Pröva dina egna vingar

13

Uppgift tretton av trettio: Sådan stil finns
Svar: 7 bokstäver
Facit: HALVFET
Vinnare: Ingen Vinnare  😦
Tävlingstid: 10.00-11.00

Dagens ord/citat:
”Du är inte bara ansvarig för det du säger, utan även för det du inte säger.
Martin Luther King

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 45 p.
2. Anki Arvidson, 39 p.
3. Signhild Hortberg, 32 p.

Priskategori tre:
4. Wiolettan, 30 p. (Två titlar)
5. Znogge, 30 p. (En titel)
6. Comsi Comsa, Primrose, 29 p.
8. Lena/Villa Herberts, 25 p.
9. Inger Börmark, 24 p.
10. Ethel Hedström, 18 p.

Priskategori fyra:
11. Åse Holmander-Mehlin, Gunnel Moberg, 17 p.
13. Maj Johansson, 16 p.
14. Ditte Akker, Pelle Börmark, 14 p.
16. Lisbeth/Lma, 13 p.
17. Cecilia Ottosson, 11 p.
18. Minton, Eva Johansson, 8 p.
20. Pia Boman, 8 p.

Priskategori fem:
21. Ezter, 7 p
22. Kerstin Cecilia, 5 p.
23. Susan Johansson, Annika Sohlin, 4 p.
25. Helena, Maria Bromander, Regnbågen, 3 p.
28. Gun-Britt Söderström, Ing-Britt Jönsson, 2 p.
30. Eva Rohlén, Skåningen, Greger Byskata, Gilla, Tant Glad, Tove Olberg, 1 p.

Jagande:
36. Alla andra, 0 p.  🙂

Utom tävlan:
Ingen Vinnare 50 p.

Priskategori två:
Wiolettan, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 5
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1
Signhild Hortberg, 1

Kandidater för priskategori sex:
Nilsson (Cecilia Ottosson)
Många (Åsa Bäcklund)

51 thoughts on “Pröva dina egna vingar

  1. Svåraste uppgiften än så länge. I ett vanligt korsord går det att tackla problemet på flera sätt med att få givna bokstäver. Ni tänkte verkligen till och lämnade bra alternativ till mitt svar. Eller fixade den som plingade nyss det jag var ute efter? Nu kom ett pling till. Först ska jag stänga. Sedan se vad de sista svarat. Hoppas någon skrivit något som börjar på bokstaven H och inte har det minsta med kroppsvikt eller utseende att göra. 😉

  2. Jaha, då var jag inom ”rätt område” i alla fall, men det hjälper ju inte om det inte är så att man kan få ett halvt poäng. Eller närapåpoäng.
    Trevlig helg.
    Kram!

    • Om jag skulle gissa en av de trettio som Ingen Vinnare skulle vinna hade jag antagligen sagt uppgift tretton. Men ni som lämnade svar fick en poäng. Dessutom klättrade ni en placering när Ingen Vinnare fick en annan plats. 😀
      Här lyser solen och jag hoppas den gör det efter lunchen också.
      Tack. Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse

    • Av ett annat skäl än igår. Idag var det väntat för mig. Det har det inte varit de andra gångerna som Ingen Vinnare tagit tiopoängaren. ”Följa John” tror jag var orsaken vid två tillfällen till att inte någon på slutet knäckte nöten. Du och Lena lurade iväg de på slutet som skulle tagit det lugnt och funderat under timmen de hade på sig. (Gjorde de kanske, men kom inte på något bättre än ni skrivit) De som svarar supersnabbt har givetvis inte den möjligheten. Måste vara svårt att veta vilken taktik som är bäst för just den aktuella uppgiften. 🙂
      Tack ska du ha.
      Hoppas du också har sol och härligt på din kust.
      Kram Bosse

    • :D. Måste erkänna att jag är trött på just den segraren. Kul, bra och kanske nödvändigt 2 gånger om året. Det räcker nu. Jag är bara rädd för att det kan hända väldigt snart igen. Hoppas jag har fel. Du noterade väl att du klättrade en placering? Hon blev så kaxig att jag direkt satte henne i en annan kategori. 🙂

      Tretton stycken fick en poäng. Sådant kan vara viktigt i slutändan. Frågan är bara hur många Points jag får dela ut nästa gång … 😉 Vill inte fega ur och byta ut – för den platsar på listan.

      Alternativet att ha ”Kalle Anka”-frågor är ingen höjdare. Pang, pang och de som inte är tillräckligt snabba är utan chans varje gång. Samtidigt är det så ”i historien” att om den första hittar rätt blir svaret lättare än vad det är eftersom många leker Följa John. 🙂 Bäst är det om det kommer ett lika bra svar från en annan strax efteråt. Då brukar plingen stanna upp en stund.

      Härligt att höra pianosång igen. 🙂

      • Håller med! Kalle-Anka frågor gör det bara till en hastighetstävling men nu blir det dubbla moment. Även om jag försöker att inte kopiera första svar så finns det en chans eller risk att man hamnar i vissa tankebanor. Det går inte att komma ifrån…

        Det kan jag tänka mig 😀

  3. ”Ingen vinnare” verkar vara en riktig ruskprick, eftersom alla undviker hen 😖 Men det är säkert en trevlig prick, när hen äntligen behagar uppenbara sig 😃
    Önskar dig en trevlig helg med 🎂 på fars-dagen, om du är halvfet eller helfet av den, spelar väl ingen roll… bara den är god! 😜

Kommentera

