Det rullade bilhistoria genom Ystad

Ett

Cruising firade 30-års-jubileum i lördags. I vår lilla stad deltog omkring 800 bilar i cruisingrundan. Själv var jag parkerad på Kyrkogårdsgatan och du behöver endast njuta av 22 foton från folkfesten.  🙂
Antagligen var denna bil äldst i gänget.

Två
Är det årsmodellen eller skylten som är avgörande för att få deltaga?   🙂

Tre

En del tog tillfället i akt och festade till det innan efterfesten i Yankee Car Clubs lokaler på raggargården i Bussjö.

Fyra

FemSex

Medan andra tog det soft. (lugnt)

Sju

Åtta

Nio

Tio

En del kände sig utanför.

Elva

Jag såg ett fåtal kvinnliga chaufförer.

Tolv

Tretton

Trångt och mysigt.

Fjorton

Andra satt solo.

FemtonSexton

En rullande pub.

Sjutton

En skön grön Dodge.

Arton

Nitton

Nu började det bli riktigt jobbigt att andas in alla bensinångorna. Mina lungor snackade om frisk luft och mina ögon om att se mer bilgodis.
Tjugo

Tjugoett

Tjugotvå

Dags att rulla hem till vår lugna oas och andas in friskt syre. 🙂

Imorgon tänkte jag lansera en ny kategori. Jag kommer också att stänga min nittonde lekuppgift, som varit en hyllning till Norge som firar rejält idag. 17 maj.

 

34 thoughts on “Det rullade bilhistoria genom Ystad

  1. Fin kavalkad av bilar! Det är alltid roligt att se på gamla bilar tycker jag – och ”vrålåk!”

    Ha en fin dag! Kram!

  2. Tack för att jag fick hänga med på cruising i Ystad. Början av Juli blir det Härnösands tur. Älskar dessa bilar för de är sååå snygga och jag älskar ljudet av V8: or även avgaserna är ok😉 Dessa bilar hör sommaren till och jag blir nästan lika glad då jag ser en snygg jänkare på våren som då jag ser den första Svalan. Nu njuter jag av min lediga dag som börjar med en stor sol. Häggen har nyss slagit ut här och det luktar nästan lika gott som t.ex en Pontiac -57
    Ha en toppen dag. Vråååål kramen.

  3. Fina bilder på häftiga bilar 🙂 Har du besökt Tydingesjön? Varje Tisdag är det bil träff med många jänkare, Torsdagar MC träffar. Brukar vara knökfullt där 🙂

  4. Vilka härliga bilder på fantastiska bilar! Roligt med så många välskötta ”pärlor”. Vi har ju en återkommande bilutställning varje sommar här i lillhålorna och det är alltid lika roligt att besöka den.

    Kram och grattis till Norge denna 17: e maj!

  5. Ååå vad dom är vackra… dom gamla bilarna o en försmak/smak av sommar. I juli är det dags för Wheels and Wings i Falkenberg, då ska jag sitta på parkett och stråla… 🙂

  6. Jag är totalt ointresserad av bilar, men tycker ändå det det är lite kul och speciellt med dessa bilkaravaner. 🙂

  7. Bästa Bosse!
    Vill bara säga Hej till dig och hoppas att du har det bra.
    Tack för alla fina bilbilder – det var kul att se!
    Kram från Värmland!
    Inga

  8. Tjusiga bilar som ägarna lagt ner sin själ i. Tänk att putsa och hålla dem i trim.
    Hade svårt att hitta någon favorit för det var flera som lockade. Att åka i alltså…
    Fina bilder och kul när det händer något.
    Kram!

Kommentera

