Siffror mitt i sommaren

Tjugo första

Namn Slott FotSelfie Sten/snäcka 75 år Vykort A-tavla Jury Totalt
Maxpoäng 5 2 2 2 3 ”4” 8 ??
Lma 5 2 2 2 3 3    
Gun 5 2 2          
Annika   2 2   3 1    
Primrose 5 2 2   3 1    
Villa Herberts 5 2 2   3 4    
Wiolettan         3 4    
Anne         3 3    
Milton         3 3    
Susie         3 3    
Ezter         3 3    
Katarina         3 3    
Ethel         3 3    
GunBritt         3 3    
Comsi Comsa         3 2    
Maria         3 2    
Anki         3 2    
Åsa         3 2    
Kerstin         3 1    
Kicki 2 2   3 1    
Tant Glad 5 2 2   3 1    
Gunilla W 5 2 2          
Znogge         3 1    
                 

Sommarläxan 2016 för mina lekande bloggvänner. 😀

22 st har lämnat in hela eller delar av sommarläxan, 160721

Efterord:
Här är länken till dig som vill läsa regler, lämna in din sommarläxa eller bara njuta av länkarna till de som redan lämnat in. Skaran har växt de sista dagarna. Även vykorten har börjat trilla in igen. Det kommer att bli svårt för juryn att välja sin favorit. Tusen tack till de tjugo vykortsskickarna. ❤ Det känns nästan som förr när det damp ner fina vykort från jordens alla hörn.

https://bosseliden.wordpress.com/2016/06/06/den-sandiga-och-blota-sommarlaxan/

 

Efter fyra veckor och fyra dagar ser toppen ut så här i Teburksstatistiken.
Annika, 11
Skrivmoster, 9
Christina, Åse, Znogge, Anki, och TantGlad, 8

Den person som leder efter tio veckor får en lott. 92 olika bloggare har jag dragit ur burken. De trettio som kommenterat mest hos mig genom åren har sitt namn på två vikta lappar.

Nu ska jag/vi ut i julisolen. 🙂  Hoppas du har det bra.

 

27 thoughts on “Siffror mitt i sommaren

    • Idag är det rätt varmt. Annars har det skiftat från stund till stund. Precis som om vi bodde på en ö.
      Det skulle vara jobbigt att åka omkring i en bil utan AC. Men man överlevde förr så … 🙂 Jag önskar dig en fin tripp i Småland. Stannar vakthunden kvar på ön? 🙂
      Kram Bosse

  1. Jag hade missat att läsa instruktionerna och får nu sätta fart med mitt vykort så det hinner bli fotat någon gång i alla fall. Men jag är på G.
    Bra att läsa på noga….
    Kram och njut av dessa vackra sommardagar.

    • Det lät mycket med 66 dagar när jag skrev det i det aktuella inlägget. Nu tycker jag plötsligt att dagarna bara springer iväg. Det finns så mycket jag skulle vilja se och göra. Men ibland måste det grejas på hemmaplan och det är skönt att bara vara också.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  2. Så skönt att kortet kom fram! Började faktiskt misströsta där ett tag… Nu återstår bara resterande men där är jag på G!

    Kram och trevlig kväll!

  3. Oj så många fina kort du har fått…..Alla är fina på sitt sätt liksom.
    Vad skönt att jag ser mitt lilla kort …..vart lite orolig över resan, för tänk om……..den kom på villovägar? Men nu kan jag slappna av, och ta det lugnt hihi.

    Tack för tabellen. Det är sååå kul med dina lekar och tävlingar Bosse. Tack för poängerna åxo.
    Visst är det skönt med värmen, och den ska vi njuta och ta tillvara på.

    Soliga varma kramar från mig

    • Tack ska du ha. I morse la jag in Kurt Wallander, sjunde boken. Det tog några timmar. 🙂 Men nu är jag blogginläggningsledig ett tag. Det ska faktiskt bli riktigt skönt. Ditt kort finns med på bilden i detta inlägg och får därmed bonuspoäng. 🙂
      Hoppas du trivs i sommarvärmen. Det ska visst bli väderomslag om några dagar.
      Kram Bosse

    • Förr innebar bakläxa aga med något skolverktyg eller stå i skamvrån i några timmar. 🙂
      Detta inlägg börjar bli gammalt. Du hade inte hunnit få iväg något kort. Nu finns ett kort från dig på vår tavla i köket. 😀 Fast jag har inte varit hemma hos datorn på länge. Vi har precis landat med flygplanet. Egentligen hade jag tänkt ha med datorn, men insåg i sista sekunden att det blev för mycket vikt. Skönt att leva utan allt socialt en tid. 😀
      Kram Bosse
      Ps. I min hemliga tabell finns din uppgift redovisad. Jag får försöka hinna med att jobba ifatt de närmaste dagarna. Offentligt ny tabell kommer ju inte förrän nästa lekuppgift dyker upp.

  4. Hejsan, hoppas du också har det bra på alla vis. Idag har vi lite sämre väder, när solen visar sej mellan molnen är det skönt, annars lite kyligt. Kram från mej

Kommentera

