Ta mig inte på fullaste allvar

Skoj ett
Detta franska musikaliska äpple har blivit min favorit de sista månaderna. Det är ofta dyrt men alltid supergott.  😀

Skoj ett och halvt

Här är annat läckert.

Gula läckerheter skoj två

Andra gula läckerheter. Då har jag haft totalt fel när jag trott att jag är ensam hemma, när sanningen är 9001.

Skoj tre
Visserligen har det varit riktigt varmt i Ystad den sista tiden, men har man en TURBO båt borde ägaren hålla sig i vattnet och vara rädd om lyktstolparna.

Skoj fyra

Däremot tycker jag det är förståndigt av Ystads kommun att skydda alla känsliga gröna ögon från solen.

Skoj fem

Visst är det så att vi gärna vill sätta dit den skyldige? Men jag lovar att det hjälper inte att bli arg på alla. Däremot borde kommunen sätta på även fågelblöjor.  🙂

Skoj sex

Självklart blir jag frestad när jag ser första bilen. Samtidigt vet jag att hon som jag älskar med gröna ögon inte uppskattade min hobby med att samla bilskyltar från 001 till 999 i rätt ordning. (Platespotting)

Skoj sju

Jag kanske ska hota med att börja röka? Samtidigt blir det jobbigt när någon viktig person frågar och jag inser att jag måste vara ärlig.
”Hur gammal är du?”
”Jag är tjugosex + men min hy är femtiosju år.”

Skoj åtta

Jag höll mig i schack när jag stod i kön för att komma in på en konsert i onsdags kväll. Frestelsen att prova om det skulle börja tjuta om mig, avstod jag från med hänsyn till sällskapet. Jag får åka ensam till Simrishamn en dag i sommar och testa. I Ystad går det bra att komma in tyst och fin. Men jag har läst om andra bibliotek i Sverige som haft problem med oss söta med våra nya leksaker.

Skoj nio

Det är inte mycket kvar av salvan. Mitt sätt att ta vår trappa har blivit betydligt säkrare sedan jag slingrar mig ner. Samtidigt är det pinsamt när folk med intensiv ormfobi blir skraja för lilla ofarliga mig. En del skriker. Andra flyr iväg när jag kommer emot dem eller byter snabbt sida på vägen. Är det en trång trottoar är det självklart en fördel att slippa dela. Okej! Det har hänt några gånger att jag väst och stuckit ut min kluvna tunga. Inte många gånger.

Skoj tio

Ibland blir jag supertrött på den här jämställdheten mellan de två könen och håller med Robban Broberg till fullo.
Jag behövde verkligen göra det lilla och ryckte upp dörren så gångjärnen skramlade och en liten pudel höll för sina öron med framtassarna. Då sitter den ”bredaschlade tanten” och tror att hon har abonnerat den enda toalettstolen. Jag ser att hon håller på med att lösa ett korsord och har en lång rynka i pannan. Jag som under ytan är blyg som en viol får problem. Stora PROBLEM. Vad säger man?
”Ursäkta. Jag har också ett behov. Ett privat behov. Därför borde halva …”   😀

36 thoughts on “Ta mig inte på fullaste allvar

  1. Tack för flera goa skratt! Din humor passar mig perfekt!
    Alltifrån jazzande äpplen, ormfobier, till toabesök och fågelblöjor. Du kan konsten att roa!
    Stor kram och trevlig kväll.

  2. Galet och kul ,-))))) Det behövs verkligen!
    Vad vore livet om man inte fick skämta till det, ploja på!
    Rätt trist!
    Kul inlägg, skratt tackar jag aldrig nej till ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

  3. Irk… och skratt men nu blir det jag som genast torkar av dörrkarmar för den där artikeln lät inget vidare, hur kommer bakterierna upp på dörrkarmarna??? det förtäljer inte artikeln men du kanske kan dikta ihop en historia 😉 eller de kanske smörjer in sig med ormsalva först och sedan bara ringlar sig dit…. Ja, vad ska man tro. Men jag har ingen ormsalva hemma så då antar jag att jag slipper damma 🙂

    Ha en fin helg!
    Kram

  4. Åh vilket härligt inlägg! Fast nu kommer jag alltid att tänka på streptokocker när jag äter ser apelsiner 😉 Och jazz gillar jag också.

    Ha en fin helg!
    Kram Anita

    • Tack själv. Vuxen på heltid verkar inte vara något att tråna efter. 🙂
      Solveig brukar prata ibland om sina tre barn. Jag vet inte vad hon snackar om. Antagligen är hon inte speciellt bra på matte.
      Tack. Vi fick god mat när vi var ute och firade hela veckan.
      Kram Bosse

  5. Jazzäpplet såg verkligen läckert ut. Jag får kanske höra nåt trevlig genom det.
    Apelsinerna vet jag inte om jag vågar smaka på. De liknar ju streptokockerna alldeles för mycket.
    Zlatans älsklingsbil litar jag inte på. För den är väl ändå inte gjord i Sverige. (Made in Sweden). Den är väl såld till Kina? Eller hur?
    Jag har aldrig rökt. Så det är väl därför att jag är så snygg i hyn? Den är ändå 80 år, snart med en etta efter.
    Går man på en sån toalett behöver man ju inte undra om man är man eller kvinna. Det går ju lika bra vilketsom.
    Ett gott skratt förlänger käften sägs det ju Tack för omtanken,

    Kram/Gilla

    • Just den äppelsorten påminner om snäckor. De går utmärkt att hålla till örat. Istället för att höra havet spelas det gamla goa jazzlåtar. Om fantasiknappen är på. 🙂
      Jag tror inget görs i Sverige längre. Ett skämt med ett stort stänk av allvar.
      Förståndigt av dig. De kommer att förväxla dig med en femtioåring när du fyller hundra år. 🙂
      Kram Bosse

  6. Har du samlat bilskyltar från 001 till 999? Hur lång tid tog det i så fall? Jag tror jag skulle falla för frestelsen om jag såg 001, hi hi 😀 Känns som ett evighetsprojekt…
    Tack för ett festligt inlägg 🙂
    Kram Susan!

Kommentera

