Mina bloggvänner ligger vikta i teburken

Blogginlägg 999. DSC_39800001

Jag har för närvarande 175 stycken bloggar bland mina favoriter. Under tio veckor tänkte jag pröva ett nytt sätt när jag ska ut och bloggvandra.

Därför har jag lagt små vikta lappar med namn i en teburk. De trettio som kommenterat flest gånger på min blogg och har en egen blogg finns med på två lappar. Övriga finns med på en. Varje dag som jag bor hemma i sommar (under 10 veckor) kommer jag att dra tjugo lappar som jag sedan viker ihop och lägger ner igen. (10-15 lappar om vi varit borta nästan hela dagen)
Jag besöker bloggarna under dagen. Skriver kommentarer där det passar eller bara läser och tittar på foton. Finns det inget nytt kan det bli spännande att forska i gamla blogginlägg.
Jag kommer att föra en tabell över dragna lappars namn. Ibland delge de tio mest dragna namnen/alias.  🙂

Det bloggnamn som ligger överst söndagen den 28 augusti kommer att få en lott. Givetvis kommer jag precis som vanligt att besöka bloggare som lämnat bidrag till min sommarlek och andra lekar i augusti.

Successivt kommer jag under hösten, bakom kulisserna, att övergå till en mer skrivande roll. Om intresse finns kan jag tänka mig att ”förgylla” mörka november med en fjärde omgång av Korsordstävlingen i en lite ny tappning. Mer spridning på vinsterna, fler låsta klockslag och annan poängfördelning. En bra mix av tävling och lek. Det mesta är såklart sig likt och min grundtanke är densamma. Roa och skapa en gemenskap under den månad som jag tycker minst om under året. Under november 2015 hade min blogg 17 650 visningar. Det var ett bra val att flytta korsordstävlingen från Facebook till bloggen. Även om inte alla tycker det av förståeliga skäl.
Jag är mycket för att fullfölja projekt som jag påbörjat. Kurt Wallander som jag brinner för kommer att ta plats i bloggen precis som han gjort sedan i januari, detta speciella år som det är tjugofem år sedan första romanen ”Mördare utan ansikte” kom ut som bok.

Tio första

Jag tycker det är ett passande tillfälle att dela ut tio bonuspoäng fördelat på tio avsändare nu när anslagstavlan fått tio vykort. Två avsändare har med andra ord redan skrapat ihop två bonuspoäng – än så länge. De fyra jurymedlemmarna ser med spänning fram emot att välja sitt favoritkort den 10 augusti. Undra hur många som vi kommer att ha att välja på? Samtidigt hoppas jag tiden går långsamt fram till det datumet.

Jag längtar tills den nya bilen finns till förfogande (Vi måste likt Ditte ge den ett passande namn) så vi kan ge oss ut på ”Sex mil hemifrån.” Den kategori som jag påbörjade förra året och där det än så länge bara finns fem blogginlägg.
Andra resor kommer att sträcka sig längre bort och hamna i andra kategorier. Cyklarna vill jag vid vissa tillfällen ha med på bilen.
Vi kommer även låta bilen stå och istället cykla ner till centrum och leka turister i vår egen sommarstad.
Jojo sommarkort kommer att ta oss till olika platser i Skåne. Ibland kommer vi att sova på bortaplan. Bloggen kommer som vanligt inte att vara min dagbok utan jag lägger in när det passar och inte alltid i kronologisk ordning. Kategorin ”Österlens bästa fik” måste såklart få fler inlägg. Där finns några givna kandidater och några nya ställen som vi ska testa. Jag är inte ute efter att hänga ut några fikaställen som inte håller måttet, därav kategorinamnet. Endast fyror och femmor kommer att delas ut.
En liten längre resa lockar. Men vi gör som vanligt. Försöker njuta av sommaren och av varandra. Skapar vilopauser mitt i det roliga för att få balans. Vi hoppas också få träffa personer som vi inte sett på länge. Det finns nackdelar när vi flyttar iväg som vi gjort flera gånger under våra gemensamma tjugosex år. Geografiskt skapas det avstånd. När vi möts igen är det som om vi inte varit ifrån varandra.
Personer och vad jag äter & dricker brukar jag oftast lämna utanför bloggvärlden. Det var mitt skrivande som var orsaken till bloggstarten. Fast ibland gör jag undantag.  🙂
Inte ens våra barn vill vara med på bild på bloggen. Inte för själva bloggens skull. Utan för den spridning ett foto kan ha. Sådant brukar jag själv välja att blunda för. Annars skulle jag inte våga göra något alls till slut. Visst borde jag signerat de foton jag tagit själv som jag är extra nöjd med. Åtminstone för att försvåra för ”lånare”.
Inbundna böcker och fiktiva miljöer står också på sommarschemat. Jag fyller på i mitt tidigare blogginlägg allt eftersom, med personliga betyg från sommarbeställningen. En del böcker har jag droppat fort. Jag har också redan en ny önskelista på gång.

Nästa inlägg är speciellt för mig. Aldrig trodde jag bloggen skulle få uppleva tusen blogginlägg. Hur många timmar har jag lagt ner på dessa inlägg? Det svaret vill jag inte veta. Antagligen hade jag hunnit skriva 2-3 böcker under den tiden. Något som lockar mig mer och mer för varje dag och som jag ständigt trycker undan från mitt medvetande.

Välkomna till en bloggtävling i nästa inlägg … Flest rätt först vinner en lott.

Jag önskar alla bloggläsare god hälsa och sommartrevligheter. ❤
Nu ska jag dra tjugo lappar denna regniga tisdag.

 

TeburksStatistik: (Efter 1 dag)

Marit, 1 Villa Herberts, 1 Margita, 1 Primrose, 1 Anna H, 1 Ezter, 1 Ditte A, 1 Mickan, 1 Johanna S, 1 Anne, 1 Ros-Marie D, 1 Gunnar, 1 Gun T, 1 Christina K, 1 MiaTankar, 1 Lotta M, 1 Åse H, 1 Eva G, 1 Wiolettan, 1 Ninnie, 1
Bortrest helt: 0 dagar
Bortrest nästan hela dagen: 0 dagar

72 thoughts on “Mina bloggvänner ligger vikta i teburken

  1. Jag beundrar dina bloggambitioner. Kul att nån engagerar sig så i detta. Jag tror att blogg-världen är på väg att bli populär igen trots att många också använder andra sociala medier.

  2. Bosse! Du är verkligen kreativ och på så många olika sätt! Jag verkligen uppskattar din glädje och entusiasm och den smittar av sig.
    Vilken ”braig” idé at lägga lappar och dra några i taget. Det är ju lätt hänt annars att sommaren passerar och att du själv knappast hunnit annat än att läsa bloggar och kommentera.
    Tänk 1000 blogginlägg! Nej, Bosse! Tänk inte på alla timmarna…
    Och visst hoppas jag på fler böcker från dig. De du skrivit har jag med stort nöje läst och det hoppas jag många gjort. De som inte gjort det skulle kunna beställa och käsa dem i sommar.
    Din sommarlek finns med mig dagligen. Och det är kul.
    Bäst jag är uppmärksam på nästa blogginlägg och är rask.
    Önskar dig en fin vecka och ser fram emot att ev få ta del av namnet på er nya bil.
    Kram!

    • Tur jag inte smittas med något farligt. 😀 Nu plingade det till och jag är nyfiken på vem som svarat först i min bloggtävling. Kanske är det du. 🙂
      Jag tyckte det var ett smart sätt att kombinera lek, tävling och rättvisa.
      Nu är tusende inlägget på plats. När jag la in översta bilden fick jag en stark längtan till Gotland. Min favoritö i Sverige. Ön som jag skulle vilja bo på under minst ett år. ❤
      Undra när vi får bilen. Det skulle ta två veckor. Nästa onsdag är det två veckor. Helt övertygad är jag inte om att vi får den då. Vi passar på och kör och slänger en massa skräp i den gamla bilen. 🙂
      Undra hur du ska fira Midsommar. Vad länge ni varit i Spanien denna gången. Är det nytt tidsrekord tro.
      Kram Bosse

  3. Du är då för härlig! Och alla tävlingar. Mer än jag orkar, haha 😉
    De ringde från en västkustsk tidning idag som börjar på g och slutar på t.
    Kolla gärna!
    SommarsolståndsKram ❤

  4. Kul med tävlingar även om en som jag inte hänger med i allt… Jag hinner inte:)!
    Har väll inte riktigt än hämtat mig efter besöket med den lata mannen.
    I morgon firar vi midsommar här på jobbet som avslutas med glass, grädde och jordgubbar. Mumsigt värre.
    Du får ha en fin tisdag.
    Kram gun

  5. Du är verkligen ambitiös! Min familj uppskattar inte heller att visas upp på nätet. Från min blogg kan man iaf inte kopiera bilder, det är ett första steg.
    Sen barnbarnen får jag inte lägga ut alls. Det är bara att respektera…

    • Tack. Du och jag har samma ”sociala problem”. Det är lite trist för många trevliga blogginlägg går inte att genomföra.
      Det var något nytt som jag inte tror WordPress har. Eller jag vet inte.
      Synd att det ska finnas så mycket skrämmande skumt bakom fasaderna på det sociala nätet.
      Hoppas du inte missar min tävling som har blivit riktigt intressant. 😉

  6. Vilka härliga ambitioner och spännande tankar kring bloggen! Framtiden känns ljus och jag ser fram emot korsordstävlingen när den kommer. Kan tänka mig att dina genomtänkta inlägg och tävlingar tar mycket lång tid!

    Själv har jag publicerat 9996 inlägg så snart blir det femsiffrigt vilket väl egentligen borde firas 😀 Fast mina inlägg är långtifrån så omfattande som dina!

    Kram

    • Det är roligt att planera både kortsiktigt och långsiktigt. Samtidigt lämnar jag alltid plats för spontanitet. Fast ingen är väl intresserad av att se foton från vårt besök på soptippen för en stund sedan och sedan ska jag på sjukhusbesök i eftermiddag. Hoppas du inte missar min tävling som börjar bli riktigt spännande.
      Kanske är du ute och reser långt. Den där resan till staden på E lät lockande som jag läste om på din blogg.
      Oj oj. Jag lyfter på hatten och är djupt impad. Hur ska du fira 10 000 blogginlägg? Vilket år la du in första inlägget? Jag tror inte du då kunde tänka dig att du 2016 skulle ha lagt in så många inlägg. Blir det 10 000 inlägg till? Dumt att tänka på det.
      Kram

      • Mitt första inlägg i nuvarande blogg kom den 2/3 2007 och då hade jag redan bloggat ett år på Expressen. Min tanke var att testa en vecka för att bevisa för Husse att jag kunde klara av tekniken kring en blogg… Ibland går det inte som planerat 😉

        Kram

      • Det verkar vara flera stycken av mina bloggvänner som gått den vägen, från Expressen/Aftonbladet till egen blogg. Så med andra ord har han inte riktigt tyckt att du klarar av det, 🙂 men nu måste han väl erkänna att du är ett fullfärdigt proffs på tekniken. 🙂
        Jag trodde aldrig att ”vi” skulle få ihop starten. Det blev ännu värre när vi översatte engelskan till svenskan. Vi satt till slut och skrattade på golvet åt eländet. Vilken glädje jag kände när första okända personen kommenterade. Egentligen spelade min blogg bara andrafiolen de första månaderna. Jag hade mina ”vänner” och mitt stora intresse på skrivsajten 1.av3.se. Där fick jag uppskattning för mina kåserier och jag som gillar att tävla tyckte det var extra kul när jag låg överst på veckans mest lästa inlägg. Sedan la jag in samma kåseri på bloggen och där hände det inte speciellt mycket. 🙂 och jag funderade ibland på varför jag hade den över huvud taget.
        Det blev en lång vecka för dig. 😀 Kul att du förlängde veckan.

  7. Ambitiösa, kreativa finaste
    busen Bosse. Nu minns jag inte när sandslottstävlingen skulle vara inne?

    Önskar dig en fin sommar med bra värden och allt gott. 🌹🍓🌹

    Kram ❤

    • Tack Comsi Comsa! Den ska vara inne senast 20.00 den 10 augusti. Jättelänge dit. Du hinner träna på att bygga stora städer av sand. Eller olika sorters djur. 🙂
      Gulliga ord. Jag kommer precis från min trevliga diabetessköterska.
      Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse

      • Förresten, så har jag skickat vykort men det gjorde jag för ett par tre veckor sedan, så det har nog kommit bort som mycket post gör nu mera…
        (ser det iallafall inte på tavlan)

        Kram kram… ♥

      • Det har inte kommit bort. 🙂 Det sitter på tavlan och kom någon dag efter jag tog kortet. Nästa gång som jag delar ut extra bonuspoäng kommer det på bild. 🙂
        Hoppas du har en fin sommar.
        Kram Bosse

  8. Du är påhittig i din blogg och ambitiös!
    SVAR:…..Ja det var många trevliga minnen från när Kjell levde. Kjell var en man med mycket humor.
    Vår äldste son sa på begravningen Att.. Min far var en enkel man Men stor i sin enkelhet!
    Hunden Ulla hette så när jag köpte henne .Hon är från våra avelslinjer.
    Det blev en aning komiskt när jag ropade .. Ulla kom hit!!
    Kram!

  9. Det var ju en finfin idé du har fått. Men jag gissar att jag inte har nån chans i tävlingen. Jag har ju inte varit ute på nätet på en hel vecka nu. För jag åkte på en hjärtinfarkt förra måndagen och har varit inlagd till i dag. Jag fick komma hem nu, för att läkarna tyckte att jag verkade tillräckligt frisk igen.

    Sv: Jag är inte ett dugg orolig för Amanda. Hon har ett mycket stort intresse för andra människor. Ett exempel är, att hon var nere i Tanzania för att tag sen med sina vänner. De hade samlat ihop hygienartiklar till alla på en skola där. Så förutom att hon ser bra ut, så har hon ett gott hjärta och har finfina betyg i skolan.

    Kram/Gilla

    • Du har större chans än de flesta eftersom det finns två lappar i burken med namnet Gilla. 🙂
      Trist att du blivit dålig igen. Men förhoppningsvis har du återhämtat dig eftersom de skickar hem dig. Jag önskar dig friska dagar i sommar och hoppas du får uppleva många fina stunder.
      Kram Bosse

  10. Det låter som om det blir en spännande sommar för dig 😉
    Jag är lite lätt frånvarande i den artificiella världen, jag njuter av häret och nuet så gott jag kan.
    Näsan ramlar ofta ned i böckernas värld och jag förförs av orden i dem.
    Här ska njutas av ett långt sommarlov, det behövs efter denna vinter/vår.
    Stora sommarkramar till dig!
    Pia

    • Jag hoppas, men aldrig kan man veta. Något dystert kan hända snabbt. Bäst att inte ta ut sorger i förskott.
      Jag önskar dig en fin sommar och att du kan samla krafter inför hösten. Du/ni har haft en tuff vår har jag förstått enligt din fina blogg.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  11. Du är då för härlig med dina upptåg Bosse 🙂
    Tack för kommentaren hos mig – synd att inte mitt vykort hann fram i tid för att komma med på din bild…
    Hoppas nu jag är hemma och har datorn tillgänglig när din nästa tävling kommer – lite osäkert så här års när man är mycket ute och flänger 🙂
    Ha det gott!
    Kram

    • Tack ska du ha Anki. Ditt kort var en dag försent. Men nästa gång som jag delar ut bonuspoäng kommer det att synas. 🙂
      Det hjälpte inte att du hann. Dina ögon har antagligen tagit sommarlov. 🙂 Du skulle gissa på fem namn och inte bara ett.
      Det är bra att du är ute och flänger så vi får ta del av dina foton och reseskildringar. 🙂 I november sitter du där i mörkret och ska försvara din titel. För du tänker väl försvara den? 🙂 Ingen har lyckats med den bedriften ännu.
      Kram Bosse

  12. Önskar jag hade hälften av din energi eller förresten, man får vara nöjd för vad som är. Men dina finurligheter, tävlingar och engagemang slutar aldrig förvåna. Tror bestämt du gillar blogga och lite beroendeframkallande tycker jag nog det är. Spännande med nya bilen. Glad midsommar nu o kram från mig.

    • Jag både älskar att blogga och bloggvandra på många olika stationer. Men det är svårt att få tiden att räcka till. Nu är det utomhusaktiviteter som lockar. Till hösten kommer det att vara olika skrivprojekt som jag vill dra igång. Samtidigt måste jag lyssna efter kroppens olika signaler och samarbeta över blockgränserna. 🙂
      Jag hoppas verkligen att bilen dyker upp i nästa vecka så vi vågar satsa på resor ut i det blå. Nu känns det mest som en osäker chansning. Ska bilen hålla även denna resa tankar dyker upp i våra hjärnor. 🙂
      Tack ska du ha. Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse

  13. Haha. Så roligt att läsa dina inlägg, fulla av intåg och nyfikenhet. Önskar dej en trevlig sommar och lycka till med dina böcker. Kraam

  14. Härliga Bosse. Du bjuder så mycket på dig själv . Vår allas Bosse….lek-Bosse…allvar-Bosse…klok-Bosse……
    Ja….kärt barn har många namn.

    En spännande lek med bloggnamnen. Du är såååå påhittig.

    Njut av sommaren…av varandra som du skriver. Resor är trevligt.

    Sommar KRAM från mig

    • Och jag gillar när du kommer på besök hos mig. 🙂
      Idag har det varit ett härligt sommarväder där vi startade med balkongfrukost. Sedan slängde vi skräp på tippen. Cyklade till stan. Imorgon ska vi åka tåg. Tror du jag kan gå in till lokföraren och fråga om jag kan få köra en bit? Kan inte vara så svårt. Bara jag håller tungan rätt i munnen ska det inte bli några problem att följa spåret. 🙂
      Kram tillbaka. Som en bumerang eller hur man nu stavar det. Ord kan också komma tillbaka. EKO-ord.

  15. Jag blir alldeles matt av att läsa hur många bloggar du följer så jag förstår att du måste hitta på ett sätt att bestämma vilka du ska läsa! Den senaste tiden har jag endast hunnit läsa ett fåtal bloggar och knappt lämnat några spår efter mig. Synd att dygnet inte har fler timmar – jag saknar Blogglandia och alla trevliga bekantskaper jag gjort där….
    Sommarkortet har jag köpt för första gången i mitt vuxna liv och jag ser fram emot att läsa lite om dina resor och kanske rent utav snuva några resmål av dig. Det gjorde jag ju förra sommaren och det blev en riktigt trevlig dag med våra goda vänner.
    Jag passar på att önska dig en Glad Midsommar – risken är överhängade att jag inte kommer tillbaks innan dess i alla fall….
    Kram

    • Vad kul att du köpt sommarkortet. 🙂 Ett utmärkt sätt att förflytta sig i landskapet. Både med tåg och buss. Vi ska ta en sväng till Emporia om en stund. Då blir det ingen kamera med. 🙂 Numera kan vi bara låna ut ett kort till lillasyster. Storasyster är för gammal. Man tjänar annars in korten väldigt snabbt.
      Vem vet. Det blir kanske jag som lånar en resa av dig i sommar. 🙂
      Vi tänkte testa Hallandstunneln och åka till Båstad en gång. Kristianstad vill S tillbaka till. Hon har blivit förtjust i staden efter att nu ha pluggat där i 3 år. Helsingborg gillar jag skarpt. Det är lite kul att hoppa av på småställen som vi aldrig skulle besökt annars. Tågen går så ofta så det är bara att ta ett nytt när man tröttnat på ”hålan”.
      Tack ska du ha. Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse

  16. Du är verkligen en outsinlig källa till påhitt, idérikedom och engagemang – uppskattas!
    999 minsann! Grattis till det. Det är alltid trivsamt att hälsa på i din blogg, men jag skulle även gärna läsa fler av dina böcker. Just nu är det enda lite tråkiga med ”Mina fotsteg i ditt hjärta” att den är på väg att läsas ut. Men fina saker har man på något sätt alltid med sig.

    • Tack ska du ha. 🙂
      Aldrig trodde jag att jag skulle lägga in så många blogginlägg. Det kom ju nästan inga på besök de första månaderna.
      Jag har gett ut en kåseribok också. 🙂 Tillsammans med min fru Solveig.
      I mitt huvud har jag en fortsättning på ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Ibland vet jag inte var jag ska göra av de tankarna. 🙂

  17. Din blogg r en favorit ,-))
    Det blir som när man hittar en bra tandläkare och läkare, dom borde aldrig få sluta, Inte du heller ,-)
    kul att jag blev en av dom lapparna som blev dragna ,-)
    Många härliga kort har du fått,
    Jag har inte kikat på kort ännu.
    Ja det är många timmar vid datorn och du som lägger ner så mycket …………….-))
    Hoppas du och familjen får en härlig Midsommar.
    Får hålla koll på tävlingen som kan dyka upp!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

  18. Ja, vi är många som följer dig och vi gör det med glädje, för det är ju det du sprider via din blogg! Och som ett tack så kommer det att komma ett eller annat vykort ifrån mig!
    Jag hoppas att din sommar blir fortsatt trevlig och mysig på alla de sätt!
    Trevlig midsommar!
    Kram, Gunilla

  19. Kul att du återkommer med mer om Wallander! Det börjar nästan bli tid att läsa om böckerna, det har ju gått några år och många böcker har man läst under åren så alla detaljer kommer man ju inte ihåg…..
    När det gäller växthuset är jag jättenöjd. Det växer så det knakar där inne, men sitta där nu under sommaren kommer nog vara omöjligt – i alla fall dagtid. Det är c:a 30-35 grader varmt, trots både gardiner & fläkt & takfönster samt att Rolle byggt en nätdörr så den vanliga skjutdörren kan vara öppen hela tiden. Men på kvällarna går det bra, men då har man ju inte tid för all fotboll!
    Men det kommer säkert kyligare tider…..tyvärr!!
    KRAM
    Susie

  20. Oj vad du är duktig att skriva och få till det, kreativ så man blir riktigt avis 😉
    Själv är jag långt därifrån, väldigt lite bloggande är det. Men det ändras nog så småningom.
    Nästa vecka blir det tillökning i familjen av en liten valp. En liten tjej av samma ras som jag hade tidigare, Rhodesian ridgeback. Då kommer nog sociala medier att fyllas med hennes o Bamses upptåg 🤗
    Vad det gäller fotbollen så får jag se om jag törs titta, och man önskar ju så att Sverige ska lyckas hålla sig kvar. Tummarna hålls stenhårt ✊
    Kram o ha det gott💕🌸

  21. Tyckte att det kändes trångt men nu förstår jag, du har ju vikt ihop mig och lagt mig i en teburk med en massa andra 😉
    Tack för att jag får vara med på en massa ”hyss” och promenader samt får uppleva och se en massa som jag troligen inte kommer att få chans att se för det finns ju andra saker jag prioriterar mer, mina barn och barnbarn.
    Sommarkramar Lena

  22. Jag fattar som vanligt inte ordentligt vad det är du gör och ska göra med alla poäng o lappar o allt vad det är, men roligt är det säkert och många som uppskattar det. Jag nöjer mig med att läsa dina inlägg och låta mig underhållas av det. Sex mil hemifrån är en typisk grej jag gillar eller det att turista påhemmaplan. Precis så gör vi också ibland och så bra att du påminner om det. Himlen runt hörnet liksom…
    Hm…Bosse bildoktorn finns…kanske du är Bosse lekdoktorn…
    Ha en underbar midsommarhelg!
    Kram / RosMarie

    • För den som kommer in i efterhand kan det säkert uppfattas som många moment och rörigt. Men årets deltagare har varit duktiga på det mesta. 🙂
      Nästa vecka hoppas jag vår nya beställda bil dyker upp så vi ex. kan börja med ”sex mil hemifrån”. Vi har redan bestämt oss för vart vi ska resa första gången. Där har vi aldrig varit förr .<3
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse Lekdoktorn.

  23. Du är bra fiffig du 🙂 Det finns något i det där som jag känner att jag själv skulle kunna anamma … 😀
    Men, jag gör väl som vanligt ändå … tittar till dig ibland och ser efter så att du sköter dig. Tveksam till att jag deltar i några tävlingar … men det vet du ju redan. Jag är hellre social utan krav … 😉
    Men kommentarer från mig får du naturligtvis när det passar … oavsett om du bara delar ut ”gubbar” eller ger ett riktigt svar … hehe
    Har besöken varit tunnsådda så blir det snart ännu tunnare. Semestern närmar sig och då är det annat som gäller … 😉

    Önskar dig och familjen en riktigt fin Midsommar ❤
    Kraaaaaaaam

    • Du får låna både mina smarta och knäppa idéer hur mycket du vill. 🙂
      Det viktigaste är att du mår bra och hittar en bra balans vilket inte alltid är lätt i livet. Så många ting som drar och sliter på uppmärksamhet både här och där. Det låter bra. Vara social utan krav. En vacker dag kommer du att drabbas av ett stort tävlingsintresse. Det ser jag i min såpbubbla. 🙂 Då vill du tävla dygnet runt. 🙂
      Hoppas du får en riktigt trevlig semester och hittar på en fin mix av olika saker som tilltalar dig. Just nu ser jag fram emot en riktigt hemlig sak. 😉
      Tack ska du ha Lollo. ❤
      Kraaaaaaaaam Bobo

  24. Men hörrudu……ska du verkligen knöla ner oss bloggvänner ihopvikta som i en tombola? Fniss, hjälp, släpp ut mig, känns trångt. Skämt åsido, du är en fenare på att hitta på nya tips och ideér. Önskar även dig en riktigt fin midsommar!

  25. Jaha, då förstår jag. Har legat hopvikt i en burk. Allt har sin förklaring. Men jag har inget emot det, tvärtom.
    Hoppas att du mår bra och slipper åka berg och dalbana med värdena.
    Kram!

    • Du finns där till och med i dubbel uppsättning eftersom du är en av de trettio som kommenterat flest gånger på min lilla blogg. 🙂
      I morse var jag och tog ett EKG. Jag hoppas rytmen och annat var till belåtenhet. Själv gillar jag inte fjärilarna som finns där ibland i bröstet. De gör inte ont, men är obehagliga på något vis.
      Kram Bosse

      • Nej, så får det inte bli, att du ska få något fel på hjärtat. Då du skriver fjärilar så tänker jag på flimmer. Det gör visserligen inte ont men det är så nedsättande av krafterna så hälften räcker och blir över. Du har ju annat att dras med som också vill försöka sätta ner livskvaliten, men det ska inte lyckas.
        Bra att vi har våra kära respektive. Nu måste jag vila igen.
        Sköt om dig och ha en trevlig tågresa.
        Kram!

      • Det gäller att förtränga och glömma de mörka stunderna så fort som möjligt. Allt blir lättare med den biten om man har en förstående omgivning med empati. Vi har tur du och jag. Fast det har de också. 😉
        Kram Bosse

Kommentera

