Bild N

Det tar på krafterna att leka. En siesta mitt på dagen ska vara energigivande.
Eller var det så att mamma påpekat att det var dags att städa upp i lekrummet?  Sådana trista ord är det lätt att bli extra trött av. 🙂

Tävlingsregler:
EFTER jag lagt in alla deltagande foton från A till S kommer ett tävlings-blogginlägg. OBS! Det är endast där som du deltar i tävlingen.
En av er som lämnar poäng och deltar vinner en Skrapkryss.

Du har 15 poäng till ditt förfogande. Poängen fördelar du precis som du vill.
Ex. ge alla poäng till det fotot som du tycker bäst om, ge fem poäng var till tre foton, ge en poäng var till femton foton. Eller en helt annan personlig poängvariant.
Domaren är bara intresserad av hela poäng. 🙂

Jag önskar dig läsare en trevlig vårhelg.
Kram Bosse

19 thoughts on “Bild N

  1. Ja, så är det nog, typiskt, mamman får säga de ”svåra” orden. Kanske annorlunda nu för tiden, med dagens så kallade jämlikhet.
    Som vanligt en härlig bild. De som är med i den här leken får det inte lätt. Bäst att ta sig en siesta.
    Kram!

  2. Får intryck av att ett par kuddar blev för lockande helt enkelt :-). I samband med att man var på väg att lägga tillbaka dem i docksängen.

    (vad är det för ekivoka ting som Partykungen gör reklam för på din sida ;-)?)

      • Jag blev bara lite chockad och förvånad. Jag förstår att annonserna som syns när jag går in på din sida byter skepnad regelbundet, men den jag såg var kanske inte en som alla skulle gilla. Nu när jag kollar är det en annan.

      • Jag som länge hoppats på att min blogg var reklamfri. Så verkade det vara väldigt länge. Ibland har jag använt någon annans dator för att se hur min blogg ser ut. Då har det alltid varit reklamfritt.
        Så här står det i en ruta hos mig, efter kram Bosse

        Ibland kan några av dina besökare se en annons här.
        Du kan dölja dessa annonser helt genom att uppgradera till ett av våra betala paket.

        Jag gissar på att det har att göra med att antalet visningar kommit upp i viss nivå som ”de” tycker passar för att sprida reklam. Lite trist. Men jag kör vidare med gratis. 🙂
        Ps. Glöm inte att du INTE ska rösta på snuskiga annonser utan sovande bilder. 😉

  3. Tack för kommentarer och gilla.
    Anki: När hon vaknade hade säkert städningen skett av S.
    Eva-Lotta: Det skulle jag velat se på ett foto.
    Gunnel: Då räknar jag med att din ”gubbe” tar ett kort på dig. 🙂 Det ser jag mycket fram emot.
    Wiolettan: Det är nog fortfarande mest mammor som ”gnatar” om det. Men jag sa det nog hundratals gånger också.
    Primrose: När jag kom på att vi skulle göra collagetavlor med temat ”Sovande barn” blev det att jag höll utkik efter möjligheter. Hade kameran nära till hands. 🙂 Det var spännande att tjuvlyssna på besökare på vårt museum när de stod vid tavlorna och berättade för sina sällskap om egna personliga minnen. Från vår tvättstuga kunde jag genom nyckelhålet se till det ”Söta rummet” och det gick lätt att tjuvlyssna. Men oftast var jag i lokalerna och jobbade.

Kommentera

