Färger kan beskrivas på flera sätt

g
Uppgift sju av trettio: En nyans av grön
Svar: 11 bokstäver
Facit: AVOKADOGRÖN  (Årets höstfärg 2015.)
Vinnare: Ingen Vinnare  ❤
Tävlingstid: 18.00-19.00

Dagens ord/citat:
”Den som inte är god mot sig själv, kan inte vara god mot andra.”
Judiskt ordspråk

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL: 
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 32 p.
2. Anki Arvidson, 27 p.
3. Lena/Villa Herberts, 20 p.

Priskategori tre:
4. Ingen Vinnare, 20 p.
5. Inger Börmark, 20 p.
6. Signhild Hortberg, 17 p.
7. Wiolettan, 15 p.
8. Comsi Comsa, Znogge, 15 p.
10. Ethel Hedström, 13 p.

Priskategori fyra:
11. Ditte Akker, 13 p.
12. Pelle Börmark, 12 p.
13. Åse Holmander-Mehlin, 11 p.
14. Maj Johansson, 10 p.
15. Primrose, Gunnel Moberg, 9 p.
17. Minton, Lisbeth/Lma, 7 p.
19. Cecilia Ottosson, 4 p.
20. Helena, Pia Boman, 3 p.
Priskategori fem:
22. Ezter, Eva Johansson, 2 p.
24. GunBritt Söderström, Maria Bromander, Eva Rohlén, Annika Sohlin, 1 p.
28. Alla andra, 0 p.  🙂

Jagande:
Ingen/inga än så länge.

Priskategori två:
Wiolettan, 1
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 2
Ethel Hedström, 1

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.


56 thoughts on “Färger kan beskrivas på flera sätt

  1. En kvart kvar. Intressant att ledaren Åsa B lämnar som sjua och väljer ett annat alternativ. En smart taktik med tanke på poängfördelningen 10-8-7-5-4-3-2-2-2-2-2-2 osv för rätta svar. Alla som lämnar ett felsvar får 1 poäng. Hon skulle bara behöva förlora ett poäng i värsta fall.
    Ingen fick hon med sig. För om hon har rätt får hon 10 poäng och alla andra får 1 eller 0 poäng.
    Eller finns fortfarande möjligheten för någon/några att fixa 10-8-7-5-4-3 poäng?
    Det finns en charm med det nya poängsystemet som tilltalar mig.

  2. Jag funderade först på avundsjukan men vågade inte ta steget. Inte för att jag tror att det var rätt men jag gillar att Åsa vågade chansa 😀

  3. Jaha, eller nehej, fel igen, men det är bara till att fortsätta. Fast det är inte lätt att få rätt svar, du är för klurig för mig.
    Har ni fått snö i Ystad?
    Hoppas fingret är på bättringsvägen.
    Kram!

    • Oväntat att ingen fick till rätta svaret. Istället blev det Följa John leken.
      Du vann ju första uppgiften. Jag tror nästa kan passa dig. 🙂

      Nej. Bara åtskilligt med regn och mörker. Det gäller att göra det mysigt inomhus och ändå få daglig motion.

      Jag glömmer nästan bort det mellan varven och mina övningar. Skönt att skriva med två händer igen. Men problemet löste sig inte. Snarare blev det värre. Jag belastade min tumme, eftersom det blev felvinklat och pekfingret går fortfarande inte att böja in.
      Imorgon blir det t-kontakt. På tisdag har jag en tid hos en läkare. Antagligen blir det cortisonspruta.
      Kvällskram Bosse
      Ps. Ta det försiktigt när du/ni går ut.

  4. Erkänner mig som en John 🙂 Avokadogrön fanns inte ens i mina tankar … och ingen annan grön nyans heller med elva bokstäver. Tio och tolv bokstäver, jadå, men som sagt ingen med elva. Nu är det bara att bita ihop och komma igen – det är ju många dagar kvar 🙂
    Kram

    • Det blev svårare än jag tänkt mig. När jag för skojs skull en stund innan jag la in uppgiften googlade och såg att det var höstens färg 2015 trodde jag plötsligt att det skulle bli för enkelt. Det finns fler alternativ, men jag gissade på att smaragdgrönt skulle bli ett svar som dök upp några gånger. Dock inte så ofta. Precis som det varit de andra tre åren är det första personen som sätter ”tonen”. Om svaret inte är för ”galet”. Men som jag skrivit ovan. Om det finns gott om tid och redan kommit in sex likadana svar skulle jag funderat rejält och väntat till sista minuten. Kanske dyker det upp ett likvärdigt alternativ i huvudet. Är det fel blir det en poäng istället för två. Är man säker på att det rätta kommit in är det givetvis bättre att få två poäng än ett. Jag gillar det nya poängsystemet. (än så länge) 🙂 Tänk att ensam slå till med rätt svar när det är en minut kvar. 😀 Då blir det en rejäl resa upp i tabellen.
      Visst är det många uppgifter kvar. Resan har bara börjat. 🙂
      Kram
      Ps. Jag saknar flera gamla deltagare som är bra på att tänka utanför boxen och lämna egna förslag. Ibland halvtokiga. 😉 Igår var ett sådant tillfälle då jag trodde att någon av dem skulle slå till på slutet.

Kommentera

