Snart blir det så mycket bättre

Där tog jag fel. Med bättre kamera borde jag fått till en kanonbild och i smyg bytt min Header på bloggen, som jag haft sedan starten sommaren 2012.  😉
1

Ingen dramatik på havet trots att det blåste rejält på höjden. Inte samma gröna havsinslag.
Men det är alltid värt ett besök att köra upp till Högklint. ❤

2

Efter att vi återbesökt Tofta där vi bodde förra gången stannade vi till vid en av Mari Jungstedts absoluta favoritplatser på Gotland. Koviks kapell.
3

4

Nästa gång måste jag få uppleva om det stämmer. Alla fina ord om denna plats vid en solnedgångspromenad, som jag hört och läst om.

5

Det fanns många tillfällen längs väg 140 där vi var frestade att vika av vägen mot havet. Varje gång som jag varit på Gotland upptäcker jag nya platser. Den ena finare än den andra.  ❤
Är det någon mer än jag som längtar till sjunde säsongen av ”Så mycket bättre”? Här bor de under åtta dagar. Tragiskt att Freddie Wadling dog bara någon vecka innan inspelningen.
6
7

8

Här kan man hitta lite av varje. De flesta turister har säkert stannat till här. Nämns ofta i romaner med handlingen förlagd till Gotland.
8-b

Kul med variation. Vi tog väg 142 och lämnade Burgsvik och kusten. Målet var en god lunch i Roma och till en plats som vi alltid återvänder till vid ö-besöken.

9

10

11

12

Efter den goda lunchen blev det nyttiga blåbär till efterrätt och kaffe.
12-b

Nu var vi redo för shopping.
13

14

Stackare. Ni som berättade för mig att ni är jätteintresserade av glas och glasblåsning.
15

Nu får du inte följa med på fler Gotlandsinlägg. Bloggaren rattade bakom hörnet och …
dsc_41380022

Tack för titten. 🙂 Jag svarar ev. kommentarer med en gubbe. Dessa få rader tog väldigt låååååååång tid för mig att skriva rätt. Vad underbart det ska bli att ha tio fingrar att skriva med igen. Snart bara arton dagar kvar till nästa date. 🙂 Vilken tur att jag redan har skrivit inbjudan till korsordstävlingen i november. 😀
Du får ha en bra vecka. Jag kommer att titta in på 40 bloggar, men inte skriva ett enda ord. Läsa kan jag bra. 😀
Däremot blir det några få ord till de som lämnar in lekrapport. 🙂 Hoppas jag inte kommer att ”trolla” bort mer än färgen från trettionde inlägget. Bara jag flyttar markören med vänster hand händer det saker som jag INTE bett om. 😦

 

60 thoughts on “Snart blir det så mycket bättre

  1. Godmorgon Bosse, fina bilder och text bjöd du på trots finger besvär. ✍
    Är man van att sitta och skriva så måste en sån här åkomma vara en mardröm. Men kanske kan du fota och göra lite andra saker. Hoppas tiden går fort och att du inte skall ha det allt för besvärligt och trist. Kram på dig och finger ❤

  2. Det är ett av mina favoritprogram så jag ser verkligen fram emot att det börjar! Brukar sitta som klistrad vid teven och det händer inte ofta…

    Kram

  3. Jag längtar också efter det programmet. Tur att det finns bra program också på TV. I helgen tittade jag på den mest dåliga serie jag nånsin sett. Det blir ingen fortsättning på den hos mig. Kram

  4. Jo, jag gillar verkligen det programmet Så mycket bättre! Ser fram emot denna säsongen. Fint på Gotland. Så länge sen jag var där, som jag tror jag sagt redan ;-).

  5. Jag sa högt när jag kom in hit till dig VAD FIN BILD du har först.
    Vilken härlig tur jag fick va med om på Gotland då, där är det fint. Ha det så bra och krya på fingret. Kram.

  6. Härliga bilder från den vackra ön i öster … eller en av de vackra öarna ska det förstås vara, för Öland går inte heller av för hackor. Gotland har jag bara varit på en enda gång, men hoppas förstås det ska bli tillfällen till fler besök 🙂
    Ska bli kul att följa ännu en säsong av programmet!
    Hoppas ditt onda finger snart är bättre!
    Ha det gott!
    Kram

  7. Tack för ännu en stunds trevlig läsning hos dig Bosse! Vackra bilder visar du dessutom. Gillar din sköna kommentar om kaffe och nyttiga blåbär – det kallar jag positivt tänkande 😉
    Varmkram,
    Gigi

  8. Tack för somriga och vackra minnen och bilder från Gotland. DEt blev t.o.m. så att solen nu på sena eftermiddagen bryter igenom det grå molntäcket och det beror nog på ditt somriga inlägg.
    Länge sedan jag var på Gotland och jag kan känna att det snart vore dags för en tur dit igen. Men det kommer ännu en sommar hoppas jag.
    Trist med dina fingrar och utan att kunnna använda handen är det verkligt svårt med det mesta.
    Hoppas du har humöret uppe.
    Skickar en extra god-bättring-kram!
    Kram!

  9. Tack för att jag återigen fick följa med till Gotland! Det är så kul att titta in hos andra bloggare och bli inspirerad till lite av varje! 🙂 Ny kamera…tycker ju alltid att dina/era foton är både fina och ibland lustiga! 🙂 Och headern är som jag redan sagt; MAGNiFIK !
    Har jag missat något Bosse…onda fingrar? Hoppas på att det är en övergående åkomma.
    Må så gott!
    Kram, Gunilla

  10. Tack för denna härliga berättelse och så roligt se dina fina bilder från alla platser som jag minns från en oförglömlig resa för många år sedan. Blir sugen på att åka dit igen. Önskar dig en fin tisdag. Västkustkramar 🙂

  11. Aj aj hoppas fingret är bättre!
    Så vackra bilder.
    Nyttigt med blåbär ,-)))))
    Det är härligt att upptäcka nya platser på ställen man varit till förr, det gör jag fortfarande fast jag besökt vissa platser i många år ,-)))
    Grå Gåsen såg fint ut, sen gillade jag namnet, brukar fundera på vad mitt ställe skulle heta om jag hade något sådant, nåt med Gås har jag haft på förslag ,-))) kul att drömma och fantisera ,-)
    Nu har jag tid att läsa ditt inlägg och andras efter en härlig med oj så mycket att gå igenom ,-))))
    Gubben undrade om jag aldrig skulle bli klar ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

  12. Så vackra bilder från denna gudomliga ö. Längtar ständigt tillbaka. Tack för att du bjuder med oss på denna fantastiska resa. Spännande nu när ”så mycket bättre” kör igång. Hoppas på god bättring för ditt onda finger och önskar dig en fin tisdag och varm kram🙂

  13. Tyvärr så går det inte att se ”Så mycket bättre” utomlands och just nu har vi ingen sådan ip-adress så det går. Med andra ord får jag hoppas att det fortfarande går att titta på över nätet till jul.

  14. Oj, min långa kommentar har fallit bort, dabbat mig kantänka, jag var ju här i ottan, men OK, försöker igen efter läkarbesöket.
    Krya på ditt finger så länge.
    Kram!

  15. Fina foton och härliga miljöer.
    ”Så mycket bättre” hoppas jag förstås att ditt finger blir, helst nyss, men i alla fall alldeles snart, samtidigt som jag ser fram mot en ny säsong av dess namne. Ett av de program jag verkligen gillar.
    Verkar förresten klokt med hälsosam efterrätt kan jag tycka och känner samtidigt sympati för de stackare som blir portade vid entrén till glaskonsten.
    Ha en fortsatt fin oktobervecka!
    Kram!

  16. Då jag ser dina bilder ifrån Gotland förstår jag mer och mer att jag måste besöka även det landskapet. Det enda landskapet i Sverige som jag inte har varit i. Eller på kanske det heter då det gäller Gotland. I landskapet och på ön.
    Vilken vacker utsikt ifrån Högklint.
    Koviks kapell ser ensamt och övergivet ut.
    Klosterruin det har jag sett en, men jag kommer inte ihåg var, kanske på Öland.
    Blåbären till efterrätt ser ju ovanligt nyttiga och goda ut.
    Men hundarna. De ser så ledsna ut, kanske för att de inte fick följa med dig.
    Krya på dig, med fingret. Måste vara otroligt jobbigt att vilja skriva och nästan inte kunna, för att det tar så lång tid.
    Kram!

  17. Gotland, där verkar ju så charmigt, fint och allt annat och ändå har jag aldrig varit där…eller jo, i mammas mage. Det har ju jag inte någon speciell stor glädje av. Får nog försöka ta mig dit någon gång i mitt liv…

    Kram kajsa

  18. Detta fixade du galant. Gotland är fantastiskt. Men många år sen vi var där.
    Längtar också efter så mycket bättre, gillar det programmet. Ha det bra och lycka till med bättring av dej och finger, kram kram

  19. Jag har inte ens sett den första säsongen av “Så mycket bättre”. 😉

    Det finns tydligen mycket mer att upptäcka på Gotland men jag vet inte om vi hinnar dit nästa är. Kanske blir det Öland och flyttfåglarna istället :-).

    Hoppas du kan snart använda hela handen igen.

    Kram
    Anne

Kommentera

