Naturen har också känslor

Vågar jag?

ett

”Hej. Kan jag få gunga med er?”

tva

Även blommor och växter har känslor.

tre

fyra

Kommer den sköra knoppen att få chansen att slå ut?

fem

Andras olyckor kan bli andras lyckor. Vindruvsklasen ramlade ner och fjärilen fick en trevlig lördagseftermiddag. Precis som vi, som hade vår Uppsaladotter hemma förra helgen. ❤ Det blev mycket ”bubbel” och en tur ut till Österlen i underbar sommarväderlek.

sex

Ska det sluta lyckligt? Kommer det att tjuta omkring mig? Blir jag betraktad som en boktjuv?

sju

Tänk om de direkt ringer till polisen utan att leta alibi? Det var länge sedan som jag åkte polisbil. Har jag inte skrivit ett kåseri om det? Tror det. Alldeles i början av min bloggkarriär. 🙂

dsc_41890008

28 thoughts on “Naturen har också känslor

  1. Visst har naturen känslor, just nu lyser lönnen på sonens tomt i de ljuvligaste färger men det räcker med ett blåsväder så står den där grå och i mitt tycke lite ledsen.

    Höstkram Lena

  2. Du skriver så härligt. En duktig författare är du men så har du ju också skrivit flera böcker och en mängd kåserier. Du har ett sätt att skriva så att det verkar så ledigt och mycket humoristiskt.

    Vilket fall som helst, det är så roligt och intressant att följa dig och din blogg.
    Vackra bilder.
    Ser att det inte fanns plats till dig på gungan. En annan gång kanske.
    Kram och trevlig dag önskar jag dig.

    • Tack för de snälla orden. ❤
      Jag har besökt Yrsellandet många gånger de senaste 7 veckorna så det var säkrast att jag bara tittade på . 🙂 Vi hade en fin utflykt. Synd bara att lillasyster jobbade den lördagen och nästa morgon tog J tåget tillbaka till sin studieort Uppsala.
      Kram Bosse

  3. Visst har naturen också känslor och förmedlar dessutom så många känslor till oss. Alla viktiga för vårt välbefinnande. Men nu är luften betydligt svalare men vad bryr sig väl ginst och rönn om det. Blomma om går bra…

    Önskar dig en bra start på vecka!

    Kram

    • Det är stor skillnad mot ex. förra veckan. Ändå kan det slå om snabbt. Som igår när jag vaknade tvärt klockan 15.15 och det var sommarväder ute och jag kunde fika på altanen. För en stund sedan blev det fika på balkongen. Men om solen går i moln blir det kyligt direkt och inte alls behagligt för att sitta stilla utomhus.

      Det börjar bli riktigt höstvackert lite överallt.

      Tack ska du ha.

      Kram Bosse

    • Menar du gunga eller flyga högt upp i luften? 😉 Jag vågar heller inte det sistnämnda. Vill inte riskera något för nöjes skull. 🙂 Jag har aldrig haft det ”behovet” att testa mina gränser. Inte inom det gebitet. Vi människor är så olika, vilket är ”vackert”.
      Lupiner är vackra. Jag tog kort på olika färger i söndags i Svarte.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  4. Får man gissa att i de gungande flickornas hjärtan fanns en älskad pappa med, så nog var du med på ett hörn. Så lätt kom du inte undan. 🙂 Naturen och känslor det var en intressant tanke. Visst är det så. Där fick jag något att tänka på medan jag ska försöka städa lite. Ha det gott där nere i Skåne. Kram!

  5. Det här var bannemig det härligaste och trevligaste jag läst idag, och såååå rätt du har om känslorna.
    Roligt var inlägget åxo. Ler stort från början till slut
    Tror min mun har fastnat i ett småflin hihi.

    GladKram.

  6. Hoppas du slapp åka polisbil ,-))))
    Hoppas oxå att Jennifer stortrivs i Uppsala ,-)
    Måste ni hade tillsammans när hon kom hem!
    Ja tur för den som fick smaska på vindruvor.
    Träd har riktiga känslor läste jag ,-)
    Dom delar oxå med sig näring och ser efter varann!
    Det lät ju häligt.
    Ha det fortsatt jättefint KRAM Primrose ,-)

    • Pust. Jag klarade mig denna gång. Det var värre den gången som de jagade oss. Min dumma bästis som fortsatte köra moppen på den breda raka vägen, trots att jag snabbt föreslog de smala stigarna så vi kunde komma undan. 🙂

      Hon tycks ha kommit in allt nytt snabbt. Både i bostaden, skolan, staden och nya kompisar. Nästa vecka är det första tentan.
      Vad omtänksamma träd är. 🙂
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

    • Hon kom hem med två stora tomma resväskor som hon fyllde på med mycket som hon saknat och behövde. Ex höstkläder. Hon verkar trivas med allt. Hoppas det håller i sig. Nästa vecka är det första tentan. Fixar hon den växer hon säkert. 🙂 Jag minns glädjen första gången. Den är alltid speciell. Vi firade alltid tillsammans med en GuldTuborg utanför aulan/klassrummet. Det blev en kul tradition. Grabbarna var lite trötta på mig, som alltid satt kvar till slutet och oftast lämnade in som näst sist.

  7. Snart drar det stora vemodet in över vår del av världen – mörker och kyla. Träden tappar bladen och står där¨så kala och ledsna. Och så kommer snön. Bäddar in världen som i bomull. Skyddande. Tacksamt tas den emot av växtligheten – liksom av de bevingade och fyrbenta.

    • Det där fick mig att tänka på Monica Törnell låten som jag gillade. Som andra kända artister som Jerry Williams fått axla. 🙂
      Du får uppleva det långt före mig här nere. Dessutom under en längre period. Det finns för och nackdelar med det mesta.

  8. Så trevligt med besök från Uppsala – hoppas hon trivs där … och det gör hon säkert 🙂
    Oj – kan din blodsockermätare utlösa larm? Läskigt om polisen kommer, men polisbilen ser häftig ut 🙂
    Kram

    • Jennifer trivs utmärkt där. Idag ska jag hålla tummarna för henne. En praktisk tenta väntar med fallbeskrivningar på hästar och hundar. Nästa vecka smäller det. Första tentan på ett universitet. 🙂
      Jag har läst om att det förekommit på några bibliotek i Sverige. Denna skylt satt i Simrishamn. Som tur var har jag inte låtit på de bibliotek som jag besökt. 🙂 Men som vanligt blev det strul på flygplatsen. 🙂
      Kram Bosse

Kommentera

