Hjälp! Jag ringer 112!

När Jennifer försvann iväg norrut för att förkovra sig på SLU (Sveriges Lantbruks Universitet) i Uppsala fick jag en briljant idé.
”Vi hyr ut hennes rum och drar in lite stålar.”

Hur har det gått under dessa veckor med mitt projekt? Inte speciellt bra. Jag var banal och gick med på att få betalt i efterskott.
Inte ett ruttet öre har jag fått.  😦
Jag har heller knappt sett till den inneboende. Bara hört hög skränig musik från rummet. Jag skickade in lappar i springan mellan dörren och tröskeln med krav på att sänka musiken och påminde även om den obetalda hyran.

Inom en snar tid kommer Jennifer hem för att stanna i fem dagar. Hon är mycket efterlängtad.   ❤
Samtidigt börjar jag få riktigt dåligt samvete för problemen i hennes rum som jag inte … hunnit berätta för henne.

Färskaste nytt.
För en stund sedan tog jag i med hårdhandskarna och knackade på dörren med knogarna.
Ingen öppnade.
Efter femton sekunder öppnade jag själv modigt dörren och tänkte dra mitt intränade tal. Berätta att vår dotter ska komma hem senare i kväll och att vi måste städa rummet och säga upp det muntliga avtalet på direkten.
Istället möttes jag av en chockerande syn som fick min fantasi att dansa i otakt och mörka tankar flög hej vilt både i rummet och på mitt hjärnkontor.
En graviditet som är inne på slutspurten?
Ätit något ytterst olämpligt?
Festat loss på tjugo avokadoer?
Druckit för många elefantöl?
Bäst jag ringer 112. Bara de nu tror mig? Jag är rädd för att de känner igen min röst från förra gången som jag  …  😉

dsc_39760029

50 thoughts on “Hjälp! Jag ringer 112!

  1. Tack för skratt! Så glad J ska bli över att få komma hem till den fantasifulla och lekfulla pappan och de övriga i familjen! Hon kommer nog bra överens med den inneboende och du behöver inte vakta dörren tror jag … 🙂

  2. Hjälp.. Vad är det för en konstig prick du har hyrt ut rummet till? Nu kommer jag att ligga sömnlös i natt och bara fundera. Lova att du drar bort täcket så vi får se…
    Kramelikram

  3. Hihihi … jag tror att den inneboende gömmer sin insmugglade släkt och familj där. Låt dig inte luras, och låt för allt i världen inte Jennifer märka något … hihi

    • Du kan ha rätt. Med andra ord får jag nya problem på halsen. 🙂
      Vi hämtade henne i natt. Flyget var försenat. Orsak snöstormen däruppe.
      Fotot tog jag någon gång i somras när J var i Malmö på en utekväll/natt. Jag ville skoja med henne när hon kom tillbaka till Y och skulle gå och lägga sig. Hon är van vid mina hyss. 🙂

  4. Hm……Det var mig en lustig figur du hyrt ut rummet till.
    Men Bosse….Du kan väl leka privatdeckare ett tag .Smyg ut genom dörren…..komihåg att ingen få se dig. Inte ens Solveig . Sen smyger du utanför fönstret..VAR FÖRSIKTIG BARA. Du måste göra allt med stil och finess som anstår en privatdeckare.
    Nu kommer den busiga delen…
    Ta med dig en burk surströmming ..jag kan hjälpa dig med burken. Här hos mig har vi ‘oskars surströmming”…
    Öppna surströmningsburken och knacka på fönstret och sen gömmer du dig.
    Haha…..du….jag lovar rummet blir utrymt och inte tror jag hyresgästen kommer tillbaka inte .

    Nog mä tips nu
    Nu ropar kudden på mig.

    Natti natti från hemliga privatdektetiv TantGlad

  5. Men… vad är det under täcket???Bildbevis !
    SV:….Ingen skottning här idag.Solen har varit här hela dagen!
    Jag är så tacksam mot Sussi att hon ställde upp!
    Man ska vårda sig om sina goa vänner!
    Kram!

  6. Ha ha ha – kvällens kuligaste läsning….
    Vilken härlig typ ni har som inneboende!
    Jennifer fixar säkert att bo där också.
    Dom får väl sova skavfötters…. 🙂

  7. Men hur har du lyckats med det här!? Har du överhuvudtaget sett den inneboende INNAN han/hon (!?) fick flytta in? Bara att ha någon boende i sitt hus måste ju vara jobbigt och då inte ens få betalt i tid – fruktansvärt! Och hur är musiken? Är det bra jazz eller rhytm & blues – eller bara skränig hårdrock?
    Jag håller med Tant Glad. Köp en burk surströmming. Lukten är dock ganska svår att bli av med, så det tar väl några veckor innan den är utvädrad. Men den inneboendes kläder kommer lukta jättelänge efter det hen har flyttat. Bra! *fniss*
    KRAM – Susie

  8. Jag förstår din ångest! Att hyra ut Jennifers rum till Svante måste du förstå att det betyder problem! Jag glömmer inte hur besvärlig han var på Cypern! Han tog ju alla brudarna från oss!!Mvh Pelle

  9. Jag tycker att det ser ut som om Mickey Mouse ligger under täcket. Så nån graviditet kan det ju inte vara. För Mickey är ju av fel kön i så fall.
    Hen kanske fryser och behöver nåt varm över sig?

    Kram/Gilla

  10. Vda fint att få hem Jennifer från Uppsala! Och att rummet är upptaget blir ju en överrsakning. Men jag trpr att ditt tilltag uppskattas. Bostadsbristen är ju stor och en godhjärtad pappa med humor ligger nog bra till.
    Kram!

    • Överraskningar är alltid …. ibland kul. 🙂 Egentligen fick hon den i somras när hon kom sent på natten från ett dansställe i Malmö. Hon är van vid mina hyss. Det gäller därför att försöka variera dem. 😉
      Du tycks ha ”flytt” från all snö. Flyget från Arlanda var försenat på grund av vädret. I nästa vecka går det rykte om tvåsiffrig temperatur.
      Kram Bosse

Kommentera

