längre än jag har. Eller du hade kanske en annan blogg tidigare. En undervattenblogg. 🙂
      Har ni också fått en massa snö. Jag har tänkt samma sak. Antagligen går det inte att läsa några texter längre. Du Annika! Du kommer väl inte att skylla på mig när gravpolismästaren kommer och rycker din spade? 😀
      Kram Bosse

  17. Hmm… jag har nog inte fått någon statistik i år. Eller den ligger kanske som en sammanställning på wp… Får nog ta och kontrollera det där 😀

    Kram

  18. Oj! Jag är en sån tråkis som är totalt ointresserad av statistiken. Sen har jag ju bytt blogg en gång också. Gills inte riktigt då va? Har nog inte riktigt samma flöde av gäster hos med som vid dej heller. Lämnar det där.
    När det gäller snön så är det ju så att jag driver mitt företag här hemma och kunderna måste kunna komma in. SÅ vi köpte en 4-hjulning. Men jag hinner inte skotta med den. Maken är så snabb med att komma hem och sköta den biten. Men på den tiden då vi körde med ”manuell” snöskottning, då var det precis tvärtom.
    /P

    • Jag är gift med en sådan ”tråkis” men älskar henne ändå. 🙂
      Vilken svår gåta att knäcka. Undra vad det berodde på. Han hade säkert tusen anledningar till att han inte kom hem i tid, inte hade tid just du osv. . 😉
      Jag skulle gärna provat med en 4-hjulning. 😀
      Jag förstår att du är beroende av att kunderna kan ta sig in till dig. Hoppas du får många kunder 2016.
      Kram Bosse

  19. Statstik ja, följer med så långt att jag fortsätter blogga 😙. Snö ja. Kyla ja. Kategorier nej inte så mycket. Din bild är vit vacker vinter. Så ska du fortrsätta blogga och det är bra JA🌹

    • Det är bra att du fortsätter blogga. 🙂 2016 är ganska vitt för mig på kartan. Både utomhus, inomhus, inombords. Ibland är det bra att inte veta. Fast jag skulle helst vilja ha en vink när det gäller viktiga saker. Till dess leker jag leken att jag låtsas att det snöar och bloggar lite på mitt personliga sätt. Min hjärna både jobbar och är på semester. Jag önskar dig allt gott. Blir det någon fortsättning på människorna i trappan? Det var ett fängslande persongalleri som lockar till att läsa mer. Bossekram

  20. Kul med statistik och visst ser man att det är många som är inne på bloggen och kikar utan att säga till…Kul att få en liten kommentar. Ta det lugnt med snöskottandet och tänk på din rygg.
    Jag tycker om snö och vinter som du vet, men det räcker med 5 grader kallt om jag får välja.
    Trevlig helg och kram på dig.

    • Den ”gruppen” som aldrig lämnar kommentar är spännande på flera sätt. 🙂
      Snöskottning har ställt till det för många människor genom åren. Egentligen gillar jag sysslan som påminner om när jag var liten parvel och tjänade pengar samtidigt som jag hade roligt. Kroppen är ju tyvärr inte i samma standard längre. 😀 Vänster vad har fått mest stryk hitintills. Jag fick mina årsprovresultat i veckan. Kaliumhalten är under nedre gränsen, så det är inte så konstigt.
      Då förstår jag att du trivs rätt bra nu trots att jag gissar på att du haft kallare än minus fem ibland. Hos oss är det den kyliga vinden som är värst och då mest när den ”smiskar” i ansiktet. Min nya vinterjacka går inte att frysa i. 🙂
      Kram Bosse

  21. Hittade hit via Dittte som ”pratat ” så gott om dig !!
    Vilken härlig statistik sånt gillar jag 🙂 jag har blogger och undrar om jag ens får fram sånt här måste kolla det 🙂
    Ska titta mer på dina utmaningar sånt gillar jag
    Önskar dig en alldeles underbar Fredag
    Sanna

    • välkommen till min blogg! 😀 Vad snäll Ditte är. 🙂 Vem vet. Du kanske kan få fram riktigt grävande statistik bakom blogger hemliga arkiv. 🙂
      Jag kan inte låta bli att lägga in lite tävlingar då och då.
      Tack ska du ha. Jag tycks i alla fall slippa kvällsskotta.
      Bosse

  22. Även här har vi snö nu…. och kylan har gått ner till bara -5 grader.
    Plockar undan julen lite vart efter men på söndag åker resten ner i lådorna
    och granen åker ut.
    Önskar er en fin helg.
    Kram gun

  23. Ja, det här med statistik är intressant. Jag har också en fallenhet för att kolla in min statistik dagligen…Jag har två olika statistikprogram som visar olika? så lite förvirrande är det allt, åtminstone här i min bloggsfär…. Men nog är det intressant 🙂

    Fin statistik du har!
    Önskar dig god fortsättning på det nya året!
    Kram

    • Vi har nog samma ”problem”. Egentligen vill jag bara ha gamla sättet. Wp-Adminpanel. Därför väljer jag det varje gång. Men sedan några veckor slår det över till det ”nya” när jag går ett steg vidare. Det stör mig. Jag vet inte hur jag ska göra för att kunna ha ”samma” i tre olika ”nivåer” som jag har haft de andra åren.
      Tack ska du ha Christina.
      Fredagskram Bosse

Kommentera

