Blåsippor och vänlighet

h

Uppgift åtta av trettio: Risk för fisk
Svar: 4 bokstäver
Facit: DRAG
Vinnare: Wiolettan  ❤
Tävlingstid: 18.00-19.00
Råd: Ta gärna chansen att hänga på. De trettio första i sluttabellen har vinstchans.  🙂

Dagens ord/citat:
”Det är svårt att ge bort vänlighet. Den kommer hela tiden tillbaka till dig.”
Cort Flint

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 33 p.
2. Anki Arvidson, 28 p.
3. Wiolettan, 25 p.

Priskategori tre:
4. Lena/Villa Herberts, 21 p.
5. Inger Börmark, 21 p.
6. Ingen Vinnare, 20 p.
7. Signhild Hortberg, 18 p.
8. Primrose, 17 p.
9. Comsi Comsa, Znogge, 16 p.

Priskategori fyra:
11. Ditte Akker, 14 p.
12. Ethel Hedström, 13 p.
13. Pelle Börmark, Åse Holmander-Mehlin, 12 p.
15. Maj Johansson, 11 p.
16. Gunnel Moberg, 10 p.
17. Lisbeth/Lma, 8 p.
18. Minton, 7 p.
19. Cecilia Ottosson, 5 p.
20. Helena, Pia Boman, Ezter, 3 p.

Priskategori fem:
23. Eva Johansson, Maria Bromander, 2 p.
25. GunBritt Söderström, Eva Rohlén, Annika Sohlin, Skåningen, Regnbågen, 1 p.
30. Alla andra, 0 p. 🙂

Jagande:
Ingen/inga än så länge.

Priskategori två:
Wiolettan, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 2
Ethel Hedström, 1

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.

47 thoughts on “Blåsippor och vänlighet

      • Tack! Det känns bra att det gick vägen med denna gissning. Du är så duktig på att sätta oss på det hala.
        Kram och sov gott då det blir dags. Här är det snart dags.

      • Det var det klart bästa alternativet. Med tanke på det dolda skämtet. 🙂 Precis som om fiskar kan råka ut för drag och bli förkylda som vi människor. 🙂 Men frågan är inte min egen utan tagen från ett lokalt blad på Österlen.
        Du har tagit 20 poäng på fiskar. Vilken baddare du är. Tyvärr måste jag meddela att det troligen inte blir fler fiskuppgifter. Hoppas du har fler intressen. 🙂
        Nu väntar jag på min frukostgäst. Sedan blir det ensam morgonpromenad i mörkret.
        Kram Bosse

      • Tack Bosse! Engångsföreteelse, tror jag. Om det inte inträffar ett under 😀 Men det var kul, jag gillar att läsa kommentarer. Nu har jag 1 poäng och jumboplats. Inget som stör mig.

      • Jag ser fram emot tvågångsföreteelsen inom en snar framtid. Under inträffar i vardagen när som helst. Jumboplats har alltid alla andra. 🙂 Håller du dig bland de trettio bästa kan du ha tur och vinna en spännande lott.
        Fem minusgrader var det under min morgonpromenad. Ändå hade jag bara en t-shirt under jackan. Första gången som jag inte var svettig när jag kom hem.
        Nu ska jag se om jag äntligen kan fixa ihop några nya texter.

Kommentera

