Optiskt mirakel

När jag letade efter spännande uppgifter inför min finalfråga i poängjakten snubblade jag över många spännande saker som jag totalt glömt bort. Ibland visste jag inte varför jag sparat prylarna. Andra gånger sköljde nostalgiska vindar över mig. <3.
Kanske får ni se några av minna minnen här i framtiden. Troligtvis inte alla.  😉

Denna uppgift var jag tvungen att testa igen. Nu är det din tur:
Stirra i 30 sekunder på prickarna i mitten och blunda direkt därefter. Vad ser du efter några sekunder? Hur kan detta vara möjligt?

0040003

45 thoughts on “Optiskt mirakel

  1. Ser ju vad svaret ska bli här ovanför, men det är nog inte den bilden jag har av Jesus. I vilket fall som helst, så ser jag inte honom. 🙂

    • Jag tycker bilden är klockren och blev fascinerad av hur den ovala tavlan kom fram. Funkar varje gång för mig. Inte ge upp så lätt. 😉 Pröva igen. Det är inte farligt. 🙂 Själv längtar jag efter nästa uppgift. Nu är frågan. Ska jag läsa i en av de tre böckerna jag håller på med? Två ska vara tillbakalämnade nästa vecka. Eller göra ett bildspel? Det var jättelänge sedan jag gjorde det. Tror jag frågar Svante till råds. 😀

      • Vi har inte samma klockor, Jag gör som jag gjorde med gardinkappan – ger upp. 😉

        Man kan inte göra allt man vill, man måste prioritera. Hoppas Svante ger dig ett råd, som du blir nöjd med 🙂

    • Varje gång jag stirrar mot papperet funkar det. När jag testade på vår stora bildskärm på TV:n strax innan jag la in blogginlägget såg jag bara samma bild som jag stirrat på. Då tänkte jag strunta i att lägga in det. Funderade på om det bara gick att se på papper. Sedan gav jag det en chans till. Direkt dök Jesus upp. Mysko.

  2. Ett mirakel, eller våra ögon spelar oss ett spratt, eller vår hjärna.
    Först såg jag inget speciellt men då vände jag blicken upp emot det vita taket och då kom det tydligt fram ett mansporträtt. Många har föreställt sig Jesus så, men jag vet inte, det får vi se en gång.
    Kram!

  3. För min del ser jag ett gapande huvud i vitt och omgivningen i svart. Oj då! Nu blev det en krabba med öppna käkar. Ögonen ser ut som hjärtan. Får väl se vad du själv kan tyda det till.

    Kram/Gilla

  4. Ser en skäggig man … enl. tidigare kommentarer ska det vara Jesus, men jag vet inte hur han såg ut på riktigt, så jag får väl tro på dem som vet 🙂
    Kram

  5. Jag tycker ….eller jag får fram en folkvagn jag. Du vet…..En såndär bil….bubbla kallas dom väl för. Hmm…..Äre bara jag som ser en bil haha.

    Buskram.

Kommentera

