Rosor till Margareta

Idag firar jag Solveig MARGARETA Lidén. ❤ på mitt privata sätt. Men dessa rosor får alla bloggbesökare njuta av. Fotona är från Bosjöklosters underbara trädgårdar. Håll till godo.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Efterord:
Här är länken till dig som vill läsa regler, lämna in din sommarläxa eller bara njuta av länkarna till de som redan lämnat in. Skaran har växt de sista dagarna. Även vykorten har börjat trilla in igen. 🙂 Det kommer att bli svårt för juryn att välja sin favorit.

https://bosseliden.wordpress.com/2016/06/06/den-sandiga-och-blota-sommarlaxan/

44 thoughts on “Rosor till Margareta

  1. Jag njuter också lite extra av rosorna eftersom jag också heter Margareta. Fanns där förresten inga orange rosor? Hälsa Solveig. Kram

  2. Jag heter inte Margareta ,men jag njuter ändå av rosorna!
    SV:..De flesta olyckor sker i hemmet.
    Nej jag behövde ingen blodtransfusion!
    Men köket såg ut som om jag hade slaktat något eller någon.
    Kom fram från garderoben ,det är fint väder ute!
    Kram!

    • Jag heter heller inte Maggan och njuter av rosorna också. Synd det inte finns luktdator. Kommer säkert om några år. 🙂
      Hoppas skadan har läkt ordentlig. Det gäller att vara extra försiktig på sommaren.
      Det blev fint. Idag får vi göra något utomhus. Vi startade med en frukost på balkongen.
      Kram Bosse

  3. Tack, jag tar åt mig och njuter, mitt andra namn är också Margareta! Måste ta foto av Queen Elisabeth rosen som håller på att slå ut i blom just i dag! 🙂

  4. Grattis till namnsdagbarnet!
    I UK har vi inte namnsdagar och jag har ingen svensk almanacka, så jag hänger inte riktigt med på namnsdagar längre. Fick dock i en annan blogg veta att det är fruntimmersveckan och kom nu på att Margareta ingår där.

  5. Underbara rosor! Jag riktigt känner doften genom bilderna. Och stort grattis till Solveig Margareta!
    Kram! (Min sommarläxa börjar bli klar…)

    • Jag ska hälsa henne. Det plingade till för en stund sedan och en blå skylt dök upp och adressen var till sommarläxan. Kanske var det du som lämnade in din. Idag har vi en riktigt varm, nästan vindstilla sommarförmiddag som vi öppnade upp med en frukost på balkongen. 🙂
      Kram Bosse

  6. Åååhh så otroligt vackra rosor. Grattsi till Solveig Margareta på hennes dag 🙂
    Kram,
    Gigi

  7. Fantastiskt vackra bilder på rosor. Jag heter Margaretha som andra namn, tog namnet Malin då jag var 15 år gammal.

    Tack för underbara bilder. Jag älskar rosor

    Ha en fin dag
    kram från
    Malin Margaretha 😉

    • Vad gullig du är Foxy. Tack så mycket.:) Vad kul att mitt bloggtips lockade dig. Hoppas dessutom att du var nöjd med besöket. Dessutom är Helsingborg en trevlig stad att turista i. Eller så kan man alltid ta en färja över till dejliga Helsingör.
      Kram Bosse

  8. Det var verkligen en vacker samling rosor du visade.. Jag fick inte nån, trots att jag också heter Gunilla MARGARETA. Det glömdes bort i går, för jag hade tvättstugan och en gubbe, som började blöda hejvilt på morgonen, så vi fick ta ambulans till sjukhuset igår.

    Kram/Gilla

  9. åhh vilka underbara rosor…dessa skulle gärna få växa i min trädgård ;-)…jag skickar ett dagen efter grattis till Margareta…kom på att jag har missat min mamma när jag läser ditt inlägg…
    jag önskar er en fortsatt trevlig semester ❤
    kram Åsa

  10. Jag är en Margaretha, och jag toknjuter av dina rosbilder som är fantastiskt vackra.
    Är lite speciellt ….lite extra förtjust i ” vita rosor”…Men alla är vacker på sitt sätt. Alla olika färger och skiftningar.

    Glada kramar från mig

Kommentera

