Vi bygger en garderob

Den svenska sommaren visade upp sin blöta sida denna söndag. Efterlängtat av vissa. Urtrist tycker den semestrande småbarnsfamiljen i den lilla trånga hyrda sommarstugan. Skrev jag att de hade tretton barn? Alla i trotsåldern. Värst pappan. 😀

”Den lilla blå” överraskade mig rejält igår. Aldrig trodde jag att det skulle gå in en dubbelgarderobsbyggsats och dessutom gå att stänga bagageluckan. 🙂

I byggpauserna är det skönt att öppna en ytterdörr och njuta av sommarblommorna utanför.

1

2

3

Grannar har säkert noterat att jag även denna sommar sticker ner näsan och doftar på Ingrid Bergmanrosorna. Sådant bjuder jag på. Knopparna doftar ljuvligt. Jag blir hög av lycka. ❤

3 och halv

Tycker ni som jag att färgvariant nummer två är finast på vallmo?

4

5

Idag är det exakt en månad kvar tills sommarläxans sista inlämningsdag. Regler och annat finns att läsa på denna länk. Det är även där ni ska skriva en kommentar när ni redovisar. Vem kommer att bli först?

https://bosseliden.wordpress.com/2016/06/06/den-sandiga-och-blota-sommarlaxan/

Perfekt läge för att dela ut nya bonuspoäng till de som skickat vykort till mig och finns på a-tavlan. Tack alla ni som skickat kort till Ystad.

6

Ikväll håller jag tummarna för Frankrike.

30 thoughts on “Vi bygger en garderob

  1. Härliga vykort ,-))
    Nej jag har inte glömt hade ju tänkt mig att göra ett sandslott i Skåne, fota mina fötter i Falsterbo.
    Men det ser ut som jag måste göra det hemma!
    Vilka vackra blommor, härligt med doftande blommor, sällan köpta buketter doftar.
    Ja regn behövs men INTE när m,an är på semester ,-)))
    PÅ natten då då blir det oK för alla ,-))
    Fortsätt njut.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Vi var på väg till Falsterbotrakterna igår. Vände på grund av ösregn och en karavan av bilar och hästar som skulle till tävlingarna. Vädret som var fint i Ystad kunde vi inte göra något åt. Men vi borde ha tänkt på att det var finaler denna helg. Hjärnan har för mycket semester. 😉
      Trist om du inte kommer iväg. Men Skåne finns kvar till dig.
      Jag vill också ha regn bara på nätterna.
      Kram Bosse Byggare

  2. Så flotte blomster du viser i dag! Den mørke lilla valmuen er veldig fin 🙂
    Jeg liker også at roser dufter. Roser uten duft kjøper jeg som regel ikke.

    Klem fra Marit

  3. Fina blommor och en liten blomfluga har du fått med. Vi har haft duggregn hela dagen så det har varit inne väder. Minton har legat i sängen hela dagen.
    Kram

  4. Jag förknippar vallmon med den enkla blomman och den vanliga röda färgen men i äldsta frökens trädgård växer båda så jag uppskattar även den senare! Så många fina sommarhälsningar du hår fått men jag ser att min inte är framme än. Hoppas du rapporterar regelbundet för annars får det bli en lokal reservplan.

    I går valde vi bilen när vi skulle till lilla grannhålan för vis av skadan vet vi att bussarna är så tråkigt stökiga under denna helg. Lördagskvällen brukar vara värst och det intresserade inte oss.

    Kram och trevlig kväll!

    • Det var förra året som jag för första gången såg den mörka varianten. Det kändes ovanligt.

      Nej. Någon från en liten ö har jag inte fått. 🙂

      Bra när man lär av gamla misstag. 🙂 Jag har en förmåga att glömma vissa saker.
      Kram Bosse

  5. Har ingen gjort sommarläxan ännu, såg inget namn som ändrat färg? Kanske jag ska visa upp sandslottsruinerna och mina simfötter snart! 🙂
    Vallmo som är röd tycker jag mera om, den andra ser så invecklad ut men fin är den också.
    Rosenkram

    • Vad observant du är. 🙂 Jag har inte läst det blogginlägget på länge. Fast jag har dragit ut texten och satt in den i en Blogglandia-pärm. 🙂
      Det tycker du ska göra. Lämna in först innan snön kommer till er. Man vet aldrig. 🙂
      Jag föredrar också den gamla ”hederliga” färgen. Kanske vänjer jag mig om några år. Det var först förra året som jag sett den varianten. Den är stor och ståtlig.
      Hoppas du inte skickade med några rostaggar. 🙂
      Kram

  6. Vad gäller sommarlxan är den i ständig åtanke, men snart kommer jag itll skott. Men jag har nya uppdrag i resebranschen och har haft fokus på lite annat. Men väldigt roliga saker det också.
    Kul att den nya blå levererade.
    Blombilderna njuter jag av, så fina och jag har under dagen idag besökt ett fantastiskt ställe i Ockelbo, Gästrikland, Wijs trädgårdar, så jag är helt inne på blommor idag. (Googla får du veta mer om trädgårdarna.)
    Stor kram och lycka till med garderoberna.

    • Vad kul att du ”fuskar” i den branschen. Bra när man kan välja själv.
      Än så länge håller den sig i schack och vi hoppas det inte är ett måndagsexemplar vi köpte. 🙂
      Den orten är känd för lite av varje. 🙂
      Nu är de på plats. Möjligtvis ska vi åka och köpa snyggare handtag imorgon.
      Kram Bosse

  7. Tänker ständigt på sommarläxan 🙂 Jag tror inte jag fixar sandslottet, men resten ska jag nog gå iland med. Vykortet är skickat, fötterna är ju ständigt med och en bild med dem i vatten ska jag nog kunna fixa … och en vacker sten ska jag väl också kunna hitta.
    Bra med bilar som är som damskor – små utvändigt, men stora invändigt 🙂
    Vallmo för mig är de enkla röda … de man ofta ser som ogräs på åkrarna … så gillar jag dem bäst! Många fina blommor hos dig – det är vackert ute nu!
    Väntar fortfarande på lite rejält med regn – åskskurar är utlovade, men det tror jag inte på förrän jag ser det 🙂
    Ha det gott!
    Kram

  8. Hejsan, som vanligt fina bilder på jättefina blommor, tyvärr så vann inte Frankrike.
    Ska försöka att lyckas med uppgiften, bara att plita ner uppgifterna så får vi se. Önskar dej en fin dag, kram

  9. Tyvärr inte varit läge att åka till någon sandstrand än. Hmm… Kanske den dagen kommer, kanske inte, kanske blir det en bild på en snäcka istället ;-).

    Håller med om färgvarianten på vallmo. Den enkla är dessutom vackrare tycker jag.

  10. Vackra blommor och förstår det doftar ljuvligt… 🌹
    Å fina kort du fått, Bosse måste varit väldigt snäll i år. 🌝
    Jag trodde uppgiften skulle bli en enkel match men stranden var full med fåglar, får göra ett nytt försök, ville inte riskera bli fågelmat. 🐦 🍽 fast då hade dom fått att göra.. 🙊🙈😶

    Kramar ❤☈

    • Mysko. Jag har inte varit snällare än förra året. 🙂
      Snackar vi om arga pelikaner eller mordiska örnar? Jag har sett det förstnämnda bita i några tjejers kroppar när de legat och solat på en strand på Cypern. 🙂
      Bra att du är försiktig. De gillar inte svenska blondiner. 🙂 Har du något hemligt motangrepp att ta till? Lycka till. Hoppas allt kommer med på ”redovisningen. 😀
      Kram Bosse

  11. Så fina blommor du visade här. Det blev en tröst i sommarrusket.

    Vi hade åska i natt, så jag var tvungen att stänga av telefonen och ta bort manicken till bredbandet. Jag drog ur sladden till datorn också. Hade fått en varning från Telia om att man skulle göra så, när det skulle åska.

    Kram/Gillla

    • I natt vaknade vi också av ett åskväder som låg precis över vår stad. Jag kunde inte låta bli att gå ut på balkongen och njuta av den tropiska värmen. Över tjugo grader. Fast först gjorde vi som du gjorde. Drog ut allt elektriskt.
      Kram Bosse

    • Väldigt snopet. Portugals målvakt gjorde många bra ingripande. 🙂 Jag har alltid retat mig på R som ”människa”. Ända sedan jag såg honom som en naturbegåvad tonåring på fotbollsplanen för ”hundra” år sedan. 😉 Det är som om tiden stått stilla när jag ser honom på planen nu efter alla år. Underbar tekniker. Men det krävs andra kvaliteter för att impa ¨på mig. Deras ”manager” borde fått varning och hamnat på läktaren vid varje match eftersom han ofta rörde sig på områden hans fötter inte skulle befinna sig. Stackars R låg inte på sjukhuset utan hans fötter befann sig också fel ställen på tilläggstiden då han lekte både förbundskapten och inkastare. 🙂
      För att vinna ett stort mästerskap behövs en stor dos tur. Den hade P genom hela turneringen. Hade F fått en tidig ledning i finalen kunde det säkert rullat in fler bollar i ”rätt” kasse. Jag kommer att minnas Wales, Island och stundtals Belgien som de moraliska segrarna och de som fick mitt fotbollshjärta. 🙂 Sverige trodde jag aldrig på. Att de skulle gå vidare från gruppen trodde jag var rimligt, men sedan räknade jag med en tuff motståndare i åttondelsfinalen och goodbye.

Kommentera

