Det drar ihop sig

1

Snart ska jag servera dig det sista lekuppdraget.

2

Då ska jag pressa ur de sista dropparna av dig kära lekkamrat. Vad roligt det hade varit om det tillkommit några nya deltagare. 🙂

Din insats är att visa upp om du är en tvillingsjäl till mig. Det du ska göra är följande. Glöm nätfiske, glöm vänner & närstående som vill hjälpa till. Här handlar det bara om ärligt spel i ekorrboet. Eller som min gamle vän Gottfrid Shakespeare skulle ha diktat.
”Att ha eller inte ha.”
En flyktväg att ta till om du inte har vad som efterfrågas, är att redovisa snabbt och få bonusnötter i en fallande skala från 15-12-10-7-6-5-4-3-2-1 poäng.
För de som HAR är det ingen brådska. Sista inlämningstiden kommer att ligga en bra bit bort och du får resten av oktober till ditt förfogande. Min önskan är att du kommer att njuta, minnas, sakna, drömma dig bort och i slutändan fylla ett blogginlägg med foton och text som ger glädje till dina bloggbesökare. Det är min förhoppning och jag förväntar mig att någon ”okänd” tvillingsjäl visar framfötterna och viftar med den ludna svansen. Gärna en handfull om jag får önska. Min fördel är att jag inte känner någon av er privat. Ingen av de aktiva deltagarna har jag träffat live. Endast tre andra ”nätkompisar”.

Snart tar vi det gamla ångloket mot sista stationen i poängjakten, som är arbetsnamnet i min minnesmapp på Word.

Då lägger jag in trettionde lekuppgiften, hälsar dig hjärtligt välkommen ombord på nostalgitåget, blåser i visselpipan och önskar dig en trevlig resa bakåt i tiden. Du som tycker resan verkar vara tråkig och inte alls är i din smak: Dra i nödbromsen! Släng in minst ett foto på din blogg och roffa åt dig höga bonuspoäng. Det går även att redovisa relativt snabbt och bli en av de tio som får extra poäng.

För att skapa spänning och dramatik i tabellen kommer jag att lägga in poängen kontinuerligt så att alla kan följa finalen. (Ibland fort – ibland efter en tid.)
Inget är avgjort. Varken titeln eller de tio första platserna. Men några har skapat sig ett bra utgångsläge under året.
Maxpoäng ligger just nu på ca 165 poäng. Jag filar fortfarande på vissa detaljer. 😉

Önskar dig en god höstafton.

 

34 thoughts on “Det drar ihop sig

  1. Det var en härlig hatt och häftig fluga.

    Det låter otroligt spännande det som du nu har tänkt ut och klurat ihop. Mycket kryptiskt må jag säga.
    Gå tillbaka och minnas, jo jag tackar jag, det kommer att gå bra, jag har ett utmärkt minne, fast visst ja, det är ju så kort. Där sprack det. Men, det gör inget, huvudsaken att jag får vara med och tävla och leka.
    Kram till dig.

    • Det bästa var att jag kom på slutfasen plötsligt igår. Jag kan riktigt höra bruset i bakgrunden. Nej. Är han inte klok. Det skulle aldrig gå ens om jag hade vad som behövs. 🙂 Själv längtar jag efter era ”redovisningar”. 😀 Extra spännande eftersom jag ska försöka hinna med att ändra i tabellen. (Kommer att bli tufft) Därmed kommer det troligen att vara olika ledare under dessa dagar. Är också nyfiken på vilka som direkt ger upp och slänger sig på bonuspoängen.
      Ni som lämnar in ordentlig ”redovisning” kommer säkert att få extra bloggbesök på det inlägget av personer som inte är aktiva i leken. 😀

    • Jag måste erkänna att du ar orsaken till att jag fick till den ”tjusiga” avslutningen av lekmomentet. Tack för det. 😉 Plötsligt igår kom jag på hur jag skulle avsluta hela årets lekar. Aha! Så ska jag givetvis avsluta. Helst med tanke på att jag inte sett en enda manlig deltagare under året. 🙂
      Humorn och karaktären på inlägget bestämmer lekkamraterna helt själva över. Det mesta går att göra enkelt eller inte alls. 😉 Men temat är Bosse Lidén rakt av.
      Kram på dig Törnrosa

  2. Nu satte du igång tankar i mitt huvud men som vanligt blir det nog jag som gissar fel. Hitintills har jag aldrig haft rätt när jag försökt förutse nästa uppgift/lek. Ser fram emot finalen.
    Kram Lena

    • Du behöver inte sitta på en stol och titta utåt. Mycket bättre att du tittar inåt. 🙂
      Det bästa och det rättvisa är att jag aldrig varit hemma hos någon av er deltagare. Tror inte det spelar någon roll viket land ni bor i eller om det är snö eller sol hos er dessa dagar som leken pågår. Kanske har ni stor nytta av att göra inre resor och leta efter oskrivna skattkartor. 😀
      Jag ser också fram emot finalen. Eftersom jag ska ändra i tabellen kommer jag att ha fullt upp. Tur jag är nästan klar med förberedelserna inför korsordstävlingen 2016 under november. Hoppas du är sugen på att vara med i år också. Om jag minns rätt vann du en dag förra november och kom rätt högt på listan trots att du inte var med från början. Är det okej att bli Lena då på listan? Jag är ju förtjust i det namnet. Det var därför det blev Lena Sanders i ”Mina fotsteg i ditt hjärta”.
      Kram Bosse

  3. Det här blir spännande … kan knappast bärga mig! Älskar nostalgiska tankenötter 🙂 Vilken snygging där i den svarta hatten – lite farlig med ett stänk av vemod i blicken – undrar vad han tänker servera?
    Ha en fin dag!
    Kram

    • Antingen fixar du ”inget” eller så kan du vinna rubbet. Det bästa är att jag har ingen aning. Ända sedan tidigt i våras när jag satt och funderade på ämnen var det givet att det skulle sluta på detta viset. Sista momentet skulle vara detta. Tyvärr kan inte mitt inlägg bli tjusigt med min roll som lekledare. Annars skulle jag kunna berätta massor av anekdoter om varje foto. Istället blir det som vanligt ni som står för underhållningen. Hoppas många som inte deltar passar på och besöker era bloggar. Det kommer ni att vara värda. 🙂
      Kram Bosse

    • Jag trodde att den skulle gå över med åren. Det är som ju fler tillkortakommanden jag får desto mer krigar fantasin emot. Bra medicin och utan biverkningar. 🙂
      Blir det någon god tårta på lördag? Har det gått att samla hela familjen?
      Från och med i morgon har vi inga omyndiga barn längre.

      • Kanon medicin ju! Tja, tårtan står i frysen, hoppas den är god 🙂 Nej, Sonen med familj ska på 25 års kalas och B1 på golfavslutning, där Svärsonen får hänga på. Då gratulerar jag en dag i förväg till den nymyndiga och föräldrarna 🙂

      • Det är den säkert. 🙂
        Förstår att det är svårt att få ihop dag och tid så det passar alla.
        Tack ska du ha. Jösses vad åren rinner iväg. Det är läbbigt om jag tänker för djupt på ämnet. Bäst att gilla läget. 🙂

    • Hej Nillan! 🙂 Det ger sig om några dagar. Du kanske ska hänga på denna sista gång. 😉
      Ha ha! Det såg mycket magert ut. Vi turades om att vara serveringspersonal på en klassresa. Därav klädseln. 🙂 Minns inte vems hatten var. Flugan fångade jag med en håv. 🙂

  4. Oj oj, vad nervös jag blev, våga eller inte, drt är frågan. Snygg servering av uppgift. Tack för att du ger oss grubblerier och sysselsättning. Ha det bra och var rädd om dej👍😀🌼

    • Du är djärv som ett lejon. 🙂 och svaret är det första – VÅGAR. 😀
      Ni får gott om tid. Allt för att det ska bli så bra som möjligt. För jag gissar på att ni har vanliga liv också. 🙂 Det har gått ett tag. Hoppas du är supernöjd med nya jobbet och arbetstiderna.
      Kram Bosse

  5. En slickepinn ser jag på brickan, den ska jag suga länge på, eller är det en tårtspade, då ska jag ta en stor bit! 😉 Struntar i bonuspoängen. Men tvillingsjäl till dig??? Vi får se hur det blir med den saken! 😎 Högspänning
    Finalkram

    • Spaden ser diskad ut. Smakar säkert bara metall om du suger på den. 🙂
      Nu har jag snart monterat ner hela sommaren. De sista små söta tomaterna lär inte bli mogna. Några halvröda tog jag in till värmen. Det är betydligt trevligare inombords att plocka fram trädgårdsmöbler och allt annat på våren. Alltid tänker jag samma tankar. Undra hur livet är då. Precis som när julsakerna åker ner i lådorna igen i januari. Vemod med värme i. För samtidigt kan tankarna glida iväg till personer som inte finns hos oss längre. Som jag saknar. Minns med kärlek.
      Tack ska du ha. Hoppas allt blir bra och kul. 🙂
      Höstkram

  6. Verkligen en spännande uppgift! Kul! Den utmaningen tar jag an med glädje. Just hemkommen från Cypern känns det bra att komma tillbaka i normala gängor igen.

    Du ser en aning trött ut på fotot. Kanske har serverat hela kvällen och nu är brickan tom.

    • Var inte det en riktig hösttabbe? Köpte du verkligen en tur och returbiljett? Jag hade stannat till .. eller blev du utslängd? Tyckte syrran att du luktade fisk? 🙂

      Var inte för säker på att det ingår glädje. Tänk om det är våndor. 🙂
      Borta bra men hemma bäst. Så brukar jag också nästan alltid känna. Utom när jag råkat bli kär eller något sådant. 😉

      Trött? Menar du inte flugan som slokar? 🙂 Vi hann inte med att sova många timmar på den ön. Långa trista lektioner. Fullt ös på kvällar och nätter.

    • Du som är en duktig gruvarbetare kommer säkert att hänga med i min checklista. Just nu är listan från A till Y. 🙂 Om alla följer den och mina foton borde grunden vara lagd. Om alla följer de för mig solklara reglerna blir det förhoppningsvis en rolig avslutning på leken. 🙂
      Fredagskram

  7. Det här låter spännande det . Får nog klura lite på detta. En tvillingsjäl till dig skriver du…..hm…
    Men vi hade lite tid på oss. Ska se vad det blir för nåt.
    Sen måste jag tacka dig för allt kul …Alla roliga uppgifter Vi bloggvänner får som uppdrag i blogglandia. Du behövs Värkligen i bloggvärlden.

    Höstkram.

    • Det går bra med trillingsjäl också. Även om det blir elakt rött under mitt ord som om det vore felstavat. 🙂 Jag stavar väl hur jag vill. Nu när jag bara går i Bosseskola. 🙂
      Jag vill se dig lösa uppgift Y. 🙂
      Gulligt skrivet. Tack så mycket. ❤
      Men det är verkligen ni som deltar som står för det roliga. Jag måste göra plats för alla regler, tabeller och annat i mitt inlägg. Som finalfrågan. Jag skulle lätt kunnat skriva flera saker om varje bild. Berättat om nostalgiska minnen och galna upptåg. Det får jag inget utrymme för i detta pedagogiska sammanhang. Men det får ni som deltar. 🙂
      Oj vad här blåser.
      Höstkram tillbaka.

Kommentera

