Nu finns det en mästare och segrare

Poängjakten 2016 – 30 lekuppgifter

Uppgift Ämne Deltagare Molnsiffra
1 Mästare på gravstenar 6 89
2 Bilplåtar, bilda ord och mening 11 91
3 Fåglar, snöängel, temperatur, selfie i snön 19 129
4 Hundar på film 16 65
5 Wallander + polissaker 15 128
6 Orange/Brandgul 25 120
7 Libra ett år – diabetes 11 86
8 Ove för en dag 21 88
9 Hundraåringar på gravstenar 13 71
10 Hundraser 10 76
11 Ögonblick som stannar kvar 15 60
12 Filmkyssar 11 65
13 Platespotting – siffror på bilskyltarna 14 85
14 Hobby & Intressen 19 83
15 Välj färg! Glass-selfie 20 118
16 Vem äger vad? 21 82
17 Nils Poppe 15 80
18 Småkryp 16 101
19 Norges nationaldag 16 83
20 Spikar i minigolf 6 51
21 Sommaruppgift, s-slott, snäckor, stenar, vykort, fotsf 29 119
22 Makareyrken på gravstenar 10 48
23 Olika fordon på samma bild, arg selfie 14 65
24 Älskade bibliotek 15 71
25 Mellan sommar och höst, September 17 85
26 En röd Datsun 15 92
27 Det mesta tar längre tid/funktionshinder 13 87
28 Hundar, filmer, korsord 18 56
29 Fönster mot naturen 15 85
30 Vem är min tvillingsjäl? 16 87
       
  Totalt lekande bidrag 462  
  Snitt 15.4  

 

5

Stort GRATTIS till Wiolettan som blev UPPGIFTSMÄSTARE 2016. ❤

8

Nio andra vikta lappar med kvinnonamn hamnade i det svarta porslinshjärtat. Solveig fick äran att dra en lapp.

Därför säger jag även grattis till Comsi Comsa ❤

Hoppas båda ni två blir miljonärer. Lova i så fall att skicka ett tjusigt vykort till mig från en magisk plats. 😀

Här är länken till sista finalleken:
https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/14/vem-ar-min-storsta-tvillingsjal-pa-blogglandia/

Där kan du se sluttabellen och där finns länkarna till de sexton deltagarnas trevliga redovisning. Missa inte dem. 😀

Med tanke på att jag inte hade någon baktanke med detta lekprojekt, som kom till av en slump en januarikväll, var det berikande att intresset och deltagandet höll i sig hela säsongen. Det var förstås knepigt att locka till att spela minigolf. Lätt att fånga när det blev mindre krävande. Hade jag fått en ny chans skulle jag ändå valt att höja ribban fler gånger för att göra utmaningarna än mer stimulerande. Då hade inte mitt mål varit att deltagarna skulle nå maxpoäng.

Det var DU som satte prägeln och kryddade leken. Jag vred bara om plattorna.
Tack för deltagande, intresse, kommentarer och underbara inlägg på era bloggar. Det har varit en fröjd vid flera tillfällen att titta in och se vad du gjorde av lekuppgiften. Härligt att se hur många bjöd på sig själva. Ett ”hemligt” mål som jag snabbt fick var min dröm om att bygga broar mellan deltagande bloggare. Hoppas kontakterna/bloggbesöken blir kvar mellan er lekkamrater även efter poängjakten är parkerad.

Det syns inga större spår av mig bland era bloggar. (Alldeles för jobbigt att skriva med en skena på min dominanta hand) Men under de senaste tre veckorna har jag läst bloggar som aldrig förr. Inte bara senaste blogginlägget utan bakåt i tiden. Riktigt kul och stimulerande. Lätt att navigera med vänster hand. Det bästa är att jag kopplat ihop datorn med femtiotumaren. Vilka förträffliga foton som jag mötts av och roliga, intressanta och tänkvärda texter. ❤ Tusen tack till x antal bloggare.
Under mörka ensamma novemberdagar kommer jag att fortsätta med denna syssla då och då.
I december sjunker jag mer in i mig själv för att landa och börja nysta i alla tankar som kommit till mig under sömnlösa nätter.

Tre frivilliga frågor som en slags utvärdering.
Vilken av de trettio uppgifterna uppskattade du mest?
Vilken av de trettio tyckte du minst om?
Vilka av dina lekkompisars 462 redovisningar minns du extra väl under året – som stannat kvar i ditt minne som ett inre leende?

Välkommen till korsordstävlingen som startar om några timmar. Den kräver mindre insats från din sida. Bara fyra bokstäver denna första gång. Hoppas dramatiken kommer att räcka ända tills sista uppgiften. Jag ser med spänning fram emot de nya prisklasserna och poängsystemet som jag inte vågade prova förra året.

Kram Bosse vänsterhänt
 

 

 

 

 

39 thoughts on “Nu finns det en mästare och segrare

  1. Det märks att jag varit en dålig läsare och skrivare med för den delen, för jag har helt missat att du blivit vänsterhänt . Men Bosse vad har du hittat på ?Varför har du blivit vänsterhänt ? ( Idag fick jag till ett litet Inlägg) Kram Åse

  2. Bosse vänsterhänt, än en gång, TACK för din roliga tävling! Den har lyst upp min tillvaro. Och statistik har du fört noggrant ;-).

    Och GRATTIS Wiolettan!

    Uppskattade minst gjorde jag uppdraget Spikar i minigolfbanan. Mest eftersom banan var stängd när jag kom dit :-).
    Roligast? Kan inte utse en enskild uppgift. Jag gillade alla tävlingsmoment där jag fick ge mig ut på promenad och leta och fota. Kanske var det förstås så, att jag tyckte allra bäst om promenaderna på Västra kyrkogården.
    Lekkompisars inlägg… jo ibland tänker jag på Primrose’s egenhändigt ritade och målade bilder. De är så fina!

  3. En får tacka. Tacke för alla roliga inlägg jag sett hos mina kompisar, trots att jag själv deltagit mycket minimalt.
    GRATTIS till Wiolettan! Taramtamtamtam!!! 😀
    och GRATTIS till Comsi Comsa! Taramtamtam 😀
    Ha en ljuvlig grå novemberdag, Bosse Vänsterhänt!
    Önskar Gerd ❤

  4. Grattis fina Wiolettan!
    Tack för alla fina och minnesrika inlägg och du är så värd titeln Uppgiftsmästaren 2016 🙂 Önskar dig en fortsatt fin och lyckosam vecka och stor grattiskram!

  5. Men nu satte jag kaffet i vrångstrupen Bosse, jag flåsar och fräser, kaffet är nu utspillt åt alla håll och kanter, måste torka… Tänka sig att ni drog fram lilla Comsi Comsa ur lådan, hi hi hi, så himla kul. 🙂
    GRATTIS till Wiolettan som ihärdigt kämpat trots krämpor, som alltid ändå överraskat med fina utförda uppdrag. ♥

    Tusen tack till dig Bosse som underhåller oss och gett oss så mycket glädje ”förtvivlan, förnedring, men mest glädje och leklystnad. 🙂 Skriver med datorn annars hade jag tryckt in ,lite blommor och annat åt dig här. ♥

    Det roligaste *lättaste* uppdraget var nog att göra ängeln. Det mindre roliga är nog kyrkogårdar och det av förståeliga skäl. Av mina lekkompisars uppgift kan jag inte ta ut någon särskild utan det har varit kul att besöka dem alla för att se hur och vad de hittat på. 🙂
    Primrose teckningar har ju varit en extra fröjd, har skrattat så jag nästan kissat på mig. 🙂

    Nej nu får jag sluta, tack igen Bosse Bus.

    Vi ses ikväll!

    Kram ♥

    • Hoppas du inte brände dig. 🙂 Skrapa fram en rejäl vinst. Lova det. 🙂

      Jag inser hur era tankar fladdrat och varit av olika karaktär under året. 🙂 Ni har varit fantastiska på att ställa upp och bjuda på er. )

      Primrose teckningar höjde trivselnivån några snäpp. 🙂
      Kram Bosse
      Ps. Kul att du är PÅ. 😀

  6. STORT GRATTIS WIOLETTAN 🙂

    Så glad för din skull och tack för alla härliga inlägg du bjudit på. Ha en skön höst och massor av grattiskramar från mig 🙂

    Tack också alla lekkamrater för minnesrika inlägg under lekens gång och grattis också till Comsi Comsa!

  7. Stort tack till dig Bosse för att du orkat, haft lust och roat oss alla som varit med.
    Ett stort och innerligt grattis till Wiolettan! Och givetvis till Comsi Comsa som hade bonustur.
    Jag har som vanligtsvårt att välja ett uppdrag som jag tyckte var roligast men två av dem på min fem -i-topp-lista var ”Fåglarna, snöänglar m.m.” och Ögonblick som stannar kvar.
    MInst tyckte jag nog inte om någon men den svåraste för mig var ”Makare på gravstenar”.
    Klurigt att plocka ut något bidrag från mina deltagande lekkamrater men jag har tittat in hos de allra flesta under året och uppskattat oilkheterna och kreativiteten.
    Önskar att din hand går mot piggare tider.
    Kram och stort tack från mig för alla roliga stunder med denna tävling.

    • Tack själv. 🙂 Jag som älskar statistik (ibland) har ingen koll på om du är ensam av de sex som hängde på vid första uppgiften och varit med alla 30 gångerna.
      Jag har gnällt, mest för mig själv under de här veckorna/dagarna. 😦 Vi ska vara tacksamma för våra fötter och händer. Du vet ju det själv. Ex kan en ”olycka” komma/ske sekundsnabbt.
      Hoppas du är laddad och extra kunnig på fyrabokstävsord. 😀
      Kram Bosse

  8. Grattis till Wiolettan! Jag gillade naturligtvis Orange/brandgul bäst och det som var svårast tyckte jag var de tävlingar som skulle göras på kyrkogården. Det är svårt att välja någon favoritbloggare, för alla hade så många kul variationer på tävlingsmomenten. Nu väntar jag spänt på kvällens uppgift. Kram

  9. Åh, tack snälla.
    Tack Bosse för alla dina kreativa idéer för oss här på bloggen.
    Det har varit så roligt och inspirerande att gå in och ”kolla läget” hos de som har tävlat och lekt. En eloge till alla.
    Den bästa uppgiften? Jag har flera favoriter men att försöka fotografera småkryp var ju verkligen annorlunda, två till sex djuren var speciell och svår men att jaga reg.nr på bilar var roligast.
    Bygga sandslott, det var inte min grej.
    Det finns så många av lekkompisarna som jag har njutit av att besöka så någon favorit kan jag inte utse där. Ibland har den personen fastnat mest med trevligt inlägg och nästa tävling har det kanske varit någon annan.
    Kram och krya på dig med fingret.

    • Grattis igen! 🙂 Det blev spännande hela vägen. Precis som jag önskade. Leken var ”öppen” fyra minuter innan stängningsdags. 😀 Det som jag uppskattat mest är allas inlägg. Inställningen att bjuda på sig själva. Plocka fram barnet som finns djupt inne hos oss alla genom hela livet. Det var inget som jag tog för givet från början. Sedan skämde ni bort mig. 😀
      Tack. På fredag ska jag börja ta ställning till det problemet. Nu är det ju ”likstelt”.
      Kram Bosse

  10. Fy katten vad jobbigt det låter att tvingas vara vänsterhänt , när man egentligen är högerhänt. Hoppas nu att ”triggerfingret” återhämtar sig som det ska, så du kan knacka text med alla tio fingrarna.
    Jag deltar ju inte i tävligarna men imnponeras av din påhittighet och alla roliga och trevliga inslag.
    Vram kram,
    Gigi

    • Lätt hänt att tappa och ta sönder saker. Svårt att knyta skorna. Tur jag sällan tar sprutor numera. 🙂 Jag ska njuta extra när alla tio är på G igen. Självklart ska du hänga på klockan ”sex” ikväll. 🙂 Fyra bokstäver ska du fixa. 🙂
      Vram kram på dig med. Här skiner solen.

  11. Hej Bosse, grattis till dig den rolige lekledaren som hittar på en massa roligheter till folk som inte hinner leka i vanliga fall, hi hi . . . Du borde få första pris själv.
    Grattis till Wiolettan och Comsi Comsa plus alla andra vetgiriga personer.
    Då är jag väl den enda som inte varit med, men jag skäms inte för det,
    Läste första kommentaren från Åsa, exakt samma mening och fråga ställer jag,
    och svaret till Åsa läste jag också. Som det kan bli Bosse, hoppas vänsterhanden blir okej snart.
    Vill också berömma din vackra Header, den är urtjusig och man faller in i drömmarnas värld.
    Se nu till att vila upp dig, inte bara kroppen utan skallen med allt det som snurrar där inne.
    Se till att snurrandet går ner i varv, be frugan sköta om dig lite.
    Må väl kramar/ Eva

  12. Stort Grattis till en välförtjänt seger Wiolettan! Grattis också till Comsi Comsa som Solveig drog ur det svarta porslinshjärtat!
    Svåra frågor du kommer med – jag gillade alla uppgifterna … hm… kanske minigolfen var den jag uppskattade minst då…
    Tusen tack till dig Bosse som har hållit oss igång under hela denna tid!
    Nu är jag på väg till barnbarnen … får se om jag hinner med starten i korsordstävlingen … inte säkert, men jag ska försöka 🙂
    Kram

  13. Grattis till wiolettan och comsi comsa, och ett stort tack till dig Bosse som har styrt upp lekar , bus och trevliga tävlingar under året. Har inte deltagit i alla……var ju från början inte helt lekglad….Men det tog sig. Det här varit kul och minnersvärt. Kan inte riktigt peka ut nåt särskilt inlägg som jag minns lite extra för det har ju varit flera härliga inlägg.

    Nä nu måste jag ta tag i dagen. Ha det gott

    Kram från TantHögerhand

  14. Tack Bosse. Drt har varit jättekul att vara med. Ibland trodde folk i min omgivning att jag blivit helt knas. För att inte prata om folket i köpingen när man sprang omkring och skulle fota. Jättekul, tack. Ha det bra och lycka till med handen kramar

  15. Grattis till Wiolettan och Comsi Comsa! Bra jobbat på olika vis 😉

    Jag tyckte bäst om ”Älskade bibliotek” och svårast var nog filmfrågorna eftersom jag inte ser så mycket på film. Även den avslutande uppgiften var trevlig.

    Wiolettans bidrag minns jag väl för hon kämpade verkligen och gav inte upp i första taget. Men jag minns också Dittes förmåga att nästan hitta allt. Inbyggd segrarvilja kanske 😉

    Tack för en trevlig lek i alla fall!

    Kram

Kommentera

