Bjuder in dig till mina privata siffror och tankar

Hemliga tävlingslistan 2016

u Uppgift Svar delta I-tid Segrare
1 Jobbig fisk? STÖR 14 18 Wiolettan
2 Vändbar man NATAN 17 18 Lena/Villa H
3 Bor på en öde ö INGEN 16 18 Åsa B
4 Bar på en tegelsten LJUNG 14 18 Åsa B
5 Angenäm illusion för bagare ÖNSKEDRÖM 2 F1 IngenVinnare
6 Sjunger ledig elev? LOVSÅNG 9 F2 Ethel
7 En nyans av grön ADVOKADOGRÖN 17 18 IngenVinnare
8 Risk för fisk DRAG 20 18 Wiolettan
9 Ledighet förr SKURLOV 18 18 Znogge
10 Kan vara öppet SÅR 21 18 IngenVinnare
11 En sagolik svansbärare LEGOLAS 18 F3 IngenVinnare
12 Med i ”Så mycket bättre” LALEH 23 18 Signhild
13 Sådan stil finns HALVFET 13 F4 IngenVinnare
14 Kan byggas bort BOSTADSBRIST 13 F5 Anki
15 Den är en skenbar uppskattning IRONIN 16 18 Wiolettan
16 Hon har namnsdag på våren MATILDA 19 18 IngenVinnare
17 Magkänsla PIRR 16 F6 Åsa B
18 Motsatsen till nattvila? DAGSPRESS 18 18 IngenVinnare
19 Han hotade med att hoppa GÄRDESTAD 16 F7 Åsa B
20 Svamp på låg nivå FOTSVAMP 19 18 Anki
21 Har varit ”Årets julklapp” SPIKMATTAN 18 18 Susan J
22 Homofon till skånsk kommun HÖR 18 18 Znogge
23 Löste brott på kanalö BERGERAC 14 F8 Znogge
24 Stad vid svenska kusten TROSA 22 18 Cecilia O
25 Har egen mun MAGE 19 F9 Znogge
26 Ligger under däck GATA 18 18 Åsa B
27 Skånsk kommun utan havsutsikt SJÖBO 11 F10 Znogge
28 Blir inte bättre med jubel IDIOTER 19 18 Cecilia O
29 Roman av Mankell KVICKSAND 16 18 Lisbeth/Lma
30 Annans ord i egen mun CITAT 22 18 Anki

 

Tillsammans blev det 496 st deltagare under de trettio uppgifterna. Synd det inte blev 500. 🙂

Privata tankar i korthet: Blir det en femte gång kommer jag att skippa helt egna tider. Istället göra en omröstning om vilken tid (15-20 min) som ni vill ha som fast tid hela månaden. Dessutom minska ner till 25 frågor för att skapa hål och möjligheter. Årets poängsystem tänker jag definitivt behålla. Kanske flytta en priskategori till plats 30-40 för att förstärka lekbiten. Alla behöver inte vinna. Sporadiska bloggbesök under månaden ska kännas ”ofarligt” och välkommet.

120 titlar med 27 olika segrare 2013-2016:
1. Signhild Hortberg, 16 st
2. Ingen Vinnare, 14 st
3. Åsa Bäcklund, 12 st
4. Anki Arvidson 11 st
5. Znogge, 8 st
6. Inger Börmark, Kerstin Cecilia, Cecilia Ottosson, 6 st
9. Lippe Forsberg, Göran Nilsson, Wiolettan ,5 st

3 titlar:
Annika Sohlin, Marie Kristoffersson och Susan Johansson

2 titlar:
Marianne Sturk, Susan Adelbrant, Susanne Pettersson, och Lena/Villa Herberts.

1 titel:

Pia Boman, Åse Holmander Mehlin, Monica Jelander, Torsten Larsson, Anitha Jacobsson Lechto, Gunilla Wahlberg, Greger Byskata, Ethel Hedström och Lisbeth/Lma.

Sedan har jag ännu mer statistik som ni slipper se. 😉

Signhild, Anki och Inger har varit bland de tio bästa alla fyra åren.
Znogge, Åsa, Lisbeth/Lma, Lena/Villa Herberts och Wiolettan har varit bland de tio bästa varje år som de deltagit i.

Okej! En och annan är kanske inte så intresserad av statistik och vill hellre se ett annat inlägg här. Håll ut. Jag är på gång. Bara en sista grej för att trötta ut dig rejält. Detta var mitt inlägg nummer 77 i november 2016. Jag ville roa besökare som INTE gillar tävlingar och jag ville tävla med mig själv och försöka slå det osannolika visningsrekordet från november 2015. Då körde jag med 3 timmars tävlingstid vilket var riktigt tufft, men lockade många att återkomma under tävlingstiden för att kolla läget.

Det finns en chans att jag hinner slå det innan klockan 00:00. Vad ska jag locka med? Ojsan! Här ligger uppgift 31 av 100 och skräpar.  😀

Nu lunch & korsord. Sedan dagens motion. Få se om gubbkroppen vill ställa upp på det sistnämnda. Nästa vecka blir det cortisonspruta/sprutor för Triggerfingret.

 

 

 

20 thoughts on “Bjuder in dig till mina privata siffror och tankar

  1. Det var ju en fin statistik med mycket jobb bakom! Jag läste med tillfredsställelse att jag trots årets fatala insatser, ligger i topp! 🙂 Grattis ni som verkligen kämpade tappert varje dag och som i år står som klara segrare! Jag är enormt glad över det som var och lever kvar! Tack Bosse för allt jobb du lägger ner och för att du inte tröttnat på det! Ta med dig gubbkroppen ut på en runda och rensa hjärnan! Jag ska försöka komma mig ut och andas lite ny luft!

    Tack för årets novembertävling och ha en skön december! (Har du ny email-adress? Den gamla funkar inte för mig …) Kram!

    • Ha ha! Det var bara ett ”smakprov”. Det finns mera. 🙂
      Där i toppen har du legat länge när det gäller Korsordsmästerskapens historia.
      Tack för att du orkar hänga på – år efter år.
      Det är viktigt att vi rör på oss trots att vi kommit upp i åldern och det inte alltid lockar att gå ut i alla väder.
      Vi blev med fibrer förra året och lämnade Telia.
      Kram Bosse

  2. Är mycket imponerad av allt jobb du lagt ner, det var ju synd att man missade frågorna till 90%!
    Själv håller jag just nu på att försöka få till ett inlägg till på fredag under ”Blooming Friday” och ämnet är ”En Charmör”. Nu ska ju dom här inläggen i första handen behandla blommor, men jag har inga manliga sådana.
    Alltså hade jag att välja på min gubbe eller min hund, det blev det senare eftersom Rolle inte är – och aldrig varit – speciellt flörtig av sig. Men Santos är enormt intresserad av tikar…han har tre kullar efter sig så han vet vad det handlar om!
    KRAM – Susie

  3. Jag tycker det är intressant och roligt med statistik och uppskattade din gedigna sammanställning. Kan tänka mig att den tagit sin lilla tid. Kul att du redan har nya tankar inför nästa säsong för en sådan hoppas jag verkligen att det blir 😀

    Kram och ha en fortsatt bra onsdag 😀

    • Jag tycker bara om ”rolig” personlig statistik. Allt som är roligt gör inte ”ont” om det tar lite tid. Samtidigt kan jag le åt mig själv när jag överdriver en aning.
      Det är alltid intressant att analysera och spåna. Sedan blir det inte alltid som jag hoppats. 🙂
      Kram Bosse

  4. Statistik är inte riktigt min grej heller. Kanske för min lilla hönshjärna inte förstår alla gånger. 🙂 Denna borde jag ju förstå, eftersom jag själv varit med. Så därför fråga jag rent ut (med risk för att bli utskrattad, men det bjuder jag på)

    ”delta” trodde jag betydde antal som deltagit i den frågan. . Men det stöp på att i nr 5 måste det ju vara för få, när det står 2.
    I-tid antal som svarat inom tidramen?

    Säger igen beundransvärt med all tid du lägger ner på november. 🙂

    • Statistik kan vändas och vridas och analyseras på många märkliga sätt. Jag gillar helst min personliga statistik. Då leker jag in information som blir begriplig och som vi kan ha nytta av i vardagslivet och som har varit superviktig för mig i arbetssituationer. Syftar inte på det jag visar upp här. 😀 Sedan gäller det att kunna presentera den muntligt så det låter övertygande i viktiga lägen.
      Ni fick inte hela tabellen. Jag orkade inte gå ner och scanna den. Hos mig står det deltagare som du gissade på. Två deltagare blev det när jag busade och la in extra tidigt. ”Angenäm illusion för bagare”. Svar: Önskedröm. Jag tyckte det passade bra med tanke på att bagare är uppe tidigt på morgonen. Detta var INTE min tidigaste inläggningstid i ”historien”. Tyvärr vann Ingen Vinnare denna gången. Men den gången som jag la in ännu tidigare fick jag relativt många svar – men inte det rätta.
      Det stämmer. Jag har fler kolumner i min mapp, men det fick inte plats på bloggen. Dessutom har jag fler tabeller. 😀 Jag är helt säker på att jag är den enda i hela världen som har viss bloggstatistik och jag gör det med ett leende på läpparna. För det är ord som ligger mig varmast om hjärtat. ❤

      • Haha, ja nu kommer jag ju ihåg bagaren i den tidiga timman . Då är jag ju inte så knäpp som jag tror. Bara glömsk. 😉

        Du behöver inte alls redovisa all din statistik, Ville bara ha bekräftelse på min tankegång. 🙂

        Här är det grått och regnar. Hoppas du har bättre väder också så önskar jag dig en bra dag!

      • Tack ska du ha. Trist väder ute, men det snöar på min blogg som vanligt under december. 🙂 Kul i början sedan brukar jag tröttna och det blir lite jobbigt för ögonen. Ska visst gå att stänga av någonstans. Men jag och tekniken. 😉
        Nu ska jag försöka leta upp vinnarnas postadresser.
        Du får också ha en bra dag.

  5. Grattis till alla som kämpat så tappert här och stor eloge till dig Bosse för att du gör så mycket för att roa oss andra. Tyvärr hann jag inte med denna gång men så spännande kolla alla snabbtänkta bloggvänner 🙂 Lycka till med triggerfingret och ha en fin vecka. Varma juliga kramar 🙂

Kommentera

