En vecka till första advent

22

Uppgift tjugotvå av trettio: Homofon till skånsk kommun
Svar: 3 bokstäver
Facit: HÖR
Vinnare: Znogge  ❤
Tävlingstid: 18.00-19.00


Dagens ord/citat:
Jag är bara en, men jag är ändå en. Jag kan inte göra allt, men jag kan ändå göra något.”
Helen Keller

TABELL:
Priskategori ett: (Tre lotter)
1. Anki Arvidson, 86 p.
2. Åsa Bäcklund, 82 p.
3. Znogge, 63 p.

Priskategori tre: (Två lotter)
4. Wiolettan, 57 p.
5. Comsi Comsa, 55 p.
6. Lena/Villa Herberts, 53 p.
7. Signhild Hortberg, 48 p.
8. Inger Börmark, 44 p.
9. Primrose, 43 p.

10. Lisbeth/Lma, 37 p.

Priskategori fyra: (Två lotter)
11. Ethel Hedström, 32 p.
12. Susan Johansson, 27 p.
13. Maj Johansson, 24 p.
14. Gunnel Moberg, Åse Holmander-Mehlin, 23 p.
16. Ezter, Annika Sohlin, 19 p.
18. Pelle Börmark, 15 p.
19. Ditte Akker, 14 p.
20. Cecilia Ottosson, 13 p.

Priskategori fem: (En lott)
21. Pia Boman, Minton, 12 p.
23. Kerstin Cecilia, 11 p.
24. Eva Johansson, 10 p.
25. Regnbågen, Gun-Britt Söderström, 7 p.
27. Eva Rohlén, 4 p.
28. Helena, Maria Bromander, Greger Byskata, 3 p.

Jagande: (ingen lott)
31. Ing-Britt Jönsson, 2 p.
32. Skåningen, Gilla, Tant Glad, Tove Olberg, Christina Karlsson, 1 p.
37. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare, 70 p.  🙂

Priskategori två: (En lott)
Wiolettan, 3
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 4
Ingen Vinnare, 7
Ethel Hedström, 1
Znogge, 2
Signhild Hortberg, 1
Anki Arvidson, 2
Susan Johansson, 1

Kandidater för priskategori sex: (En lott)
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström)

 

53 thoughts on “En vecka till första advent

  1. Det både hördes och syntes hur det smällde och dök upp blå skyltar på varandra under de två första minuterna. Jag som trodde det var en svår fråga. Eller var det en lurig fråga? 😉
    Nu ska här fixas innan ”Allt för Sverige” dyker upp. Därefter hinner jag säkert med att … 😉

  2. Jag visste inte ens vad homofon betydde så jag började googla och blev lite sen i starten, men nu är jag lite klokare så jag vet att det finns både homofoner och homonymer och mer än 30 kommuner i Skåne. ”Så länge man äter lever så lär man”. Hjo, jo.
    Krångelkram ❤

    • Jag läste också på om homonymer idag. 🙂 Hjo var en vacker stad att bo i. Vi trivdes mycket med våra år där. ❤
      Jag trodde de flesta skulle behöva googla ordet först. Icke. Jag hade fel. Det small fort från alla håll och Znogge var ruskigt snabb.
      Kram Bosse

Kommentera

