Nu är det min tur

Detta bildspel kräver JavaScript.

33 thoughts on “Nu är det min tur

  1. Du har visst fått blodad tand;-) Mysiga bilder var och en på sitt sätt. Här hemma finns tre stycken Bamsesparbössor! Nostalgi på hög nivå 😀

    Kram

    • Jag skyller på dig. 🙂 Jag har ju utlovat fler Gotlandsdelar. 😀 jag fortsätter att terra er i november. Min skyltmånad under året på Bloggen. Just nu tävlar jag mot mig själv. Målet är att slå visningsantalet från 2015. jag har legat längre och längre ifrån. Men just nu är jag förbi och blir lite skojtaggad. :D. Dessutom finns det så många foton och texter som legat och ”skräpat” och aldrig fått någon chans. Det sporrade mig också att nå 1 100 blogginlägg. Den gränsen nådde jag igår. Kul för stunden. Men efter några dagar har jag glömt det. 🙂 Jag är ingen riktig statistiknörd. Lägger lätt de tankarna åt sidan och tar fram dem vid rätt tillfälle. Humorn och självdistansen är ständigt närvarande.
      Kram

    • Svante är härlig. Det finns ett allvar i tramset som det ofta gör hos mig. I flera år tänkte jag på att göra en bok om björnen Svante. Vi har gjort en för några år sedan. Är bara för dyrt att trycka upp färgbilder och jag har ingen köpgrupp.
      Kram Bosse

  2. Tänk att Svante också gillar Bamse. 🙂 Roligt att se ditt bildspel, som du nyss har lärt dig, om jag förstår det rätt?

    • Han låg på uppvaknandet på vårt bibliotekskontor efter operationen vid lånedisken då S fyllde på med mer ”kroppsvikt”. :D. Men det är min gamla sparbössa.
      Jag har jobbat med bildspel mycket förr i andra sammanhang och använder det även vid visningar av privata foton på Word. Det var Znogge som lärde mig att det också gick att göra på WordPress. 🙂 Det syns ju ingen reklam om det i ”första läget” och jag gräver inte alltid runt i det tekniska utan orsak. 🙂

  3. Tvättad i tvättmaskin, upphängd på tork och närkontakt med dammsugare. Mycket som Svante har varit med om och dessutom rest en hel del i sitt liv.
    Skönt med vänner som är med i livets alla skiften.

      • Nya Zeeland! Oj, Svante har tydligen rest till fjärran länder. Det tar minst 7 timmar med flyget till grannlandet från Västra Australien. Björnen är välkommen i Australien 🙂

      • Då får han åka själv. Jag skulle vara rädd för att de började undersöka magen och känna efter om något skumt är insytt därinnanför. 🙂
        Ett tag var det en sport att han skulle följa med överallt när någon stack iväg på en resa. Svantes ena öga gjorde en egen resa en gång. Det kom i ett kuvert flera månader efter kroppen landat hos mig. 😀 Han är alltid så hemlighetsfull när jag snokar och vill ha reda på detaljer. ”Skyll dig själv när du inte var med” är hans standardreplik.

Kommentera

