Jag kliar mig i huvudet och …

Sketchen om att välja Aftonbladet eller Expressen är en klassiker. Nu tycks det kommit en modern variant. Ska jag köpa en eller två? Vilket svårt val. Jag kommer att missa både julafton och nyårsafton om jag inte bestämmer mig snart. Finns det ingen som kan vägleda mig?

svart-val

Näää. Nu fick jag spänningshuvudvärk av dramatiken och ångesten. Vilken tur. De säljer Alvedon också. Va? Vad jobbigt. Varför tänker jag inte med knävecken istället? En ask för 40 kr, två för 90 kr eller tre för 125 kr. Lätt val. Jag är väl Einstein. Det får bli tre förpackningar. Vilket fredagsklipp.  😉

32 thoughts on “Jag kliar mig i huvudet och …

    • Vilken bra idé. Eller inte. 🙂 Tänk om jag skriver fel. 🙂
      Jag har precis haft trevligt ihop med svaret på nästa uppgift. För att inte tala om nästa.
      Vad blöta vi blev under citybesöket. Klädesköpen gick snabbt och smärtfritt. 🙂
      Tack ska du ha. Det känns som en mysa inomhus helg.

  1. Detta knep faller man lätt för … men tre ist. f. en – vad gör man med två till? Ja ja det är bra att ha på lager!!
    Pennvässaren var perfekt för den skulle jag behöva! Men det gick ju inte ..

    Önskar dig och fam. en riktigt skön och trevlig helg! Här snöar det men blir mest vatten.

  2. Förstår att du blev konfyst. Nu vet du kanske hur det känns för oss att försöka komma på rätt svar till dina kluriga frågor och dessutom tidspress. Förstår inte varifrån du får allt? Men kanske har du många olika kreativa och tänkande rum i din hjärna.

    Vill tacka så mycket för lotten. Jätteroligt. Mysingen och jag hade en trevlig stund i dag vid köksbordet. Vi hade aldrig sett en sådan lott förut. Det var ju riktigt spännande att skrapa. Först trevligt med tävlingarna och sedan lotten, perfekt. Tack än en gång.
    Varm kram från mig.

    • Jag tror att du och jag är rätt lika när det gäller mycket. 🙂
      Det är en rolig lott att skrapa tillsammans. Ännu trevligare om det blir en liten vinst. Du får se till att vinna en ny i denna månad.
      Varsågod. Den hade du gjort dig väl förtjänt av.
      Kram Bosse

  3. Vilket bestyr du har! Val i livet kan vara svåra men en del är heller inte så viktiga så man kan ju dra lott och se om det kanse blir en vinst.
    Du är allt bra rolig du…
    Kram och trevlig helg.

Kommentera

