Dags att damma av en sovande tävling


Det är dags att vädra bloggens kategori ”Sött sovande”. Foton från kollagetavlor som vi visade upp för flera tusen besökare på Lidéns Samlingsmuseum. Då i ”Söta rummet”.

Första gången visade jag i februari 2013 upp tio ”sovfoton” på vår äldsta dotter. ❤
Bloggbesökarna fick rösta på sitt favoritfoto. Vann gjorde fotot med Jennifer och hennes morfar. Jag drog en lapp bland de som lämnat poäng i tävlingen. Vann gjorde Ezter Nilsson.

Ett år senare fortsatte jag med tio nya foton på Jennifer. Denna gång blev det två kort som fick lika många röster. Den som vann av de bloggbesökare som lämnade poäng var Miatankar. Gå in på min kategori ”Sött sovande” om du vill se övriga sjutton tävlingsfoton. 🙂

Nu har det gått tre år och jag kommer i en ojämn takt under mars månad, att lägga upp ”Sött sovande” foton på vår yngsta dotter Lizette. ❤

Jag har justerat reglerna. Du kommer att få en poängsumma som du får fördela som du vill. Allt till favoritfotot? Eller uppdelat på två eller fler favoriter?
Jag vill inte ha några poäng under inläggningsfasen. Jättekul om du delar med dig av egna minnen. 🙂 Jag lägger in en gemensam tackkommentar på slutet.
Efter jag lagt in alla tävlingsbidrag kommer ett blogginlägg där du ska lämna dina poäng. I slutinlägget svarar jag på allas kommentarer.
När tävlingstiden gått ut kommer jag att dra ett namn som vinner en Skrapkryss. Alla som röstar deltar i tävlingen.
Vinnande foto kommer jag att lägga in till höger i min blogg – som ett kärt minne.
Den här tredje gång vet jag inte vilket foto som är min personliga favorit. Jag har en önskan om att korten stannar på min blogg och inte vandrar runt i världen. ❤
Välkommen till en lekande sovande tävling. 😀

42 thoughts on “Dags att damma av en sovande tävling

  1. Vilan behövdes, jag gav allt! Precis allt, har varit som bortdomnad tills nu ,-)))
    Är fortfarande trött.
    Hjärnan hänger inte med!?
    Ska vi vänta tills du lagt in alla gulliga sovbilder och sen dela ut poäng?
    Hur många poäng, är så gränslöst slut så jag fattar noll!
    Ha det fint, har saknat dina tävlingar!
    KRAM Primrose ,)

    • Det är kanske bättre att jag byter objekt. Du sover så fotar jag dig. Kan du sova var som helst? Sittande? Stående? Flygande? 🙂
      Först titta på x antal sovbilder. Sedan dela ut xx antal poäng. Det går alltid att scrolla på slutet. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu hur många poäng ni ska få. Först tänkte jag ta lika många poäng som det finns foton. Men risken finns att ”alla” ger en poäng till alla bilderna. Då blir det ingen rolig tävling.
      Glad att du saknat mina tävlingar. Denna är enkel att göra. Ingen kommer att frysa. Det behövs inga jobbande hjärnceller.
      Kram Bosse
      Ps. Undra om du/ni kommer att ta en fight minigolf i år. Hoppas det. 🙂

      • ,-)))) Nu ljusnade det något ,-))
        Ja det vore nog enklare om du fotade mig, jag kan garanterat somna precis var som helst, alla fall just nu.
        Minigolf blir det absolut ,-)
        Det var ju kul!

  2. Tävling? Då vaknar alla mina sovande instinkter upp igen.
    Tänkte på dina roliga tävlingar som vi fick delta i förra året. Mysingen och jag var till kyrkogården häromdagen och då pratade vi om detta med alla mästare och åldrar och allt vad du hittade på. Vi sa just att det var tur att det inte var nu då det är så kallt, men framför allt blåsigt ute. Så gick vi förbi där jag gjorde min snöängel och då fick vi skratta igen, för det var ju ett dråligt inslag. Där fick jag verkligen kämpa emot alla mina rädslor och min blyghet.
    Dina tre bilder här är underbara, alla på var sitt sätt.
    ”Lekande sovande tävling”. Ja, det säger väl allt.
    Kram!

    • Bra att jag lyckades väcka de instinkterna. 🙂 Denna variant är inte fysiskt utmanande. Roligt att du minns glada minnen från förra året. 🙂 Det gör jag också. Klart roligast var att gå in på era bloggar och se era redovisningar. Jobbigast var att vara domare. Det blev en mysig gemenskap och nya kontakter knöts. ❤
      Det ska bli spännande att se vilket foto som kommer att vinna denna gång. .De andra två åren har jag haft en egen favorit. Det har jag inte denna gången.
      Kram Bosse

  3. Kul. Känner mig hel taggad för en tävling nu. Blir det kanske en bild på en sovande Bosse en här gången. På återseende…..Kramelikram

  4. Äntligen! Ska bli kul att få se vilka bilder vi får att välja på. Sovande söta barn … härliga fotoobjekt 🙂
    Den gula pyjamasen med ulliga vita får känns igen – min yngste hade likadana, men i grönt 🙂
    Kram

  5. Fyndig titel på inlägget 🙂 Och vilka härliga bilder, jag blir varm i hjärtat av dom. Låter ju som en riktigt trevlig tävling. Ska bli spännande att se dina sovbilder på yngsta dottern.

    Kram Anita

  6. Gillar tävlingar i alla former – fast oftast bara att titta på! T.ex. igår på 5:an – och Farmen förstås – och Robinson – och matlagning – och…..
    Så nu har man nått att se fram mot!
    KRAM
    Susie

    • Vad bra. Här gäller det enbart att titta på. 🙂 Det brukar vara med många udda fåglar i Farmen. Jag följde bara de två första säsongerna. Lite för många avsnitt för mig. Robinson brukar jag följa. Matlagningstävlingar. Njet.
      Välkommen tillbaka. 🙂
      Kram

      • Jag funderade att gå över till WP, men det ska jag kanske inte göra. Jag får ingen ordning på det hela och det verkar inte som om de vill kännas vid mig heller. Suck!

      • Det var något helt nytt för oss och vi trodde aldrig att vi skulle få ihop starten. Blev ännu rörigare när vi översatte till svenska. (Sommaren 2012) Men då handlade det inte om att flytta över något från en annan blogg.

        När allt väl var på plats var det betydligt lättare att komma igång med blogginlägg. Den fasen minns jag som relativt enkel på WP. Om du fick hjälp med biten att installera en gratisversion skulle det säkert underlätta för dig. Anki som precis gjort förflyttningen borde ha det färskt och kan ge dig goda råd.
        Ps. Jag smygläser din blogg då och då. Har alltid gillat den skarpt. 🙂

  7. Äre hos dig det ska sovas , eller är det hos mig som det ska sovas??
    Retas lite bara. Kan du inte ha filmsnuttar med lite snarkningar?? Vi kan väl få rösta på värsta v8 ljudet…..jag lovar det blir JAG isf. Fast nu ska ju inte jag vara med å sova , för sovandet sköter väl du om….nej…nån annan om eller??; Ojojoj….nu vart jag helt förvirrad av allt mitt surr , men om vi tar det från ruta 1. Vi ska välja ut den bästa sovbilden. Gäller det djur , tanter och gubbar åxo??

    Bussovarkram från sömnsnarkarn.

    • Vilka bra idéer du kläcker. Nästa gång tycker jag att alla ska ta selfies när de sover. Dessutom vill jag ha inspelade snarkningar från en app på mobilen. Sedan tar vi en tävling om vem som har det häftigaste ljudet. 🙂 Själv snarkar jag inte alls. 🙂 Så jag är chanslös. 😦
      Snark snark

  8. Så trevligt med en ny tävling här på din blogg. Just denna har jag missat tidigare men tror faktiskt att jag begriper reglerna 😉 Ser fram emot fina och rogivande bilder under mars månad alltså 😀

    Kram

    • De är busenkla. För egentligen gäller det bara att titta in när alla bilderna är på plats. Inte få beslutsångest. Fördela femton poäng efter egen smak. Kanske ha tur och vinna en lott. 🙂 Det fick bli en lugn aktivitet. Det gäller att vara rädd om sina bloggvänner. 🙂
      Kram Bosse

  9. Blir kul, hade så himla kul med dina tävlingar som jag var med. Skyndade från jobb för att kunna ut och leta, fota m.m.
    Hela fam och vänner var involverade.
    Ha det bra kram

Kommentera

