Skuggning på Blogglandia

bild-ett

Ser du de effektfulla skuggorna på det gamla klostret i Ystad?
De symboliserar mitt förhållningssätt till Blogglandia de senaste fyra månaderna. Jag har denna tid anpassat mig till de förutsättningarna som gavs mig i ”present” av två trista anledningar. Först yrselanfall/utbrändhetssymtom/sömnbrist och senare som en trevlig efterrätt triggerfinger.  😦

Eftersom det inte var lätt att skriva någon längre textmängd med enbart vänster hand valde jag oftast att inte kommentera hos er. (Det räckte med att Solveig fick rycka in och skriva långa Gotlandstexter som jag dikterade när mina krafter var slut)
Ändå hävdar jag att jag aldrig läst så mycket bloggord och sett så många tusentals fina foton på de besökta lottade bloggarna, som under dessa månader. Jag överdriver inte det sistnämnda. För jag har valt en helt ny taktik de senaste tre månaderna sedan yrseln gav med sig. (Står mer längre ner) Bloggarna som stod på de vikta lapparna blev som trevliga ”bokpresenter” som gav mig energi och glädje.  ❤

dsc_39800001

Jag drog lappar från teburken över de 150 st olika bloggar som jag följt. De 30 bloggare som kommenterat mest hos mig (erkänner, det finns personlig statistik) fick sitt namn på två små vikta lappar. Det tyckte jag de var värda som en tacksam bonus.  😀

Istället för att bara läsa sista blogginlägget valde jag oftast en annan taktik. En mycket bättre och intressantare upplevelse.

Vilken guldgruva Blogglandia kan vara. <3.

Jag har grävt bakåt både månadsvis och årsvis hos bloggarna. Ibland försvunnit in i underbara inlägg. Vad otroligt duktiga många av er är. Tiden stod ibland stilla och jag glömde bort nutiden och att min diabetes ville ha mat då och då.
Men i november som varit min intensivaste månad på min egen blogg de fyra senaste åren, beroende på min korsordstävling, har jag inte haft den tiden till förfogande. Då har mest fokus legat på att hålla reda på min egen blogg och att hinna med motion, vila och mat under min egentid.

Äntligen är det dags för mig att skicka en Skrapkryss till den bloggare som jag besökt flest gånger i smyg. Resan för lotten blir en bra bit norr ut. Ända till snön.

den-fina-roda-rosen

Stort GRATTIS till Annika alias Badtanten.  ❤

I nästa vecka ska jag skicka hela tio Skrapkryss. Vad glad jag skulle bli om någon vann något stort.  😀
Innan dess är det åtta uppgifter kvar att lösa. Tre av dem kan komma när som helst på dygnet i denna månad. Övriga fem måste jag lägga in någon gång mellan 18.00-18.20 i november 2016.
Varje gång som Ingen Vinnare tar en titel fryser minst 37 poäng inne. Så många poäng blir det om jag lägger ihop 10+8+7+5+4+3 (Dessutom 2 poäng till alla som skriver rätt svar).
Felsvaren ger ju bara 1 pinne. Med andra ord finns det fortfarande många poäng att kämpa om och mycket kan hända i tabellen.  Konstigt att ingen ny deltagare tar chansen. Det behövs just nu bara 3 poäng för att ha chans att vinna en lott i nästa vecka. De jagande behöver bara svara rätt en enda gång för att nå dit. De har kanske fullt av lotter hemma och behöver ingen mer.  🙂

Deltagarantalet dessa säsonger är 43-51-51-”36”.  Sjunkande skepp?  Dags att kasta ankar? 🙂
Men antalet visningar i år leder för närvarande (efter 20 dagar) över förra årets otroliga månadsrekord (17 650 visningar). Det hade varit häftigt att slå det månadsrekordet. Förstår du? Jag tycker om att tävla mot mig själv. Som vanligt är jag en god förlorare med båda fötterna på jorden. 🙂
I december kommer jag som vanligt att gå in i en ny bloggfas. Ha semester från FB som jag brukar ha den månaden.

Psst! Du gick väl inte bara in på min blogg vid det här klockslaget för att … i så fall tycker jag du ska gratulera Annika till lotten. Nästa gång kan det vara din tur att vinna.  😀

Bonus:
Om du är här nere och läser kan jag bjuda på att det nästa gång handlar om brott.  😀

 

32 thoughts on “Skuggning på Blogglandia

  1. Grattis Annika och lycka till i dragningen!

    Ingen uppgift -.jag ställer mig vid spisen och kommer förmodligen missa när uppgiften kommer. 😉

    • Hoppas det inte hände någon olycka i köket. 🙂 Nu har jag bara två uppgifter kvar där jag får bestämma tiden helt själv. Men jag har några dagar intjänade vilket kan behövas för hemliga saker. November är inte slut på ett tag. 🙂
      Nu är ni tre däruppe som ryckt ifrån en bit. Men kommer någon av de jagande in i ett stim kan de vara ifatt om några dagar. Inte helt omöjligt. Fast de måste vara på tårna och ha tur på vägen.

  2. Grattis till vinsten Annika/Badtant ! Jag är som du märker nybörjare men tycker det är roligt att följa din blogg och Bernt o jag försöker lista ut svaren i tävlingen.
    Var rädd om dig !

    • Tack ska du ha. 🙂 Jag försöker tänka bort problemen så gott det går. Samtidigt som jag måste komma ihåg att göra olika sorters övningar under dagen och hushålla med krafter och lägga in vilopauser. Svårast är kanske att säga nej till saker.

  3. Vilken bra ide, att läsa och läsa lite längre bak.. håller med om att bloggvärlden sannerligen är en guldgruva. Jag har också mest tassat runt och inte kommenterat så mycket, inte heller skrivit så mycket. Jag hoppas så att du mår bättre nu och kan njuta det du önskar. Varm kram från Liv

  4. Så är det. Ibland får man dra sig tillbaka även från blogglandia. Hoppas du blivit av med alla dessa symtom som kommer och ställer till det. Men att bloggar kan vara som en ren guldgruva håller jag med dig om och badtanten är helt klart ett riktigt äkta guldkorn väl värt ett pris. Varnu rädd om dig så symtomen håller sig på avstånd. Kram kram.

Kommentera

