Fyra gubbar ska bli en

Det är ett lätt beslut att njuta av levande ljus när mörkret faller tidigt.
dsc_00360003

Eller av vackra färger i naturen.
dsc_00370002
Idag på vår tjugosjätte bröllopsdag var det lika fint och soligt väder som det var i Hjo 1990. ❤

Sista lördagen i september åkte vi ner till havet för jag ville byta profilbild. Eller räta upp lutande Bosse Lidén anno första juni 2015.  🙂
Jag vet inte vad Solveig sysslade med. När vi kom hem hittade jag trettiotvå fula gubbar med en pyjamas på sig, som stirrade mot mig. Efter den första chocken bantade jag ner dem till tio gubbar. Lite mindre stirrande.

Nu har det snart gått tre veckor. Eftersom jag är uttråkad av att inte kunna skriva som vanligt med två händer och tio fingrar tog jag tag i gubbsysslan igen.  😦
Fyra foton stod jag ut med att titta på. Sedan blev det stopp igen. Ta nya kort? Då är jag ju tre veckor äldre. 😉 Dessutom orakad sedan i fredags. Kan inte raka med vänstern. Risk för Ystads blodbad.

1f

2f

3f

7
Med eller utan brillor? Solveig tycker med. Och i andra länder är det krig och hunger som gäller. Livet är ofta inte rättvist.

Där har jag överskridit mina tillåtna tjugo minuter med skrivandet. Andra fingrar tar stryk av felställningen. Svarar med en gubbe. Lämpligt i sammanhanget. 🙂

 

64 thoughts on “Fyra gubbar ska bli en

  1. Ah, vad mysigt … Grattis!
    Vila nu fingret medan du har bestyr kring profilbilden. Jag tycker som din halva – brillorna sitter som en smäck. 🙂
    Trevlig afton!

  2. Grattis på er bröllopsdag, den 26:e. Värt att fira.

    Härligt med levande ljus, mysstämning så här i höstmörkret.
    Med glasögon, tycker nog jag också, kanske. Fast jag tycker om dina glada ögon på den första bilden. Tar du inte den sista så ta den första, för den är fin. Bara ett förslag, men det ska kännas rätt för dig, först och främst.
    Trevlig kväll.
    Kram till er båda.

  3. Stort grattis till dig och Solveig på bröllopsdagen❣ Fina bilder och den sista är supersnygg 👍🏻 Nu får vi omfamna hösten och njuta av färgerna i naturen och hemmamyset. Vila fingret och ha en fin helg. Varma kramar 🙂

  4. Det är svåra val. Jag kör med hundar. Då ligger inte allt focus på mej. Hundkläder på och alla andra kläder är överflödiga.
    Nja, jag kan inte medge att jag är jätte nöjd med bilderna på mej men hundarna är fina och det är ju det som räknas.
    Gifte mig också 1990. Men en vecka innan midsommar. Ett bra år att gifta sig på, tror jag? Är i alla fall ännu gift med samma snubbe. Han har inte ändra sin outfit med glasögon. Men hans armar har blivit kortare, säger han.
    Röstar på ”med glasögon”.
    /P

  5. Grattis på bröllopsdagen en dag för sent ❤
    Jag tycker med brillor, men den bilden på avstånd är också jättebra! Du är fin, inte alls så gubbig. Du kan ju inte tro hon ska ha antirynk filter i kameran 😉
    Måste ha missat vad som hänt med ditt finger, en tuff tid just nu, så jag hänger inte helt med. Men jag försöker!

  6. Grattis till alla de tjugosex åren. Tänk så kritiska vi är så fort det handlar om ett foto på oss själva. På möbler, mopeder mm . stiger värdet och vi tycker några skavanker kan vara charmigt men själva tror vi vi ska se ut som tjugo trots att det gått kanske trettio år eller mer. Senast i söndags satt jag här och beklagade mig över att jag blivit en tjock tant med dubbelhaka då jag såg foto från barndopet. 🙂 Håller med dig, det finns värre bekymmer som krig i livet. Hur som helst är du bra på alla korten och bäst av allt, du ser glad ut vilket jag hoppas du är trots ditt besvärliga finger. Krya på det! Kram Maria

  7. Mera kärlek till folket så massor av grattiskramar till dig och Solveig. Fina bilder och jag gillar tvåan men allra mest sista bilden. Så fiin!!! Härligt med havet som bakgrund. Låt det onda fingret vila så mycket du kan. Önskar dig en mysig helg och höstliga västkustkramar 🙂

  8. Gratulerar till bröllopsdagen! Lite för sent. Ja visst är det svårt att se sig själv på foton! Jag gillar inte det alls. Håller med Solveig, det med glasögonen på är allra bäst!

    Verkar som att det ska bli regn och rusk i helgen, fast då kan vi mysa inne. Med levande ljus, bl.a., som du nämnde. Kramar från Ethel

  9. grattis på bröllopsdagen lite i efterskott…. Jag tycker bilden med glasögonen…helt klart
    usch ja för stå framför kameran …hatar det …mycket roligare bakom :-9

  10. Absolut med brillor. De ger karaktär! Inte för att jag vill beskylla dig för att på något sätt sakna den egenskapen, men rent utseendemässigt klär du väldigt bra i glasögonen.
    Kram, Ingrid

  11. Grattis till er båda! Tänk vad tiden går…
    Fotot med brillor på…gillar också din skjorta! 🙂 (Du klär i blått och jag vet att du gillar den färgen!)
    Och du Bosse – det är okej att vi bryr oss om vandra med sådana små bagateller som ett foto. Jag tror att den närmaste omgivningen mår bra av det. >3
    Trevlig helg!
    Kram, Gunilla

  12. Grattis på bröllopsdagen! Då har ni vari gifta lika länge, som jag och min man hann med att göra. Han dog, så jag träffade en ny karl och vi har hållit ihop i 37 år nu. Men gifta är vi inte.

    Jag röstar som de flesta tydligen. MED GLASÖGONEN PÅ.

    Kram/Gilla

  13. Grattis till er båda, i efterskott ,-)
    Så snygga bilder, vilken som är bäst?
    Jag tycker alla 4 var kanon.
    Du passar i både glasögon och utan.
    Jag kan inte välja.
    Jag vet att det är trist, kul om man får ett svar, men ärligt, alla 4 var kanon ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  14. Nu blir jag avundsjuk på ert fina väder … 😉
    Grattis i efterskott … Bra jobbat ni två 😀

    Fina bilder allihop. Jag gillar ändå den första och den sista bäst … 🙂

    Kram och trevlig helg

  15. Grattis till er båda så här lite i efterskott!
    Med eller utan brillor – svårt att välja tycker jag, men tror nog med 🙂
    Ta det lite lugnt med ditt onda finger … snart är du på banan igen!
    Kram

  16. Härligt glitter i havet på bilderna!
    Den med glasögonen är snyggast! 🤓
    Min J skaffade nya läsglas nyligen, och blev också rasande snygg. En trend bland er killar, att vilja se bra – ut? 😉

  17. Grattis i efterskott på er bröllopsdag. Då har ni varit gifta ett år längre än oss fast ni kan vara våra barn ;). Vi träffades sent i livet. Härliga bilder längst upp

    Kul att få se flera bilder på dig också. Du passar jättebra i dina glasögon. Ser att du råkat ut för nåt så jag får läsa ikapp lite

    Sköt om dig och ha en fin söndag
    kram från
    Malin

  18. Läser ni har haft bröllopsdag och stort grattis såhär i efterskott.
    Vet du….med eller utan brillor. Du passar i både och. Du har tur du hihi.

    Ha en härlig söndag och GRATTIS till Solveig och dig från TantGlad

Kommentera

