Ord som berör mig; 14

skrea strand

”Varje människa har
sina hemliga sorger
som världen
inte känner till”
Henry Wadsworth Longfellow

Bloggägarens egna ord:
Över sjutton månader har gått sedan jag senast la in ett blogginlägg i denna kategori. En kategori som jag var säker på skulle dominera bland mina valda. Den låg i rätt nivå med mina tankar och intressen i livet. När jag ser på datumet från förra inlägget ser jag förklaringen. En mörk tid på det året på alla sätt och vis.
De tänkvärda orden är inte mina, men Henry Wadsworth Longfellow delar frikostigt dem med resten av världen. Tänk om alla kunde lämna sådana fina avtryck efter sig.
Fotot är jag däremot ”pappa” till. En enkel digitalkamera stod för tekniken.
Det är premiär för mig. Jag fick ta till hjälp vid debuten när Jennifer visade mig hur jag kunde ”signera”.
Jag råkade hitta det i ett album i förra veckan i samband med letandet efter fotot på den blå dörren, där Jennifer är med. De är från samma Västkustresa.
Skrea Strand vid Falkenberg. En av många stränder som jag utforskat otaliga gånger under årets alla årstider och skiftningar.
I eftermiddag lär det bli en annan strand vid en annan kust. ❤

Fotnot:
Jag svarar på eventuella kommentarer med en symbol av något slag. Dock inga blå hjärtan för jag vet inte hur man gör.  😉
Jag önskar alla bloggläsare en solig och skön söndag.

50 thoughts on “Ord som berör mig; 14

  1. Skrea Strand… Där fick jag min fösta badring som var vit, röd och blå. Vi var på väg till Göteborg men stannade till för ett bad eftersom det var så varmt. Minns att vi övernattade i Getinge för min mormor hade sagt till mina föräldrar att det var för långt att köra hela vägen på en dag… På hemresan blev det ingen övernattning men väl ett stopp igen vid Skrea Strand! Tre år var jag då.

    Underbar bild och så sanna ord.

    Önskar dig det samma

  2. Ja så är det, det finns mycket i varje hjärta vi inte känner till.
    Därför är varje vänlig gest, ett leende väldigt viktigt.
    Ha en härlig Söndag, underbar bild ,-)
    KRAM Primrose ,-)

  3. Ja, så är det! Alla bär vi på sorg, men också på glädje! Jag vet inte minst genom mitt arbete att varje människa bär på en historia som rymmer både små och stora berättelser.
    Underbar bild…något som gläder mig här i sjuksängen. Tack! >3
    Kram, Gunilla

  4. Vilket sammanträffande! I går kväll satt jag länge och funderade över signering av foton. Hade gjort det förr i någon app men kom inte ihåg vilken. Tack för tipset 🙂 Nu ska syrran och jag på fotojakt efter en färg. Vi har alltid så roligt på dessa äventyr även om dagens regn och blåst är lite trist. Ha en fin söndag. Kram 😊

  5. Jag är glad över att livet innehåller så mycket, som både sorg och glädjen. Det är ju det som är livet, och som vi människor växer av.

    Alla har vi en ryggsäck att bära som innehåller olika saker. Det gäller att ta vara på livet och älska det. Livet är härligt.

    Söndagskram.

  6. Ja, vi alla bär på något som inte syns utanpå.
    Vad jag gillar att du skriver att du inte vet hur du rent tekniskt ska göra något på bloggen. Du får mej att inte känna mej ensam!!!
    Ha en fortsatt härlig söndag!

  7. Jag skriver under på Henrys ord. Visst bär vi på något som vi inte vill visa.
    Och jag håller med dig…dags för Elfsborg att skärpa sig 😉
    Önskar dig en superskön söndag.
    Kram Petra

  8. Vackra och kloka ord och en vacker bild. Har precis kommit hem från en löparrunda. Att springa, även om det är jättejobbigt, rensar bort negativa tankar. När jag kommer hem är jag alltid glad. Tittade precis ut genom fönstret och ser att det regnar nu. Vilken tur jag hade som kom hem innan det började :-).

  9. Vacker men märklig natur där vid havet. Jag har tyvärr aldrig varit där.
    Kloka ord, sanna. Det syns inte alltid utanpå vad vi bär på, det är därför det är så viktigt att inte döma en människa för fort och i all hast.
    Kram!

  10. Då lägger jag ännu ett vackert och mycket sant ord till min lilla samling. Får forska lite i vem författaren är. Bilden är också vacker. Kram.

  11. Skrea Strand har jag också varit vid ett flertal gånger och slagits med getingarna!!
    För det finns det gott om där:).
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram gun

  12. Så sant. Men ibland så kan det kännas bättre om man delar sorgen med någon. Ha nu en toppen fin start på den här nya veckan som jag hoppas ska bjuda på mycket sol så vi får lite gröna gräsmattor snart. För jag älskar att gå barfota…..Kramelikram

  13. sanna ord och vi bär våra ryggsäckar med allt vad det innebär och ibland tänker jag att ryggsäcken kan bli lättare om jag delar det jag bär med någon…
    ha en härlig ny vecka!!
    kram Åsa

  14. Ja, detta är så sant. Man vet så lite vad andra bär på och ibland är man heller inte helt medveten om allt man själv bär på.
    Fotot tycker jag väldigt mycket om; vägen ner till havet som går samman med himlen och horisonten anas och i den inget slut.
    Skrea strand har jag ännu inte besökt, men hoppas på att göra det is sommar när jag ska på turné söderut.
    Stor kram och många tankar.

  15. En vacker bild Bosse och för mig betyder den där strandremsan också en hel massa. Så många minnen från barndomens stranddagar tillsammans med mormor och morfar. Mina somrar hos mormor och morfar i Falkenberg. För evigt inbäddade i hjärtat.♥

    Ha en fin tisdag!

    Kram Lotta

  16. Det är tur vi har lite mörkare stunder i våra liv för då blir de andra stunderna så mycket ljusare.
    Det var jag som sa det färdig det lät ganska klokt, om jag får säga det själv. Taget och kommer direkt fån hjärtat. Vi har haft några tunga mörka år som plötsligt ljusnade. Men bara för ett kort ögonblick innan nästa moln drog in över oss. Men snart drar det vidare och då, då ska vi njuta.
    /P

Kommentera

