Fjorton tjejer gör det på våren

16

Uppgift sexton av trettio: Hon har namnsdag på våren
Svar: 7 bokstäver
Facit: MATILDA  ❤
Vinnare: Ingen Vinnare
Tävlingstid: 18.00-19.00

Dagens ord/citat:
”Titta aldrig ner på någon om du inte håller på att hjälpa honom upp.”
Jesse Jackson

 

TABELL:
Priskategori ett:
1. Anki Arvidson, 57 p.
2. Åsa Bäcklund, 55 p.
3. Wiolettan, 49 p.

Priskategori tre:
4. Signhild Hortberg, 37 p.
5. Znogge, 36 p.
6. Primrose, 35 p.
7. Lena/Villa Herberts, 33 p.
8. Comsi Comsa, 32 p.
9. Inger Börmark, 31 p.
10. Ethel Hedström, 21 p.

Priskategori fyra:
11. Åse Holmander-Mehlin, Gunnel Moberg, Maj Johansson, 18 p.
14. Lisbeth/Lma, 17 p.
15. Ditte Akker, Pelle Börmark, Ezter, 14 p.
18. Pia Boman, 12 p.
19. Cecilia Ottosson, 11 p.
20. Eva Johansson, Annika Sohlin, 10 p.

Priskategori fem:
22. Minton, 9 p.
23. Kerstin Cecilia, Susan Johansson, Regnbågen, 5 p.
26. Helena, Maria Bromander, Greger Byskata, Gun-Britt Söderström, 3 p.
30. Ing-Britt Jönsson, 2 p.

Jagande:
31. Eva Rohlén, Skåningen, Gilla, Tant Glad, Tove Olberg, 1 p.
36. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare 60 p.
Ska hon spränga 100 poängsgränsen?  Kommer hon ifatt Signhild om några få uppgifter?  Alla bloggläsare har förmånen att följa detta drama. Live eller på BL PLAY utan reklamavbrott. Inte ens armbrott eller målbrott.  😉

Priskategori två:
Wiolettan, 3
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 6
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1
Signhild Hortberg, 1
Anki Arvidson, 1

Kandidater för priskategori sex:
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström)

 

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

72 thoughts on “Fjorton tjejer gör det på våren

    • På rätt plats och med rätt tid. 18:02. 🙂
      Din första och tre andras fiskade jag upp från skräphögen där WordPress lämnat er stackare. Jag tvättade av er varsamt och la er i granskningshögen. Sedan sa jag JA och ni placerades med rätt tid i rätt ordning. Samtidigt slängde jag några andra utländska som inte får vara med och leka.

    • Eller andra. 🙂 Först tog jag en tur till Facebook och gjorde reklam. Sedan plockade jag upp fyra från skräpposten. Sedan godkände jag er i granskningsgruppen och vips kom ni på rätt plats med rätt tid. Om det är rätt namn kan jag inte upplysa om nu. 🙂

    • Nejdå. 18:04 ser jag att det står. Du gjorde bara en tur till min skräppost och jag var inne på Facebook och gjorde reklam för uppgiften under tiden som några av er kämpade på. Nu är allt på rätt plats. Jag tog upp er varsamt från skräpposten och fick in er i kön för granskning. Där godkände jag er och ni blev offentliga. Hamnade helt rätt i tiden. 🙂 Om det är rätt namn är en helt annan historia. 🙂

    • 1 p. Du är taktisk och bjuder inte in ”Ingen Vinnare” hur som helst. 🙂 Hade tillräckligt många deltagit, läst igenom länken en gång till och sett till att täcka upp alla fjorton namnen skulle någon tävlande varit extra glad ikväll. 🙂 jag anser fortfarande att det nya poängsystemet är ett lyft. 😀 Fast inte om Ingen Vinnare kniper fullpoängaren och alla andra får en poäng. 🙂 En fördel finns det. Det tar kortare tid att fixa en ny aktuell tabell. 😀

      • Medan jag velade hade GunBritt också hunnit skriva Mariana, Hade jag sett det, hade jag valt ett annat namn. Fast jag läser och läser, så förstår jag inte poängsystemet. Men det gör väl ingenting? Huvudsaken jag får svara, så löser du nog resten
        . 😉

      • Hm! Har jag varit otydlig med min nedåtgående poängtrappa. 10-8-7-5-4-3-2-1?
        Bäst jag går in och kollar igen. Fast jag har allt utskrivet på papper. 🙂 Jag tror inte sanningen skaver där utan att en del tycker bara det är roligt att deltaga och har kanske bara tjugo sekunder till förfogande och ska vidare till nästa sociala äventyr/station. Bryr sig inte. Här krävdes det längre tid för att lusläsa almanackan, som jag gjorde en repris på en halvtimme innan start för att anteckna de andra tretton namnen och sedan färglägga när ni lämnade era alternativ. Jag fick rätt svar till slut. 🙂 Nu tabellritande. 🙂

      • Du är säkert inte otydlig Bosse. Det är jag som fattar trögt, svårare än så är det inte. 🙂 Matilda och Ottilia hade jag som reserver. För det är klart att jag ögnade igenom almanackan, innan jag svarade. Det är väl tillåtet? 🙂 Skojar!

        Ha en fin kväll och hoppas du slipper ösregnet som vi har här.

  1. Sex stycken på min 14-lista har fått röster än så länge. Dessutom ett par som jag inte har på min personliga lista. Solveig har namnsdag en dag före Bo och jag har min dag 5 juni varje år.
    Ska bli spännande att se om fler lyckas ta sig in här utan att hamna i skräpposten en stund. Ni behöver inte vara oroliga. Jag plockar upp er och ni hamnar därefter rätt tidsmässigt. Däremot kan jag inte ändra era förslag. Några av er har fel. Frågan är vilka och hur många? 🙂

      • Fick i alla fall skratta nu då. 😂Du är ”rätt” så rolig trots din snålhet med poängen. Haha Bosse Lidén, jag garn inte hajat ditt poängsystem än. Men det är bra för blodomloppet att ha tidspressen. Jag piggnade till. 👍

      • Det allra roligaste felsvaret får en Skrapkryss. Kan alltså bli miljonär till skillnad från den som får flest poäng och kanske får en nitlott av mig. Ack detta öde. Nej. Nu glömde jag plåta månen som inte varit så här stor på 68 år eller något liknande. Ha ha. Gör inget. Här ösregnar och finns ingen måne. Du har kanske en måne?

  2. Där stänger jag. Med årets nya poängsystem skulle det kunnat vara en helt annan tabell efter sexton uppgifter och Ingen Vinnare skulle haft betydligt färre poäng. Om Valborg varit rätt svar skulle Znogge fått 3 poäng. Alla andra som skriver samma förnamn efter Znogge som 6:a skulle bara få 2 poäng. Om du skriver Kalle Anka eller Bamse får du 1 poäng. 🙂 Alla felsvar får alltid en poäng. När det gäller denna typ av uppgift där jag nämner siffran fjorton skulle jag chansa på något namn som ingen annan skrivit. Fast då måste en almanacka plockas upp och tre månader gås igenom. 🙂 Jennifer har ett andranamn som skulle gett 10 poäng om någon chansat på det. Nästa skulle fått 8 poäng, den tredje 7 poäng. Därefter 5,4 3 poäng. Nu tycker Ingen Vinnare att jag ska trycka iväg denna kommentar. Då gör jag väl det. Där hörde jag ett pling. Hoppas den personen lurade Ingen Vinnare på denna seger. Då hade jag tyckt detta varit riktigt rafflande. Nu är klockan 19.00. Jag är så nyfiken. Eller så var det någon som skulle berätta något annat. 🙂 Bäst att jag tar en runda i skräpposten först.

  3. Melissa finns också i vår almanacka som maj-flicka, men vet inte vilka namn ni har i maj förutom just Valborg … Ödets ironi när jag nu en gång hann först bu huu 😦

    • Inte lätt när du inte har samma som jag har. Melissa har inte namnsdag i maj hos mig. Synd. För om hon haft det skulle jag säkert tagit hennes namn som facit med tanke på min i-pumps namn och för att jag gillar Melissa Horn väldigt mycket.
      Har du någon måne hos dig? Ikväll skulle den vara lika stor som den var för 68 år sedan, tror jag Jennifer sa i helgen. Här ösregnar det.
      Typiskt. Det är bara att hoppa på det igen. 🙂

      • Det är mulet så supermånen gömmer sig.
        Matilda är ett bra namn det hette min farmor och ett barnbarn har det som andra namn. Här har Matilda namnsdag 14.3. Hör mars också till våren?

    • Kul att du gillar poängsystemet. Ingen Vinnare älskar det. Hon leder detta och kommer säkert att ta hem titeln. 😀 Hon retar mig varje dag för att jag inte trodde på henne. Tycker du det är taskigt att jag blev sur och satte ut henne på balkongen? Jag vet att det regnar. Men Svante tröstar henne med att hålla ett paraply över henne. Eller om det är ett begagnat bananskal. Svårt att se härifrån. Har du någon jättemåne utanför ditt fönster?

  4. Det står i tidningen i morgon att månen gick ner vid 18-tiden. Men man ska inte tro allt vad de skriver. 🙂
    Om jag satte väckarklockan (kan Skalman bära omkring sin mat och sov-dito så kunde väl jag) skulle jag ha samlat på mig ett poäng i taget – nästan bara genom att se till att vara på plats. Det tycker jag är trevligt. 🙂

Kommentera

