Den modiga vindruvan

Ett

Fruktstunden är en höjdare varje vardag. Vilken energikick jag och Jennifer får. Dessutom blir vi extra klyftiga. Hon i matte och jag i balanslära.
Vi bjuder generöst in alla våra fruktvänner till höjdarfesten. Ändå.
Självklart ska man acceptera att inte alla vill vara med och leka.

Två

Bananen var rädd för att få svarta fläckar. Ananasen skyllde både på höjdskräck och ”anandra” skäl. Päronet var skraj för sin farsa. Persikan ville ha ett skyddsnät utlagt. Kiwin var öm i skalet. Vilken tur … 

Tre

… vindruvan visade mod genom att djärvt klättra upp till toppen.
Bilden när druvan sätter i flaggan blev otydlig och alltför mörk – men med fruktfantasi är allt möjligt.  😀

Jag önskar dig en solig vårtorsdag.

Ps. Jösses med omtagningar och tålamod det krävdes. Några balansnissar var frukterna inte precis.

 

 

44 thoughts on “Den modiga vindruvan

  1. En fruktansvärt fruktig fruktstund, helt i min smak 😀 Härlige lekfulle du 😉
    Barnasinnet måste finnas med 😀
    Nu ska jag snart skiva min banan uppe på havregrynsgröten med lingon.
    FruktKram, Gerd

  2. Vilken bra balansakt! Ja, både för er och för de deltagande frukterna. Och vindruvan var verkligen modig som vågade ligga där på toppen. Kanske hade öven ett russin fått plats ovanpå vindruvan…
    Och att leka och se möjligheterna är viktigt.
    Kram från huvudstaden klädd i grålätta skyar.

    • Där skrev du en smart sak som vi borde ha tänkt på. 🙂 Egentligen gick det riktigt bra innan vindruvan klev upp. Då blev det kalabalik och många omtagningar och kanske såg vi lite ut som två russin i ansiktet. 🙂
      Du kan få låna min sol några timmar i eftermiddag för jag ska städa inomhus.
      Kram

  3. Snyggt! Du skulle vinna den delen i Mästarnas Mästare, i finalen, när stenar skall staplas på varandra!

    Önskar dig också en fin torsdag. Här har det regnat ymnigt, men nu är det liite bättre. Kram från Ethel

    • Jag är inte säker på det. Men jag hade haft tålamod, inte gett upp, inte tjurat. 🙂 Däremot vet jag att jag skulle legat bra till i ”idioten” och den tuffa aktiviteten med att rulla stora bollen uppför och nerför kullarna. Då snackar jag om gamla tider. Nu hade jag kommit sist i allt. 😀 Hänga och dingla skulle jag haft chans mot tunga män. (där vinner annars alltid kvinnor) Vilka moment hade passat dig bäst? Du hade kanske hängt där längst. Alla fysiska aktivitet borde du gillat.

      Vi fick regnet igår natt och igår dag. Nu lyser solen inbjudande. Själv hade jag tänkt städa efter lunch. Hoppas S ringer och säger att hon vill ha en date i stan till fikat.
      Kram Bosse

      • Vilken gren är det ”idioten”? Rulla stora bollen verkar väldigt mjölksyreframkallande. En bedrift att klara den snabbt eller alls ;-). Då är man stark och har bra kondis.

        Jag hade också kommit sist i alla grenar idag. När jag var yngre hade jag nog kanske varit lite i stil med årets Inez Karlsson (jockey). Fysisk aktivitet hade definitivt passat mig bäst. Att tänka strukturerat och fundera ut listiga drag passar inte mig, om jag inte har tid på mig att tänka. Blir för stressad. Hade varit kul att prova några grenar.

        Vad trevligt det låter med en date i stan med hustrun.

      • Den har bytt namn sedan jag höll på med den. Efter man kört x antal intervaller kände man sig som en idiot. Eller endast idioter går med på att syssla med det. 🙂 I MM är det löpning mellan två linjer. När man kommer tillbaka till startlinjen har löparen klarat av nivå ett. Svårighetsgraden höjs och löparen måste nå tillbaks snabbare till nivå två osv. Året Stenmark var med sprang alla samtidigt. Anders Limpar som har mer hjärta än hjärna tog det på fullaste allvar. Han sprang för fullt och kom först fram. Regeln var att sista personen åkte ut varje omgång. Stenmark tog det lugnt. Såg bara till att det alltid fanns en deltagare bakom honom. I finalen hade inte Limpan mycket krafter kvar medans Stenmark kunde plocka fram de krafter han sparat. Helt rätt taktik om man vet att man har en bra grundkondition. 🙂 ´Synd det inte fanns sådana nivåer på min tid. Jag hade gärna velat ha reda på vilken jag hade nått. Lizette har gjort det på gympan och hon slog idrottskillarna. 🙂

        Hon ringde aldrig. Jag fick städa vidare. Men imorgon ska vi ses i city i den stora staden Y. 🙂

  4. Härligt! ,-))))))
    Helt underbart!
    Precis när jag behövde få själen att le! Bjöd du på det här ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose.
    Fantastiska vindruva, strålande gjort ,-)))

  5. Haha … du är då för rolig! Nu ska jag fika, men sen … sen ska jag stapla frukt! Undrar vem jag ska utmana att inta toppositionen? Jag har inte några vindruvor … hm … får fundera lite 🙂
    Kram

  6. Tankeväckande och roligt inlägg om den modiga lilla vindruvan 😉 Humor och barnasinne är nog bra för både frukter och människor. Ha en fin torsdag och lekkram ☺️

  7. Vilken balansakt! Balanserad fruktstrund skulle man kunna säga. Jag kan tänka mig att fotograferandet var lite tidsödande 😉
    Vram kram,
    Gigi 🙂

  8. Vilket gulligt inlägg Bosse.

    Men nu ska jag för dig berätta..
    Det var en gång en liten banan . Han var Såå jätteliten , så de andra frukterna hade alltid roligt åt honom.
    En dag så gjorde alla frukter ett ”fruktbus” De bestämde sig för att busa lite extra med ”bananen”.. så då drog dom av alla kläderna på bananen.
    Bananen låg och sprattrade ……han vart jättearg och letade igen sina kläder som han hittade till sist.
    Men…….han tog inte på sig dom……utan han slängde iväg dem på marken, och bara väntade på att någon av de andra frukterna skulle åka dit och halka ordentligt.
    Plötsligt så dök den första frukten upp, och som var ett päron.
    Päronet sprang …….sprang så han halkade…… Bananen log och så högt………ditt j-la päron…
    Sen dök den andra frukten upp…….

    Sådär ja……nu kom jag inte på nå mer. Men du Bosse kanske hittar på någon fortsättning på min påhittade historia som jag just kom på då jag läser ditt HÄRLIGA och gulliga inlägg.

    Blåbärskram från mig

    • Hallå där! Så får du inte göra. Jag vill höra mer. Nu kommer jag inte att kunna somna i natt. 🙂 Vad hände med nästa frukt och vad var det för frukt? Jag har snart tusen frågor som väntar på svar. Vilken fantasi du har. Är du och jag från samma fruktsläkt? Vi kanske är fruktsyskon. Vad häftigt.
      Kul att du halkade in på bananskalet till min blogg.
      Kram från mannen som älskar blåbär. Både magen och min tunga som blir så snygg.

  9. Att frukt är nyttigt visste man ju men att de kan vara roliga tankeväckare var ett nytt grepp. Tack Bosse för inlägget och vilken lycka för oss att du och tant glad är såna glädjespridare 😃 Ha en fin helg och vårkramar 🌷😊

    • Men det är nog tur för Blogglandia att inte alla är som jag och min fruktsyster Tant Glad. Det är mångfalden som berikar vår lilla värld. Jag är glad att din blogg finns exempelvis. ❤
      Tack ska du ha. Vår bil mår inte riktigt bra så jag vet inte vad vi vågar göra.
      Kram och njut på.

    • Kul att du tyckte. 🙂 Välkommen till min blogg. 😀 Vilken fantastisk reseblogg du har. Jag tittade runt där igår och blev impad av både bilder, text och det liv du och din man lever. Vi har bara ett liv och var och borde få förvalta det precis som man vill.

Kommentera

