Min debut i Norsk TV

DSC_40230007

Vad fort det kan gå. Så snabbt färgrykten kan spridas med vindens hastighet. Jag har inte ens blivit varm i kläderna som lekledare på Blogglandia. På något sätt hade NRK fått nys om min färglek. I helgen fick jag åka luftballong hela vägen till Oslo för direktsändning. Jag tyckte jag såg Fredrik Skavlan i studiopubliken. Eller så var det hans bror eller kusin.  😉

Alla färger var med i leken. Det var först gruppspel där de två bästa i varje grupp gick vidare till en kvartsfinal. Sedan var det direktutslagning. På bilden ser du de två färgerna som tog sig ända till finalen. Det var stenhårt och mycket dramatik med i bilden. Mycket stod på spel. Den som stod kvar sist blev FÄRGMÄSTARE. Hoppas att inte SVT ska sända detta i sommar för då finns det risk att jag blir … plastad som ska vara mycket värre än att bli diskad. Jag hörde en gång en otäck historia om en man som … 😀

DSC_40220008

 

38 thoughts on “Min debut i Norsk TV

    • Du är en erfaren/gammal bloggvän numera och går inte att lura hur lätt som helst. 🙂 Det är kanske inte så lyckat om det kommer en helt okänd hit för första gången till ett sådant här blogginlägg. De kommer nog aldrig tillbaka igen. 🙂 Om de missar kategorin LITE GALET.
      Tacksam att du tycker.

    • Svår fråga. Jag är kanske en mardröm. 🙂 Visst var muggarna tuffa. Jag såg de på toaletten hos tandläkaren. Eftersom jag då skulle ha leken orange eller brandgult passade jag på. Sedan började den blå att tjata och ville vara med. 😀 Man har inte roligare än man gör sig. Hoppas du hade kul på festen.
      Kram Bosse

  1. Då är du en kändis nu!!!

    Kan du teckenspråk???
    Ränderna går aldrig ur zebran 🙂
    Otroligt vad barn har lätt för att lära
    Måste berätta..

    En av töserna som var här 6år löste läskoden med hjälp av handalfabetet.
    Hon kunde handalfabetet på teckenspråk .
    Och jag sa ljud så länge jag håller bokstaven
    Jag började enkelt med sol
    När jag visat så sa hon SOL så stolt
    Sen fortsatte vi.
    Hon var mäkta stolt när föräldrarna hämtade henne .
    Kram!

    • Snarare ökänd efter detta blogginlägg. 😀

      Tyvärr kan jag inte det. Men anmälan/blanketten låg länge på mitt skrivbord tillsammans med andra utbildningar. Det verkade vara ett intressant yrke och jag hade träffat ungdomar som inte talade på vanligt sätt.
      Solveig kan alfabetet.
      Barn är härliga på att lära sig i rätt miljö och om man får dem intresserade. Då är de som svampar. Det låter härligt att du fortsätter att sprida ut dina kunskaper.
      Det förstår jag att hon var. Du må tro att den tjejen längtar efter att träffa dig nästa gång. Härlig solskenshistoria. 😀
      Kram Bosse

  2. Aha…..Nu fattar jag…Du kör på ”lurtemat” hela april du.
    Passa dig så inte näsan slår i dörren haha. Du vet väl att den som lurar får långnäsa……eller…..kanske vi står med lång näsa , om vi får se på Tv:n. En färgchock kanske…hmm..
    Jag hejar på dig om du blir lekfarbror på norsk tv. Jag kommer alldrig att somna framför Tv:n mer.

    Buskram från TantRöd …Neeeej….TantGlad 😃

    • Näääj! Du avslöjade mig. 🙂 Nu måste jag gå och mäta näsan. Stegpaus. Steg, steg. Jösses. Du skulle sett tungan som jag såg i spegeln. Den var alldeles svart utom på kanterna. Där var den orange eller brandgul. 🙂
      Kan inte du hänga med i nästa luftballong när vi ska åka till Island och leka i isländsk tv? Men du. Du får inte somna under inspelningen och börja snarka så där svenskt. Då blir vi diskade och av med jobbet och får inte sitta i luftballongen utan måste hänga i var sin lina när vi åker hem. Det vågar inte jag. Lovar du att hålla dig vaken?
      Buskram från Bosse af Plastmugg

  3. Så det kan bli! Vackra färger var det som gick till final. Tur eller skicklighet? Och vilken grej att vara med i NRK
    Själv har jag haft nöjet (lite sorg) att två gånger vara med i ”Vem som vet mest”. En fredagsfinal blev det…Men att vara med I NRK är ju något helt annat. Klart jag är avis….
    Stor kram och ett stort leende.

    • Jag tyckte de såg tuffa ut när jag såg dem på toaletten hos min tandläkare. Genast fick min fantasi behagligare tankar att ägna sig åt än den avbitna tanden.

      Vad kul. Vilken fjäder i hatten. Det måste varit riktigt spännande att få vara med om. Bara att se hur det fungerar på riktigt. Du får sikta på en tredje gång. 🙂
      Kram Bosse

  4. Vad kul, nu blir du tv-stjärna! 🙂

    Du åkte luftballong hela vägen?! Vad tråkigt att höra att NRK inte hade råd med att köpa ett flygbiljett till dig.

    Kram Anne

    PS: Kan jag få en autograf? 🙂

  5. Nu blir jag lite avundsjuk på dig. För att du fick vara med i TV, norska men ändå? Nej för att du fick åka luftballong. Eller kanske inte, det kan ju blåsa och då är det nog inte så skönt. Det skulle vara för utsikten då.
    Hoppas att du fick bra gage.
    Drömma och fantisera är skoj.
    Kram!

  6. Blogglandia är nyckeln till framgång, och därefter följer ära, berömmelse och rikedom. Trevligt att få sitta på scenkanten och kolla in framtidens stora show. Själv skall jag snart skjutsa en tant till tandläkaren, och det går inte av för hackor minsann. Kanske jag får en fribiljett till nästa show också. 🙂

Kommentera

