Vill inte sova ute

bild 1

Hej Bosses läsare!
Här kommer ett lite annorlunda inlägg, men det är väl du som följer min pappas blogg van vid, vid det här laget. 😉
Jag har ju t.o.m. min egen kategori på den här bloggen, men den här gången blir det inget musikframträdande. Istället hade jag tänkt be om lite hjälp.

Jag har blivit antagen till djursjukskötarprogrammet på SLU i Uppsala. Jag fick beskedet bara för några dagar sen, då jag stod som reserv. Jag trodde inte att jag skulle komma in utan har varit inställd på att jag skulle plugga på Lunds universitet till hösten.

Nu är ju Uppsala en aning längre bort än vad Lund är från Ystad … Så alternativet att pendla är ute ur leken och jag måste hitta någonstans att bo. Därför undrar jag om du som läser det här inlägget kanske kan hjälpa mig?

Jag är en lugn och skötsam tjej som inte röker. Känner du någon som skulle kunna hyra ut en liten lägenhet (rum med kokvrå/kök, toalett och dusch eller liknande) i första eller andrahand. Jag är tacksam för alla tips som jag kan få, då jag börjar redan i slutet av denna månaden. 😀

Du når mig via:
jennifer.liden96@gmail.com

Jag och lemur

43 thoughts on “Vill inte sova ute

  1. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men hoppas och önskar innerligt att du får något snabbt. Hur långt är det mellan Sala och Uppsala? Tänkte just nu på en kusin som bor i Sala, och både sonen och dottern har flyttat ur huset, kanske du kan hyra ett rum där tills du hittar något. Kan fråga Susanne om du vill. ☺

  2. GRATTIS Jennifer till att du har kommit in! Jag kan fråga min syrra som bor i Uppsala och som jag träffar imorgon om hon har något tips. Det är det enda jag kan lova – att fråga i alla fall. Hoppas verkligen att det löser sig för dig! Kram ❤

  3. Jag har en kompis vars dotter bor i Uppsala. Tror dock inte hon har några kontakter, hon är nyinflyttad. Men jag frågar iallafall, man vet ju aldrig.
    Grattis till att du kom in 🙂

  4. Grattis till att du kom in. Synd att det ligger så långt hemifrån dig.
    Tyvärr så känner jag ingen i Uppsala så jag tror inte att jag kan hjälpa dig. Men hör jag något så vet jag dina önskemål.
    Håller tummar och tankar för att du ska hitta något krypin under tiden du pluggar.
    Kram!

  5. Stort grattis till att du kom in på utbildningen.
    Jag vet att det är många studenter som söker bostad i Uppsala men jag vet också att en del vänners ungdomar lyckats hitta studentbostad via studentförmedlingen. I Uppsala finns ju ”nationer” och jag vet att de också har studentbostäder.
    Jag vet inte just nu någon lägenhet/rum men jag skall hålla ögon och öron öppna.
    Lycka till!

  6. Ett stort grattis Jennifer! 🙂 Vad roligt att du kom in och jag är övertygad om att du har spännande och roliga år framför dig i Uppsala. Jag lovar att hålla ögon och öron öppna för ett boende i Uppsala. Jag hoppas att det löser sig snabbt. Tips är att kontakta studentföreningen i Uppsala och höra om de kan hjälpa dig på något sätt. I vissa studentstäder hjälper studenter varandra genom att låna ut en soffa tills boendesituationen har löst sig. Inte optimalt men kanske en lösning på kort sikt. Kanske kan du via studentföreningen/sociala medier komma i kontakt med andra studenter som letar boende och där det finns möjlighet att dela lägenhet. Likaså kan det vara lättare (och billigare) att hitta boende i kranskommunerna.
    Jag hoppas att det löser sig Jennifer och ett stort grattis till antagningen. 🙂

    Kram på dig♥

  7. Vilken bra ide att skriva på din pappas blogg o be om hjälp☺. Nu bor jag i Örebro, men hade jag bott i Uppsala hade du garanterat fått låna min bäddsoffa tills du hittat något bättre. Lycka till o grattis till en spännande utbildning!
    Håller tummarna för dej.
    Ingbritt

  8. Så roligt och stort Grattis. Härligt komma in på den utbildning man vill och Uppsala är en underbart vacker och rolig stad. Det hoppas jag åtminstone den är även för dig. Har det löst sig med boende? Kan höra med en nyutbildad sjukgymnast som valt bosätta sig där. Här kommer en Lycka till kram från mig. Kramen på dig!

  9. Grattis till platsen! Så roligt att du kom in på drömprogrammet 😀 Tyvärr kan jag inte heller hjälpa dig. Vår son bor i Stockholm, hyr i andra hand och betalar en astronomisk summa för sin etta. Hoppas det är lite lättare i Uppsala. Anmäl dig till studentboende och kontakta nationerna. Hoppas det ordnar sig.

  10. Så roligt få ge dig en kommentar, fars dotter! Grattis till din plats på utbildningen och lycka till med den och boendet; jag håller tummarna för att det ordnar sig!
    Hälsa far 🙂

  11. Grattis till antagningen. Vad kul för dig. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för jag känner ingen
    där uppe. Jag hoppas att det löser sig för dig. Vandrarhem kanske till en början?
    Kram gun

  12. Jaha? Djur?
    Trodde nog ditt ämne skulle vara musik och sång 😉

    Önskar att jag kunde hjälpt dig Jennifer 🙂
    Men tyvärr är det inte möjligt..
    Däremot har jag inga problem med att gratulera och önska dig lycka till.
    Jättefina nyheter 😀
    Hoppas att boendet löser sig på ett bra sätt.
    Lyckokramar från Norrköping

Kommentera

