Det blå havet i naturen

20

Uppgift tjugo av trettio: Svamp på låg nivå
Svar: 8 bokstäver
Facit: FOTSVAMP
Vinnare: Anki Arvidson  ❤
Tävlingstid: 18.00-19.00


Dagens ord/citat:
”Om alla bara städade upp framför sin egen dörr skulle hela världen vara ren.”
Moder Theresa

TABELL:
Priskategori ett: (Tre lotter)
1. Åsa Bäcklund, 79 p.
2. Anki Arvidson, 71 p.
3. Wiolettan, 53 p.

Priskategori tre: (Två lotter)
4. Comsi Comsa, 49 p. Sorry ❤ Tack Lisbeth. ❤
5. Signhild Hortberg, 46 p.
6. Lena/Villa Herberts, Znogge, 45 p.
8. Inger Börmark, 43 p.
9. Primrose, 40 p.
10. Lisbeth/Lma, 34 p.

Priskategori fyra: (Två lotter)
11. Ethel Hedström, 25 p.
12. Gunnel Moberg, Åse Holmander-Mehlin, 23 p
14. Maj Johansson, 21 p.
15. Ezter, Annika Sohlin, 16 p.
17. Pelle Börmark, 15 p.
18. Ditte Akker, 14 p.
19. Susan Johansson, 13 p.
20. Pia Boman, 12 p.

Priskategori fem: (En lott)
21. Cecilia Ottosson, Minton, 11 p.
23. Eva Johansson, 10 p.
24. Regnbågen, 7 p.
25. Kerstin Cecilia, Gun-Britt Söderström, 5 p.
27. Eva Rohlén, 4 p.
28. Helena, Maria Bromander, Greger Byskata, 3 p.

Jagande: (ingen lott)
31. Ing-Britt Jönsson, 2 p.
32. Skåningen, Gilla, Tant Glad, Tove Olberg, 1 p.
36. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare, 70 p. 🙂

Priskategori två: (En lott)
Wiolettan, 3
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 4
Ingen Vinnare, 7
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1
Signhild Hortberg, 1
Anki Arvidson, 2

Kandidater för priskategori sex: (En lott)
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström)

 

56 thoughts on “Det blå havet i naturen

      • Tur igen, fast fotsvamp är ingen trevlig åkomma!
        Kolla Comsi Comsas poäng det borde stå 49 i tabellen (enligt kontrollören)!!
        Det är mycket att hålla reda på. 😉
        Kontrollkram

      • Skönt att du håller reda på mig. Det får du jättegärna fortsätta med.
        Det är många saker att hålla reda på. Jag gör tabellen i Word men sedan kommer den som är stor klump till inlägget i WordPress. Varje gång får jag gå in 3-4 ggr för att rätta till småsaker som blivit fel. Samtidigt som det plingar där uppe på blåa skyltar. 😀
        Men detta var rent matematikslarv. Aj! Nu nöp jag mig i örat. 🙂
        Tackkram Bosse

      • Nu får man passa sig igen. 😉 En stund efter jag svarat, tänkte jag att du nog vill ha ett klurigare svar. Så det är en bra regel att man bara får svara en gång. Då väljer man ju själv, pang på rödbetan eller tänka efter. Oftast pangar jag, även om jag inte kommer först. 🙂 Min egna regel är att inte kolla vad de andra har skrivit, innan jag ger mitt svar.

      • Det är härligt att leda men flåset bakom finns alltid där. Det går aldrig att koppla av. 🙂
        Jag skulle också försökt själv första tiden för att inte bli påverkad. Om jag kört fast skulle jag sett efter vad de andra skrivit och funderat på taktiken. 🙂
        Alla ni som smäller på direkt har naturligtvis inte hunnit se efter. Igår gick det så fort att jag inte hann räkna plingen eller skyltarna. De hann inte bli redovisade. Jag tror inte att det kommer att plinga så fort i framtiden. Min magkänsla säger det. Tio deltagare kämpar om de tre platserna på pallen som ger en säker lott. För Lisbeth/Lma har de sista omgångarna visat att det går att klättra snabbt. Den som åker på några ettor på raken tappar tempo om nu inte Ingen Vinnare står för fiolerna. 🙂

  1. Då är det dags att summera uppgift nummer tjugo. Färgen har jag trollat tillbaka. Ingen Vinnare mår så där. Hon har halkat ner till plats nummer tre. Bronsplats är inte fy skam. Pallplats med 70 poäng. Tio uppgifter kvar. Flera kluriga. Andra fulla av alternativ. Precis som det ska vara i slutändan. Alla har något att kämpa om. Plats 30 kan vara lika värdefull ekonomiskt som plats nummer 1. Men jag hade hellre tagit en nitlott och titeln. Korsordsmästare 2016. Inget är avgjort.
    Ha det bra. Kvällen är lång. 😉

Kommentera

