Alternativen är många

10

Uppgift tio av trettio: Kan vara öppet
Svar: 3 bokstäver
Facit: SÅR
Vinnare: Ingen Vinnare.  😦
Tävlingstid: 18.00-19.00
Jubileum: Detta är 100:e uppgiften sedan starten på Facebook november 2013.  🙂

Dagens ord/citat:
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar.”
Nalle Puh

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 42 p.
2. Anki Arvidson, 36 p.
3. Ingen Vinnare, 30 p. (Kan inte vinna lott)
4. Wiolettan, 27 p. (Två titlar)

Priskategori tre:
5. Znogge, 27 p.
6. Lena/Villa Herberts, 23 p.
7. Inger Börmark, 22 p.
8. Signhild Hortberg, Primrose, Comsi Comsa, 21 p.

Priskategori fyra:
11. Gunnel Moberg, 16 p.
12. Ethel Hedström, Åse Holmander-Mehlin, 15 p.
14. Ditte Akker, Maj Johansson, 14 p.
16. Pelle Börmark, 13 p.
17. Lisbeth/Lma, 10 p.
18. Cecilia Ottosson, 8 p.
19. Minton, 7 p.
20. Pia Boman, 6 p.

Priskategori fem:
21. Eva Johansson, Ezter, 4 p.
23. Helena, Maria Bromander, Susan Johansson, 3 p.
26. GunBritt Söderström, Eva Rohlén, Annika Sohlin, Skåningen, Regnbågen, Greger Byskata, Gilla, 1 p.

Jagande:
33. Alla andra, 0 p.  🙂

Priskategori två:
Wiolettan, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 3
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.

67 thoughts on “Alternativen är många

  1. Stängt. I förmiddags när jag gjorde ”stora kollen” på uppgift tio såg jag att svaret stod tjusigt redan på andra sidan på google. 😦 Därför bytte jag till mitt första reservalternativ.
    Jag funderade runt uppgiften och kom på sju lämpliga svar som skulle kunna skapa dramatik. Dessa dök snabbt upp.
    Köp, hav, bud, hus, lås gap och givetvis X som stod på mitt papper. Jag satt här och hoppades att någon skulle bryta mönstret. Det gjorde Cecilia, Ezter och Ethel på ett mycket bra sätt. Tyvärr är det ändå Ingen Vinnare som tar sin tredje titel denna säsong. Om det inte plingar snart och någon listig räv skriver facitordet på tre bokstäver.

Kommentera

