En delrapport efter tio lekar

  1. Mästaryrken av olika slag: 6 deltagare, moln:89 st
  2. Ord eller bokstav?: 11 deltagare, moln:91 st
  3. Stanna kvar eller flytta iväg?: 19 deltagare, moln:129 st
  4. Drama & Filmhundar: 16 deltagare, moln:65 st
  5. Min låtsaskompis fyller år: 15 deltagare, moln:128 st
  6. Brandgul eller orange?: 25 deltagare, moln:120 st
  7. Libra-reklam: 11 deltagare, moln:86 st
  8. Ove för en dag: 21 deltagare, moln:88 st
  9. Mattekunskaperna inhämtades från … : 13 deltagare, moln,71 st
  10. Stölden som slutade lyckligt: 10 deltagare, moln:77 st.
  11. ??

Här kommer en första del-statistikrapport från min lilla lek.
Leta efter färg verkar ha varit populärast.

Det var mitt i premiärinlägget i den nya kategorin ”Gravstenar” den 4 januari, som jag kom på idén att bjuda in alla bloggläsare till en lek för att piffa upp ämnet som en del bloggbesökare kanske tycker är dystert. En ren improvisation som jag inte menade så mycket med. Långt ifrån min korsordstävling som jag kört tre novembermånader i rad, där jag planerat i många timmar stegvis under flera månader med målet att förbättra den. Mitt steg med att flytta tävlingen från Facebook till Bloggen blev enligt mig en klar förbättring. (Jag fick nästan 18 000 tusen visningar). Men det blev struligare att lämna kommentarer för en del tidigare deltagare från Facebook som fick svårt med tekniken.

När jag kom på denna lek hade jag bara tankar på att låta dig som ville vara med i denna kategori. Sedan gick min hjärna igång som den har en tendens att göra ibland. Jag försöker vara så tydlig som möjligt, fast det bara är en lek. Det finns väldigt mycket som jag kan bli bättre på. Jag hoppas du noterat att jag från och med uppgift åtta berättade hur länge poängjakten ligger inne så det inte blir så stressigt och du som vill vara med och leka kan planera in ett eventuellt deltagande.
Jag hade knappast själv lagt rabarber på hela 11 stycken Mästarryken på foton, om jag planerat en lek före inlägget. 😀 Fast jag visste om att det fanns ungefär ytterligare 60 att leta upp.
Min hyllning till Henning Mankell, och att det 2016 är 25 år sedan första boken ”Mördare utan ansikte” kom ut, är min stora morot till att jag bestämde mig för att fortsätta blogga ett tag till. Detta frivilliga personliga projekt brinner jag starkt för och jag hoppas många för mig okända personer kommer att läsa mina inlägg och att de ska sprida något slags igenkännande. Intresset de första två gångerna har varit över förväntan när det gäller antalet besökare. Hoppas det håller i sig alla elva gångerna. Jag kör på ändå. Ensam är också stark…  😉
Att ge ut böcker själv lockar mest. Det är både overkligt och fantastiskt kul på många sätt. 😀 Men kräver mycket tid, inte bara av mig själv.

Jag svarar eventuella kommentarer med en symbol. Imorgon ska jag berätta om en mycket sliskig typ. 😦
Du får ha en trevlig söndagskväll. Jag ska se Mästarnas Mästare om en timme.

16 thoughts on “En delrapport efter tio lekar

  1. Har missat många av tävlingarna, jag som älskar sånt här, nu får jag kolla din blogg noga ,-))
    trevlig Söndagkväll till dig och familjen ,-)
    KRAM Primrose ,-)

  2. Oj, nu var jag visst lite sent ute men men … ingen större världskatastrof. Tar bort alla voffsingarna. Tur jag kollade tiden. Önskar dig en bra vecka! Maria

  3. Allt hinner man bara inte .. tyvärr även om man vill så räcker inte tiden till.
    Försöker hänga med i dina lekar så gott det går.
    Snart börjar triller på ettan och den tänkte jag se för att sedan krypa ner i sängen.
    Ny arbetsvecka väntar…..
    Kram gun

  4. Godmorgon.
    Jag måste säga att din lek ”ove för en dag” älskade jag. Fler såna lekar. Du vet….Jag fick användning av teaterapan inom mig. Måste släppa fångerne loss ibland. Såna fångar går inte att tygla. Släpp dem fri bara.

    Nåväl…för många lekar för ofta kan jag tycka blir lite intensivt. Man hinner inte med. Har själv startart en lek ”söndagspromenad” Men den håller jag varannan …eller kanske bara en gång i månaden. Tror det blir för tätt annars. Folk hinner inte med.

    Nä nu ska jag ta tag i dagen . Ny härlig vecka.
    GLADKRAM från mig

    Men många gillar ju alla lekar…..så det är tur du finns här i blogglandia Bosse. Det gillas.

  5. Jag är så glad för din blogg som ger mig mycker på många plan och jag uppskattar såväl dina lekar, som inslag om Österlen, tankar, Henning Mankell och den variation du bjuder oss på.
    Jag är lekfull och hänger ,ed på lekar och utmaningar så gott det går.
    Kul att så många nappat på dina roliga ”aktiviteter”.
    Kram!

  6. Jag går igång på dina tävlingar, det märks väl :-)?

    Hoppas att du fick en trevlig söndagskväll. Synd om Karolina som åkte ur först av alla. Inte lätt att konkurrera med den lilla kroppen när alla inledande tävlingar handlar om styrka. Jag är imponerad av Caroline. Hon är stark. Går nog vidare.

Kommentera

