Om tre dagar utses årets julklapp 2016

21

Uppgift tjugoett av trettio: Har varit ”Årets julklapp”
Svar: 10 bokstäver
Facit: SPIKMATTAN
Vinnare: Susan Johansson  ❤
Tävlingstid: 18.00-19.00

OBS! Alltid rätt antal bokstäver. Alltid på rätt plats. Precis som i ett riktigt korsord och inte i ett ”korsod”. För då blir det en förarglig ruta över.  😉

Detta var mitt blogginlägg nummer 1 100.  😀

Dagens ord/citat:
”Vart du än går, oavsett väder, ta alltid med dig ditt eget solsken.”
Anthony J D Ángelo

TABELL:
Priskategori ett: (Tre lotter)
1. Åsa Bäcklund, 80 p.
2. Anki Arvidson, 78 p.
3. Wiolettan, 54 p.

Priskategori tre: (Två lotter)
4. Znogge, 53 p.
5. Comsi Comsa, 50 p.
6. Signhild Hortberg, Lena/Villa Herberts, 46 p.
8. Inger Börmark, 43 p.
9. Primrose, 41 p.
10. Lisbeth/Lma, 35 p.

Priskategori fyra: (Två lotter)
11. Ethel Hedström, 30 p.
12. Susan Johansson, 23 p.
13. Gunnel Moberg, Åse Holmander-Mehlin, 23 p
15. Maj Johansson, 22 p.
16. Ezter, Annika Sohlin, 17 p.
18. Pelle Börmark, 15 p.
19. Ditte Akker, 14 p.
20. Pia Boman, Minton, 12 p.

Priskategori fem: (En lott)
22. Cecilia Ottosson, 11 p.
23. Eva Johansson, 10 p.
24. Kerstin Cecilia, 9 p.
25. Regnbågen, 7 p.
26. Gun-Britt Söderström, 5 p.
27. Eva Rohlén, 4 p.
28. Helena, Maria Bromander, Greger Byskata, 3 p.

Jagande: (ingen lott)
31. Ing-Britt Jönsson, 2 p.
32. Skåningen, Gilla, Tant Glad, Tove Olberg, Christina Karlsson, 1 p.
37. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare, 70 p.

Priskategori två: (En lott)
Wiolettan, 3
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 4
Ingen Vinnare, 7
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1
Signhild Hortberg, 1
Anki Arvidson, 2
Susan Johansson, 1

Kandidater för priskategori sex: (En lott)
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström)

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

51 thoughts on “Om tre dagar utses årets julklapp 2016

      • Tack för poängen herr Domare … men hjälp! Någon har stulit en poäng i priskategori två! Undrar vem? Svante kanske … eller Ingen vinnare… för visst har jag varit först två gånger?
        Söndagskram

      • Det var inte jag. Du hade helt rätt i din gissning. Det var Svante. 🙂 Jag skulle aldrig släppt in honom till bloggen. 🙂

        Du märkte kanske att du hade 2 segrar i Fotsvampinlägget. Det är det som är det farliga. För jag märkte felet vid det tillfället när jag snabbt räknade ihop antal segrar och uppgifter och skrev in din andra seger direkt i redigeringen av blogginlägget. Problemet var att du stod kvar med 1 seger i worddokumentet som jag vid nästa tillfälle kopierar och lägger in efter nästa uppgift. Jag glömde alltså att gå tillbaka efter blogginlägget och rätta till det och igår räknade jag tydligen inte ihop allas segrar. För då hade jag upptäckt tabben. 🙂

        Bra att ni rutinerade håller reda på mig. 🙂 Jag är mer rädd för att någon blyg inte vågar säga till mig om hon/han upptäcker något fel.
        Ibland gör jag tabellen samtidigt som tävlingen pågår. Sedan händer det att någon slänger in ett svar någon minut innan stängningsdags. 🙂

        Det som tar extra tid är att min tabell i Word är snygg och tjusig. När jag markerar och kopierar och sedan lägger in den i bloggens redigering läggs allt in i en samlad trist klump. Jag måste sära på deltagare, poäng och mellanrum. Vilket är tjatigt och lätt hänt att något blir fel. Åtskilliga gånger får jag göra återbesök för att fixa till småfel.
        Igår fick du två extrapoäng för att jag följde regelboken som jag alltid måste göra. En enda bokstav är lika viktig som alla de andra. Jag var rädd för att det rätta svaret skulle kunna ställa till problem. Därför la jag in texten efter OBS. Samtidigt ville jag inte att ni skulle kunna gissa alternativ och skälet till att jag just denna gång lyfte fram orden som finns bland reglerna.
        Juryn som utser julklapparna har sin tydliga motivering av namnet. Därför ville jag inte i somras välja julklappen EN UPPLEVELSE som det rätta svaret, trots att jag är förtjust i den ”klappen”. (Om det inte är för äventyrligt) 🙂
        Kram Bosse.
        Ps. Tack för hjälpen. 🙂

    • Hade på känn att det var spikmattan, för den skriver du väl om i din kåseribok, vill jag minnas. Men ville inte Följa John. 🙂

      I örvrigt håller jag med Christina, kunde inte sagt det bättre själv. 🙂 Hon är nästan värd ett extrapoäng. 🙂

      • Jag tror inte att den nämns där. Men helt säker är jag inte. 🙂 Det har hänt en del på min matta genom åren. Jag äger även en spikkudde som inte är skön att ligga på. 😦
        Ikväll fick ingen 3 poäng för rätt svar som sjätte person. Jag såg först inte första felstavningen. (Eftersom jag var inne i ett samtal just då.) Den här gången var jag extra tydlig med faran och la upp de meningarna i inlägget efter OBS!.
        Nästa gång ska ni få något att bita i. 😀 Nu mot tabellerna innan Så mycket bättre och Lisas dag.

        Christinas svar får gärna vara det som gäller på tisdag. Vi har två andra gissningar.

      • Då har du väl bloggat om spikmattan, för jag har alldeles för mig att jag läst om den. Synd att jag inte hakade på och svarade rätt. och fick fler poäng. Men det kan jag leva med. 🙂

        Visst såg jag att du fick fler alternativ än Christinas bok, men spontant bara höll jag med henne. Jag får också alltid en bok i julklapp. Så det är Årets Julklapp, även för mig. 🙂

  1. Ja det var det … Valet stod mellan hembakad småländsk ostkaka med godsaker till eller stanna hemma och tävla … Förvisso var vi i dörren bredvid, men jag kunde ju inte gå hem … Så där rök i alla fall 1 p eller mera. Bara bryta ihop och komma igen! 🙂

Kommentera

