Bagare är morgonpigga av sig (gäsp)

e

Uppgift fem av trettio: Angenäm illusion för bagare
Svar: 9 bokstäver
Facit: ÖNSKEDRÖM
Vinnare: Ingen Vinnare  ❤
Tävlingstid: 05.50-06.50

Dagens ord/citat:
”Vinn kärlek genom att visa kärlek.”
Alexander Barclay

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 26 p.
2. Lena/Villa Herberts, 19 p.
3. Anki Arvidson, 19 p.

Priskategori tre:
4. Inger Börmark, 15 p.
5. Wiolettan 14 p.
6. Comsi Comsa, 14 p.
7. Signhild Hortberg, 13 p.
8. Ditte Akker, Znogge, 12 p.
10. Pelle Börmark, 11 p.

Priskategori fyra:
11. Maj Johansson, Ingen Vinnare, 10 p.
13. Åse Holmander-Mehlin, Primrose, 8 p.
15. Minton, 7 p.
16. Lisbeth/Lma, 6 p.
17. Cecilia Ottosson, 4 p.
18. Helena, 3 p.
19. Ethel Hedström, Ezter, Pia Boman, 2 p.

Priskategori fem:
22. GunBritt Söderström, 1 p.
23. Alla andra, 0 p.  🙂

Jagande:
Ingen än så länge.

Priskategori två:
Wiolettan, 1
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 1

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.

39 thoughts on “Bagare är morgonpigga av sig (gäsp)

  1. Så klart! Fick ingen uppdatering i varken e-post eller blogglista, så det var en ren slump att jag tittade in till dig nu på morgonen. Någon betänketid blev det inte, så bara för att skriva något så… 🙂
    Ha en bra dag”
    Kram

  2. Vid den tiden gick vi morgonrundan. Nu är frukosten avklarad och tog en titt i datorn. Vad gör du uppe så tidigt.
    Morgon kram från Minton och anli

  3. 03:00 fanns inget inlägg och inte 04:30 heller men sedan somnade jag som bedövad. Men jag borde anat dina BAKTANKAR 😉 Tyvärr hade jag kunnat ordet men jag är inte bitter utan bara utsövd 😉

    Kram

  4. Så tidigt på morgnarna är jag så inne drömvärlden, så inte ens tävlingar kan få liv i mig. 😉 Och det enda jag kom på nu var drömkaka och det hade ju ändå inte varit rätt 🙂

  5. Ojdå., då sov jag, äntligen, efter att ha varit vaken på natten och vänt och vridit på mig. Men, det gör inget, det kommer flera tåg och jag har tydligen inte så lätt för att svara rätt på dina klurigheter heller. Kul med en tidig morgontid.
    Trevlig helg och kram till dig.

  6. Jag har anmält mig som följare hur många gånger som helst men det funkar inte … så nu missade jag. Hade tänkt skriva drömtårta i alla fall om jag hunnit … God förmiddag! 🙂

  7. Vilken osis! Jag gick upp kl 4 i morse för att vinka av Zoe´, men inte trodde jag att det var fler som planerade att stiga upp en så okristlig tid. Efter frukost och avvinkning så hoppade jag i säng igen och tänkte att IDAG ska jag tävla. Jag får nog häcka framför datorn dygnet runt om jag ska ha nån chans. Kram från en inte riktigt utsoven Pantertant.

Kommentera

