Bildspel från Gotland, del 1 av 3

Detta bildspel kräver JavaScript.

36 thoughts on “Bildspel från Gotland, del 1 av 3

  1. Grattis och bra jobbat! Ett fantastiskt bildspel från en vacker ö. Känner att jag måste åka dit. Husse har varit där men inte jag så något väntar…

    Kram

    • Det är tack vare dig som det blev denna försiktiga debut. Du berättade detaljerna för någon som kommenterat hos dig. Jag kopierade ditt svar och kämpade nu på flera veckor senare. 🙂
      Det tycker jag ni kan göra någon gång. Som med alla öar kommer de mest till sin rätt om det är ”rätt” väder.
      Helgkram Bosse

      • Sällan jag kan vara behjälplig när det gäller tekniken men kul att det underlättade för dig. Husse har varit på Gotland vintertid så han har något att ta igen.

        Kram

      • Men jag fattade aldrig vart tre bilder tog vägen för jag laddade upp trettio bilder. 27 kanske är max. Definitivt inte 90. ;).
        Jag skulle gärna vilja vara där när det är vinter och snö.
        Flyga dit är suveränt. Ett snabbt pass som kan gå under timmen. Mycket roligare än färjan.

  2. Jättesnyggt bildspel. Känner igen mej i många bilder. Som ung var jag med en vän och hennes familj fyra somrar. Helt fantastiskt. Hennes mamma var från Gotland.Har varit med barnen en gåbg, länge sen nu. Dags att åka dit snart igen. Tack igen för fina bilder och ha det fint, kramar

  3. Tack för ett väldigt vackert bildspel från en väldigt vacker ö.
    Du har verkligen satt ihop det fint.
    Många platser kände jag igen och det är extra roligt.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram!

    • Jag känner mig som rena rama amatören. Men det var kul att pröva. Misslyckades helt först för jag ville för mycket. 🙂 Helst skulle jag vilja ha musik i bakgrunden, Josefin Nilsson & Ainbusk Singers. Det hade varit effektfullt. Du som lagt in så många foton genom åren skulle kunna göra många otroligt fina bildspel. Eller har du redan gjort det förr?
      Tack. Det blir nog mest inomhusaktiviteter.
      Kram Bosse

  4. Vilket fint bildspel som du gjort. Kände igen mig på en del bilder och jag fick allt
    lite Gotlandslängtan. Har du varit över där i advent? Kan rekommenderas för
    då är det otroligt vackert där.
    gun

  5. Härligt bildspel från en fantastisk ö – bra jobbat!
    Jag har bara varit där en gång, men känner ändå igen mig till en del. Nu ser jag fram emot fler bildspel!
    Kram

  6. Fint bildspel! Bilderna har några år på nacken i början. 3-4 kanske? Hoburgsgubben såg ju nästan mänsklig ut. 😃
    Vi var på Gotland i ca 3 v. 1975, så jag kände igen stämningen. Det är en härlig ö.
    Ringmuren finns i alla fall kvar, men jag såg i teve i veckan hur de river bort murgrönan, för att den får muren att vittra sönder. Tur att de gör nåt åt det. Den är ett fantastiskt minnesmärke.
    Kula för J & L att prova på drejning. Det är svårt, tycker jag. Provade inte du och Solveig?
    Jag skulle kunna tänka mig att hyra in mig en vecka i det lilla huset i början – det med bilen parkerad i skjulet t.h.
    Önskar er en trevlig helg!

    • Tack! 🙂 Jag hann med en del misstag. Gick snabbt att ladda upp 90 bilder i full storlek. Sämre med att få in dem i inlägget. Sedan väntade jag några dagar. Ändrade till 30 och stor storlek. Tre bilder försvann tydligen. 😦 Kul grej som äntligen blev av. Jag tänkte använda möjligheten till lite olika sammanhang.Trötta ut mina bloggbesökare. 🙂
      De 90 bilderna jag valde ut är från 4 resor. Jag valde bort de flesta blombilder med tanke på mättnaden i min novembertävlingen och alla privata motiv med tanke på familjeharmonin. 🙂 Våra första resor till ”murön” gick i diabildsandan. Jag har en ny grunka som jag inte lärt mig ännu som ska förvandla diabilder till scannade foton på datorn. När jag får tid så … 🙂
      De gillade att dreja och bad om att få komma dit fler gånger. Därför blev det en repris för dem. Nej, vi provade inte.
      Ta du minst ett halvår i det lilla huset. Jag skulle vilja bo på Gotland i ett år. Få uppleva alla årstider och skiftningar. Skulle även behöva det till en längre story. En handling på en ö med dess begränsningar hade varit kanon för mina mörka tankar och idéuppslag. 🙂

      Bra att de tänker framåt och är rädda om muren.

    • Tack! Lägg in ett önskemål om det. 🙂 Jag minns att det var perfekt att flyga från Ängelholm. En gång hade vi medvind och det tog bara 50 min. Planet flög lågt, under molnen nästan hela tiden. Suveränt att kunna se allt därunder. Smidigt med små flygplatser. Jag önskar att jag fick komma dit någon gång när Gotland är inbäddat i snö. Vi har alla våra drömmar. Viktigt att få ha inom sig. En del mer realistiska än andra. 😉

  7. Härligt med Gotlandsvyer … alltid!
    Det verkar som att du frossar i bildspel på din sida 😀
    Det är ett bra sätt att få action i inlägget utan att läsaren behöver scrolla sig fördärvad. Bara att vila med ögonen på plats och låta bilderna komma … 😉
    Kramis

      • Jag tittade på Svantes bildspel först, men kommenterade på den här först … det är därför jag skriver att jag noterat att du har hittat lite nya finesser som tydligen fallit i smaken … hihihi
        Som sagt var … Gotland är aldrig fel 😀
        Kramis

  8. Min släkt kommer från Gotland, så jag blev inspirerad att åka dit. Jag fick hälsa på hos en man i hans hus, där mina släktingar hade bott på 1800-talet. Gotland besökte jag 4 gånger och körde lite runt och både här och där för att se hur det ser ut idag.
    Jag visade bilder och skrev också en blogg hos Resguiden. Här kommer adressen om du är intresserad. https://www.reseguiden.se/forum/resor/157?daily=1
    Kram/Gilla

Kommentera

