Jakten på en telefonkiosk

Hemma tillverkas det ofta olika smoothie med den där ”leksaksmaskinen” de har. Helst på sommaren. En av våra döttrar älskar att experimentera med olika ingredienser.
Inte hade jag en aning om de upplevelser som skulle träffa mig redan efter en proteindrink. Det var som att komma på besök på zoo.
Proteindrink

Visst har jag sett rosa elefanter tidigare i mitt liv.

Rosa elefant

Men efter två stycken mangosmoothie såg jag plötsligt fem stycken blå …

Blå elefanter

Vad lätt det är att bli smoothieberonde. När jag svept tre drinkar började fyra stycken chi… nu börjar jag visst sluddra på bokstäverna. Skärp dig Bosse. Fyra stycken giraffer sjunga Franslåten i olika stämmor. ”If I were sorry.”

DSC_39960023

En väckarklocka började ringa i mitt huvud. Bäst jag letar upp en telefonkiosk och ringer till Solveig som har min mobil med på några intervjuer i Malmö, för hon ville ha både hängslen och livrem. Ska jag ta en till smooooothie eller ringa först? Vad svårt det är att hitta telefonkiosker. En vanlig kiosk hittade jag snabbt. Får jag poäng för den LekBosse? Det är kanske lättare att hitta dinosaurier? (inte värt att jag tittar i spegeln)  😉
Det var inte förrän jag lyfte näsan… otroligt fiffigt … om man lyfter näsan följer både blicken och ögonen med. Ungefär som ett Björn Ranelid ”Mirakel”. Vips hittade jag en telefonkiosk i Ystad. Bara man tänker uppåt väggarna går allt bra i livet. Vänta lite. Jag som är lite höjdrädd som Örjan. Nä. Nu får jag inte vara en fegis. Om jag använder mig av taktiken att inte titta neråt kommer det att gå bra. Tror du inte det? 😉 Annars får jag leta upp en påskkvast.  😀
Ringa rättvist

Ps. vilken kick. Jag behövde verkligen bli hög som en giraff. 🙂

48 thoughts on “Jakten på en telefonkiosk

  1. Hihihi…..vill LÄSA MER!!

    Men du……Bosse……Jag vart lite rädd då jag läste ,att du såg fem elefanter. Ser dom åker rullskridskor åxo. Vart månne detta sluta?
    Neeeej……Det kommer mera….giraffer….vad kommer härnäst… efter det att du druckit 5 hemgjorda smoothie. Blir det ”fem myror är fler än fyra elefanter” då?

    Tror det är bäst du håller dig till mjölk å bullar. Det blir nog lugnast det haha……

    BusTantGladKramar.

    • Risken är alltid stor att jag inte kan sluta tramsa när jag väl börjat. Känner du igen det? 😉 Tänk om du och jag gått i samma lekskola när vi var små. Fast jag var faktiskt blyg då.
      Det borde blivit myror. Du var smooooothare än jag. 😀
      Tack för tipset. Jag lovar att vara snäll och lugn och med magen full av mjölk & bullar.
      BusGubbeKramar

  2. Ja, du Bosse du kan konsten att roa din publik! 🙂 Och läsare också för den delen! Ibland är det bara så ”gött” som vi säger i Gbg att få tramsa!
    Kram, på dig!
    Gunilla

  3. Hmm….undrar just vad dina smothie innehåller? Var det verkligen Mango? Jag tror att jag håller mig till Påskmust……..Förresten kan man få receptet.😉
    Kramelikram

    • Jag vet inte Annika. Tänk om jag blev dopad. Tur att inte dopingpolisen sökte upp mig. Håll du dig till musten så du håller dig VAKEN. 😉 Ska du göra fler vakdopp i Påsk? Receptet är hemligt. Det kommer att göra mig stenrik. 😉
      Kram Bosse

  4. Ha,ha… Vi gör sällan sånt här hemma. Största succen var när jag testade att göra milkshake första gången och glömde sätta dit locket….

  5. Smoothies är gott, länge sen jag gjorde! Hade nog behövt en vitaminkick. Småfolk i huset som ramlar ur sängen på natten och går upp halv 6… Gäsp! 😀

    • Det kan jag förstå. Det låter som när jag var liten. Du får bygga skydd runt sängen. Tur du är en ung mormor. Kanske behöver du åka på spa när de åkt hem. 😀 Jag förstår att det är både kul, intensivt och stundtals lite jobbigt. De små liven har ett annat tempo och tidsrytm.

  6. Smoothie har jag aldrig gjort själv men ibland beställt ute. Roligt skrivet och kul bilder ;). Häftigt med telefonkiosken på en husvägg 😉 jag saknar själv telefonkiosker för jag är ju uppväxt med sånt på 1800-talet 😉

    Ha nu en fin tisdag
    kram från
    Malin

    • Såg du hur slarvig den förra ringaren var? Inte lägga på luren ordentligt. Kan det varit den där gubben i Notre Dame? Jag skyller på Ringaren i Notre Dame. 🙂
      Jag vet inte om Solveig gått med på om jag bett henne ta en bild när jag satt i kiosken. 😀

  7. Tack ,-))))))
    Behövde få skratta precis nu ,-))
    Gubben, som jag just bloggat om blev sjukare än vi trodde av sin influensa, men jag ska försöka få till ett orange ljus ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  8. Det är inte så lätt att hitta telefonkiosker. Året innan ville jag ta kort av en gammal telefonkiosk i Sigtuna. Men när jag tittade närmare på kiosken visade det sig vara en minibibliotek! Tyckte det var en jättabra idé att förvandla gamla telefonkiosker till bibliotek 🙂

    Nu har jag också läst färdig trilogin. Tyckte väldigt mycket om böckerna. Har svårt att bestämma mig vilken av dem jag gillar mest.

    Kram Anne

    • För att byta böcker med varandra är det utmärkt. 🙂 Det kommer mer och mer den varianten som är bra så länge det är både ett tagande och givande och pyromanerna leker med annat. 😉

      Lägstanivån är mycket hög. Jag kan heller inte skilja dem åt. Vill ha en fjärde, femte … 😀
      Kram

  9. Så underbart, jag fick skratta och det känns härligt.
    Tack Bosse att du finns här på bloggen för oss. Du kan verkligen konsten att roa och glädja.
    Kram!

  10. Mango smoothie det är riktigt godis det. Lite hallon i också kan vara ett tips för den som vill experimentera. Här är en till som saknar de gamla fina orange telefonkioskerna. Undrar om jag skulle kunna dekorera något hörn i trädgården med en. Kanske finns på blocket. Där finns ju det mesta. Allt gott! Kram!

  11. Låter gott med smoothie, men verkar totalt livsfarligt! Senaste telefonkiosken jag såg vare ett litet lånebibliotek … det är bra tycker jag – mer böcker åt folket!
    Kram

  12. 😀 Haha! Den där skånska drycken verkar rolig, den måste jag testa. Undra om den funkar här på västkusten med? 😉
    En fin påsk till er!
    Kram Johanna

  13. Hahaha … vad roligt 😀
    Log mig igenom texten, men vid giraffernas sång skrattade jag högt … 😀
    Härligt Bosse!!!
    Glad Påsk på dig
    Kram

Kommentera

