Viktig information redan nu …

infomation

Min tiomånaderslek börjar närma sig slutet. Nästa gång är det 28:e lekmomentet. Då kan alla vara med. Både de med och utan blogg. Allt sker på min blogg.
Det som är viktigt då är att du bara lämnar EN svarskommentar till de tre delmomenten. Annars blir domaren inte nöjd och kommer bara att läsa den första kommentaren. Det går alltså inte att snabbt ”roffa” åt sig snabbpoäng och lämna in resten senare.

Det krävs tur, snabbhet, klurighet, taktik, känsla för namn och en blick för spelet.
Delmoment ett: Hundar.
Delmoment två: DVD-filmer på bibblan. (Snabbfråga)
Delmoment tre: Bloggvänner. (Det går utmärkt att ”härma” en lekkamrat, men är det fel svar kan det bli riktigt spännande). 😉

Viktigt:
Du som läser denna text just nu är en besökare på min blogg och därmed har du en fördel. För redan nu berättar jag om tid och datum för inlägget tjugoåttonde lekuppgiften:
Onsdagen den 28 september, någon gång, mellan klockan 20.00-21.00 .
Först ska jag den kvällen se ”Bonde söker fru”.  😀 Tycker du jag är töntig? Det kan jag leva med.

OBS!
Din inlämning behöver inte göras inom denna tidsram. Lekuppgiften är öppen fler dagar som vanligt. Jag ville bara vara snäll och berätta eftersom det finns möjlighet att tjäna snabbhetspoäng. Eller förlora om du är för snabb eller ”härmar” fel lekkompis. 😉

Ha en bra fortsättning på denna onsdagskväll.

 

 

32 thoughts on “Viktig information redan nu …

  1. Tycker inte alls du är töntig, då är jag också det i så fall. Älskar det programmet. Förstår inte riktigt det där med delmoment, trög kanske. Ha det bra kram

  2. Blir spännande att se vad det blir för uppgifter … och om jag hinner med, då jag är hos barnbarnen den kvällen…
    Ta det lugnt med dig själv… hoppas du känner att det går åt rätt håll…
    Kram

    • De går som vanligt att göra under några dagar. Rätt kul. Jag tror att ni tillsammans kan hjälpas åt och att du kan få goda råd av dem. 😀

      Om det bara gick att hitta sovknappen. Inte så lätt att sova med huvudet fullt av socker. Blir ofta så efter ett ”byte” I natt läste jag Nesser ett par timmar.
      Tack ska du ha. Nu umgås jag med Wallander och solen utanför. Har hunnit med att sova en stund också.
      Kram Bosse

  3. Tycker inte att du är töntig…, brukar också titta på bonde söker fru. Har även tittat på prästerna. Kul med nya uppgifter även om jag inte hinner med i allt😀. gun

  4. Jag har iofs inte kollat Bonde söker fru, men tycker verkligen inte att du är töntig. Jag har just nu fastnat i Idol. Har man börjat följa deltagarna är det svårt att inte fortsätta. Bl.a. Nanne Grönvalls son Charlie är med. Mycket duktig och speciell person, tillsammans med flera andra väldigt fantastiska kanditater förstås.

    Det slog mig precis att jag kommer att vara borta från 5 t.o.m. 12/10. Ska hälsa på min syster som bor på Cypern. Jag hoppas att jag får tillfälle att kolla dina tävlingar ändå. Kanske kommer jag att få kolla cypriotiska registreringsskyltar, böcker eller hundar :-)!

    • Idol har jag följt alla säsonger. Charlie var bra sist. Det finns många speciella personer med denna säsong. Ska bli spännande att följa. 🙂 Undra vilka tre wildcard juryn väljer. Jag har mina aningar om två av dem. Svårt att släppa sina ”darlings”. 🙂

      Nice. Har du en syster på Cypern. Det låter som drömmen för mig. Min favoritö där jag varit med om så mycket spännande. ❤ Var bor hon?
      Bilskyltarna är parkerade. Hundar dyker upp på onsdag. Jag har mitt tänkta inläggningsschema framför mig men tiger som tigern. 😉

  5. Töntig, det skulle jag inte kalla dig, då är man helt annorlunda.
    Jag ser visserligen inte ”Bonde söker fru” men däremot ”Tro, hopp och kärlek”. Slutprodukten ska förhoppningsvis bli densamma. Få napp då det gäller en kärlek som ska hålla.
    Spännande med en ny tävling i sikte, verkar bli helt annorlunda emot de tidigare..
    Ha det så bra det går och jag hoppas att dina värden har blivit bättre och yrseln borta.
    Kram!

    • Jag följer Tro, hopp och kärlek också. Skönt att slippa reklamavbrott. Det gick bra för några och mindre bra för en förra säsongen. Pingstpastorn i Uppsala hade kanske för stora krav. 🙂
      Den leken som jag gör reklam för ska göras bara på min blogg. Den varianten har jag haft några gånger tidigare. Så får ni vila benen.
      Värdena är hoppiga, men yrseln har tagit semester. 🙂
      Kram Bosse

  6. Haha….tycker inte alls du är Töntig. Det där programmet tittar jag åxo på ibland. Riktigt kul faktiskt. Det finns många bonnpojkar och bonnjäntor att titta på .

    Nu då jag är lite trög av mig (erkänner) så måste jag läsa dina regler en gång till.

    Kul med en lekfarbror i blogglandia. Du behövs. Man blir glad av friska fläktar å glada ……….gubbar hihi.

    Kram från en blogglekkompis.

    • Två av dem var visst tvillingar minns jag från första programmet i våras. Du har väl inte skrivit till dem? 🙂 En hästbonde var/eller hade varit en modell. Jag skrev aldrig till henne för jag är inte ledig. 🙂

      Jag bara tjatar lite eftersom det finns möjlighet att få snabbpoäng nästa gång. Det behövs mycket tur och lite skicklighet.
      Nu håller jag på att försöka få ihop en långt Wallanderinlägg. Måste plåta några saker imorgon. Annars blir jag aldrig klar med den uppgiften. Hoppas Wallander är stolt över all reklam som jag gett honom 2016. Detta blir nionde inslaget. 🙂
      Kram Bosse

  7. Kram från en annan stolt tönt som också tittar på Bonde söker fru. 🙂
    Hoppas du njuter av den sköna septembersolen och kanske får skrivit en och annan boksida också? Här ska det skrivas i höst och jag längtar efter att snart sätta igång. 🙂

    Var rädda om er och ha en riktigt fin helg!♥

    Kram Lotta

    • Det är ett trivsamt program att följa. 🙂
      September har varit en riktigt fin sensommarmånad som jag är så tacksam för att få uppleva.
      Jag längtar mer och mer efter att sätta igång. Först ska jag leka/tävla en stund till.
      Lycka till med ditt projekt. 🙂
      Tack ska du ha. Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse

  8. Bosse du kör slut på alla bloggare med dina kluriga lekar, alla bara gör som du säger-skriver.
    Ha ha ha . . . har ni inget annat att syssla med ? ! Tappade du hakan eller . . . hi hi hi . . .
    Skämt åt sidor, så är det kul att någon i detta land vill och kan och får tid till lite kul.
    Jag förstår att de är många som vill ‘spela’ med dig, som du vet inte jag.
    Nej någon tönt ser jag dig inte som, men däremot en som vågar göra annat med bloggeriet.
    Lycka till Bosse med dina följare och må så gott/ Eva

    • Hoppas ingen anmäler mig. 🙂 Jag tror bara att du haft otur vid dina bloggbesök hos mig. Jag har lagt in många andra inlägg också under året. Mest tid har jag lagt ner på min hyllning till Henning Mankell och att det är tjugofem år sedan som första Kurt Wallanderboken kom ut.
      Men nu längtar jag mer och mer efter att låta det jag brinner mest för, få mer utrymme. Själva skrivandet. Då måste jag ha total tystnad omkring mig när jag öppnar dörrarna till låsta rum.
      Akta dig för att besöka min blogg i november. 🙂 Då finns risken att du kanske blir smittad och skickar iväg en gissning av bara farten. Vilket hade varit välkommet. 🙂
      Tack ska du ha Eva.
      Ha en bra helg.
      Kram Bosse

  9. Alltid roligt med dina tävlingar, även om jag själv inte deltager!
    Känner inte riktigt till programmet du skriver om, så har ingen åsikt.
    Ha en fin helg önskar Lena från Wales

    • På våren presenterar de ett antal bönder som söker en fru eller man. Sedan får människor skriva till dem. Bönderna väljer ut tio stycken som får komma till ett slott och ha speeddate på fem minuter med de utvalda. Sex av dem får följa med på en utflykt nästa dag. Sedan väljs fyra personer ut av de bönder som vi får följa på TV. De får flytta hem till gårdarna. Ett trevligt program tycker jag. Detta är säsong nummer elva. Flera giftermål och barn har det blivit genom åren. 😀

  10. Nej nån tönt är du inte. Även om jag inte har TV hemma hos mig eller Sveakort i datorn så att jag kan se de svenska kanalerna så vet jag vad programmen handlar om. Besöker ibland vänner med TV och då har jag sett nåt avsnitt då och då.
    Väntar med spänning på nästa uppgift.
    Måndagskram..

Kommentera

