Tusen tack för allt du skrivit

29
Uppgift tjugonio av trettio: Bok av Henning Mankell
Svar: 9 bokstäver
Facit: KVICKSAND
Vinnare: Lisbeth/Lma  ❤
Tävlingstid: 18.11-19.11


Dagens ord/citat:
Oroa dig inte för att ingen känner dig, försök att vara någon värd att känna.”
Konfucius

TABELL:
Priskategori ett: (Tre lotter)
1. Anki Arvidson, 116 p.
2. Znogge, 110 p.
3. Åsa Bäcklund, 101 p.

Priskategori tre: (Två lotter)
4. Comsi Comsa, 72 p.
5. Wiolettan, 71 p. (Tre segrar)
6. Lena/Villa Herberts, 71 p. (En seger)
7. Lisbeth/Lma, 62 p.
8. Signhild Hortberg, 60 p.
9. Inger Börmark, 55 p.
10. Primrose, 53 p.

Priskategori fyra: (Två lotter)
11. Cecilia Ottosson, 37 p.
12. Ethel Hedström, 35 p.
13. Susan Johansson, Maj Johansson, 34 p.
15. Gunnel Moberg, 27 p.
16. Annika Sohlin, 26 p.
17. Åse Holmander-Mehlin, 24 p.
18. Ezter, 23 p.
19. Minton, 18 p.
20. Pelle Börmark, 16 p.

Priskategori fem: (En lott)
21. Ditte Akker, 14 p.
22. Kerstin Cecilia, 13 p.
23. Pia Boman, Eva Johansson, 12 p.
25. Regnbågen, 10 p.
26. Gun-Britt Söderström, 9 p.
27. Öga mot öga, 8 p.
28. Eva Rohlén, Maria Bromander, Greger Byskata, 4 p.

Jagande: (ingen lott)
31. Helena, Susie på Stjärnarve, 3 p.
33. Ing-Britt Jönsson, Tant Glad, 2 p.
35. Skåningen, Gilla, Tove Olberg, Christina Karlsson, Gun Toresson,
Marie Kristoffersson, 1 p.
41. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare, 70 p.  🙂

Priskategori två: (En lott)
Ingen Vinnare, 7
Åsa Bäcklund, 5
Znogge, 5
Wiolettan, 3
Anki Arvidson, 2
Cecilia Ottosson, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Ethel Hedström, 1
Signhild Hortberg, 1
Susan Johansson, 1
Lisbeth/Lma, 1

Kandidater för priskategori sex: (En lott)
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström) Måne (Cecilia Ottosson) Fisk (Maria Bromander)

 

 

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

53 thoughts on “Tusen tack för allt du skrivit

      • Det är nog novembermånads största överraskning i denna tävling, jag var beredd på 1poäng (som vanligt!)! Tack! ❤ Kvicksand är den enda bok jag läst av Henning Mankell och den är ingen kriminalroman. Han skrev den efter att han fått sin cancerdiagnos och den handlar om hans eget liv. Läsvärd.
        STOR KRAM från Finland

      • Snabb var du också och ingen annan hängde på dig trots att det bara fanns fyra alternativ på nio bokstäver. Därför blev det ingen utdelning på 9-8-7-5-4-3-2-poängsnivån. Du krossade alla denna kväll. Vem vet. Du drömmer kanske extra skönt i natt. God natt på dig.

      • Märkligt, jag som inte alls visste att det funnits någon H.M. förrän jag läste om honom i din blogg, är ensam om rätta svaret på just denna fråga! 😉 God natt!

    • GRATTIS 🤗 från Tallinn. Snart är jag på väg hem. Orkar nog inte med något besök idag men skall till Bennäs vettig tid den 8.12. Vi hörs.

      • Denna bok handlar om hans egen cancersjukdom. Henning Mankell är en fantastisk författare som egentligen inte alls tänkt skriva kriminalböcker. Han var bara smart och ”sådde” dit en polis för att få sagt vad han tyckte om det kalla klimatet som börjat växa fram i Sverige. Du borde läsa några av hans barn och ungdomsböcker. Ex ”Eldens hemlighet”. Flickan som trampade på en mina i Afrika. En sannhistoria.
        De som läst att jag gjort reklam för Wallanderböcker under året trodde säkert att facit var någon av de tre romaner som fanns på rätt antal bokstäver. Då känner de inte mig till 100 %. Jag ville hylla Henning med att få vara med här i min tävling och då med denna extra personliga titel/bok.
        Godnattkram Bosse

      • Första gången jag känner mig nöjd med en enpoängare 🙂
        Stressade som en tok för att hinna hem till 18 och så kom det ingen uppgift! Uppdaterade sidan flera gånger och vågade inte gå ifrån datorn av rädsla för att missa e-postmeddelandet. Fick ingen uppdatering förrän kl.18:21 och upptäckte till min fasa att 11 st redan hade svarat!
        Nu blir det spännande i kväll 🙂
        Ha en fin dag!
        Kram

      • Den egentliga gränsen är 18.00 till 18.20, men jag har skämt bort er med att lägga in exakt klockan sex. Nu hände det lite dramatik. Jag blev av med nätet två gånger. En gång innan sex och en gång strax efter. S kom där emellan på att jag inte skulle ha med ordet roman utan istället bok eftersom Kvicksand inte är en vanlig roman. 18.11 blev starttiden.

        Om det nu är i kväll. 🙂 Nästan den dramatik som jag hoppades på redan i somras. Fast då var det 8-10 personer inblandade i min dagdröm. 🙂 Jag tycker givetvis det är stimulerande att tävlingen lever ända in i sista uppgiften. Det blir en extra krydda på aktiviteten. Må bästa kvinna vinna. 😀
        Kram Bosse
        Ps. Du som är veteran känner säkert till reglerna. Om ni hamnar på samma poängsumma vinner Znogge. Hon har 5 segrar mot dina 2 segrar.

  1. Stängt. Givetvis ville jag detta speciella år ha med Henning Mankell bland mina uppgifter med tanke på min hyllning under året för att första Wallanderboken fyller 25 år 2016.
    Fyra titlar på nio bokstäver har jag hittat. Alla fyra har ni fått med. För mig var det självklart vilken som skulle stå i facit när jag i början på sommaren planerade denna uppgift. Tur att Solveig hade en synpunkt till mig några minuter innan jag skickade iväg uppgift 29. Vilken klok fru jag har. Klok som en bok. Som inte rimmar på roman. 😀

  2. Svaret är ju ganska givet, när man tänker efter. För det var ju hans sista, som jag ännu inte har läst. Men jag ska…Grattis till Ima7

    • Du har väl inte följt min blogg så mycket under året och var kanske inte så ”färgad”. Jag trodde nämligen ganska säkert att de flesta som vet att jag gillar Wallander, som jag hyllat extra tio gånger under 2016, skulle välja någon av de tre titlar som finns på nio bokstäver. Men istället brann jag för att hylla en mer allvarlig bok av denna breda författare (Flera underbara barn/ungdomsböcker). Ingen följde efter Lisbeth som lämnade in som tvåa. Där blev jag förvånad.
      Det var spännande för mig som scrollade ner sakta. Läste Comsi Comsas och så dök det rätta svaret upp som tvåa. Då trodde jag det skulle dyka upp 3-5 gånger till. Lite fick jag som jag ville. Inget är avgjort. Nu är det två istället för tre. Helst skulle jag som ”fixare” vilja att tio hade chansen. 😀

      • Jo, jag har ”skumföljt” dina hyllningar till Wallander. Men jag tror att vi även diskuterat hans andra böcker vid något tillfälle. Jag tänkte först någon av de andra, typ Kinesen, Men det var ju för få bokstäver och de andra jag har, har mer än ett ord i titeln. Har ännu inte köpt varken Gummistövlar och Kvicksand och eftersom jag helst inte googlar svaret, så blev det som det blev. 🙂 Men jag hade ju förutspått att jag inte skulle komma överst på listan. Är så nöjd med den insatsen jag gjort och hoppas lite på att jag hinner hem till din sista uppgift också. 🙂

        Bara att önska Anki och Znogge lycka till!

  3. Missade, hade bebisgos istället 😀
    Men du… Om du blir intresserad av min gamla Merca jag plötsligt är ägare till, kom inte och ge mig en rälig katt som bara har päls i halva ansiktet. Andra halvan rosa skinn, allt för att du ger den en massa choklad!
    Så där dum var du i natt… 😉 Jag har ingen Merca, men jag gillar verkligen inte katter, Helst inte hårlösa…

Kommentera

