Välkommen att rösta

Nu har du haft möjlighet att se nitton bilder från när vår yngsta dotter somnade på olika sätt och ställen. Bild A-S. Ibland har hennes storasyster, mamma, pappa och farmor varit med på ett hörn.

Du har femton poäng till ditt förfogande.
Du fördelar poängen precis som du själv vill. Mitt enda krav är att du delar ut hela poäng.
(Missar du och lämnar fler poäng, för jag in de femton första.)

Eftersom jag inte lagt in några andra blogginlägg under denna inläggningstid är det lätt för dig att scrolla ner om du vill se fotona i stort format (1024×680). Annars går det utmärkt att trycka på kategorin ”Sött sovande” i högermarginalen. Då får du alla tre ”säsongerna” till samma pris.  🙂

Var snäll och lämna dina poäng överskådligt.
Exempelvis så här:
Bild A – 5 poäng
Bild N – 3 poäng
Bild C – 3 poäng
Bild K – 1 poäng
Bild F –  1 poäng
Bild B – 1 poäng
Bild O – 1 poäng.

Eller så här:
Bild D får 15 poäng.
Övriga 0 poäng.

Vinnande foto kommer jag att lägga in i bloggens högermarginal. Som ett minne från den tredje varianten på temat ”Sött sovande”.

Jag kommer under tävlingstiden kontinuerligt att föra in lämnade poäng ovanför bilderna. Därmed kan du följa ”dramat” på bloggplats.  😀

En av er vinner en Skrapkryss. Vinnarens namn kommer jag att lägga in i DETTA inlägg. Håll utkik dagen efter tävlingen är slut.

Jag stänger ”slussen” söndagen den 2 april 2017 klockan 20.00.

Här har du bokstäver och miniatyrbilder.
18 st personer deltog 2013.
35 st personer tävlade 2014.
30 personers röster är än så länge räknade och införda denna tredje säsong. Det är flera dagar kvar till stängning.  🙂
Hoppas det blir nytt rekord 2017.  😀

Bild A – 11 poäng.

 

 

 

Bild B – 4 poäng.

 

 

 

Bild C – 3 poäng.

 

 

 

Bild D – 28 poäng.

 

 

 

Bild E – 51 poäng.

 

 

 

 

Bild F – 1 poäng.

 

 

 

 

 

Bild G – 23 poäng.

 

 

 

 

Bild H – 8 poäng.

 

 

 

Bild I –  5 poäng.

 

 

 

Bild J – 90 poäng. 

 

 

 

Bild K – 36 poäng.

 

 

 

 

Bild L – 40 poäng.

 

 

 

 

Bild M – 27 poäng.

 

 

 

 

Bild N – 8 poäng.

 

 

 

Bild O – 43 poäng.

 

 

 

Bild P – 45 poäng.

 

 

 

Bild Q – 12 poäng.

 

 

 

Bild R – 9 poäng.

 

 

 

Bild S – 6 poäng.

 

 

 

 

Må bästa fotot vinna. ❤
Ps. Givetvis ingår inte jag och Solveig i dragningen av en lott. Då kör vi! Ds.

 

89 thoughts on “Välkommen att rösta

  1. Svårt, alla bilderna var så charmiga,-)
    Men vill utmärka två favoriter, ,-)
    så det här blir mitt svar ,-)
    Har kollat o kollat så jag räknat rätt ,-)
    D- 5 poäng
    M- 3 poäng
    Q- 3 poäng
    N -2 poäng
    E -1 poäng
    J- 1 poäng

    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  2. Inte lätt att dela ut rättmätiga poäng då alla bilder är fina på sitt sätt, men så här får det bli:
    L – 5
    O – 5
    C – 2
    G – 2
    M – 1

    Ha en fin dag – här snöar det!
    Kram

  3. Jag väljer:

    Bild E – 5 poäng
    Bild K – 5 poäng
    Bild P – 5 poäng

    Reflektion: Bild E bara för att det var så sött med foten, bild K och P för att jag skrattade högt.

  4. Bild B 3 poäng
    Bild J 5 poäng
    Bild K 3 poäng
    Bild O 2 poäng
    Bild Q 2 poäng
    Då är jag klar.
    Hoppas du får en skön vecka.
    Kramar Minton o Anki.

  5. Du gör det inte lätt för oss … alla bilder är ju så fina och charmiga 🙂 Men här kommer min poängfördelning:

    Bild G – 5 poäng
    Bild J – 5 poäng
    Bild P – 5 poäng

    Kram Anita

  6. Så fina bilder allihopa! Jag tror jag vet hur mina poäng ska fördelas. Men för att inte förhasta mig, funderar och kollar jag lite fler gånger. 🙂

      • Oj, har du så många Åsor? 🙂 Förlåt för allt, som vi sa förr, ”ute i svängen” i Halmstad. Då lägger jag till ett B, så vet du säkert. 🙂

        Tycker som sagt att alla bilderna är bra och talande, men följer min första tanke och ger 15 poäng till

        Bild J

      • Svängen i Halmstad. Har du bott där? 🙂 Det är ju min barndomsgata.
        När du går från A eller Å till B tänker jag korsord och Björn Hellberg stad.

        Första tanken brukar hålla i längden. Jag ska omedelbart gå in bakvägen och lägga till femton poäng till mysstunden från cykelturen på Ven. I sommar hoppas jag att vi kommer dit igen. Det var länge sedan sist. Viktigast är att ”välja” rätt väder vid besöket. Så är det på alla småöar.
        Tack för poängen.
        Regnkramar från Ystad

      • Nej, jag har inte bott i Halmstad, men varit där mycket ute i svängen. Minns du Timmerstugan, Galejan och Baldakinen. Eller du höll dig längre bort på Kavaljeren (eller vad var det den hette, samma gata men längre upp mot Stortorget).

        Ja Ven är en härlig ö, som även jag borde återbesöka. Vi kanske ses där en vacker dag. 🙂

      • Jadu. Det blev väldigt många vilda ”svängår” i den staden. Men gärna med stickspår söder och norr ut. 🙂 Baldakinen har jag aldrig hört talas om. Måste varit på min brossas utetid. Låg det kanske i samma lokal som biografen Skandia tog över? Baronen låg nära porten. Där blev det inte många ”vanliga” besök. Bara gamla tanter. 🙂 Innan The Housebands flyttade dit från Norre Kavaljeren under sina sista år.
        För mig började det i Halmstad med ”Pinnen” på Brogatan. Filmen och skivan Saturday Night Fever var startskottet. Eftersom jag och en bästis åkte gratis tåg tills vi blev nitton år började egentligen vårt uteliv på helt andra platser, ex. Helsingborg, Göteborg, Köpenhamn, Helsingör och Stockholm. Det var relativt billigt att bo på hotell. Vi drog iväg på fredagseftermiddagen efter skolan och kom hem pigga på söndagen. På loven gjorde vi betydligt längre resor. Då sov vi gratis i liggvagnar.

        Innan The Housebands började sin era var Halmstad centrum rätt dött på sommarkvällarna. Då var det Beach Club och Natti Natti i Tylösand som drog. Jag gillade också att åka ner till Båstad eller upp till Strandbaden och Grand i Falkenberg eller Oscars och Statt i Varberg. Då fick jag se nya tjejansikten. 🙂
        I Laholm har jag bara varit på Lagagården (trist). Synd nog aldrig nere i Mellbystrand.

        På Ven hade jag tänkt mig att vi skulle bo och öppna vårt museum. 🙂 Den planen gick om intet. Vem vet. Vi ses kanske där i sommar. Världen är liten. 😀

      • Ja, Baldakinen döptes nog om till Baronen. Eller om det var tvärtom. Det har nog haft namn som Adam&Eva också och ursprungsnamnet var väl Mårtensson? Vid porten, som du säger. Såg aldrig sällan några tanter där, för jag dansade hela tiden. Men det fanns visst någon kväll i veckan som var tanternas kväll. 🙂 Norre Kavaljeren hette det ja. Snobbarnas ställe kallade vi det. Precis som Natti Natti och Beach Club. Passade inte alls oss jordnära flickor från landet. Pinnen? Var det ett disco? Har för mig vi var någonstans på Brogatan, där discokulan snurrande runt. Hur vi hamnade där vet jag inte, (kanske den lördagen Gustav den VI Adolf dog 1973? ) men det var inget vi besökte igen. Vi var nog för gamla för det stället. Vi var i den tänjbara åldern 20-25 år och tyckte bäst om kasedans och bugg. ::-)

        Har en svag aning om offentlig dans på Lagagården, men annars var det väl mest enskilda tillställningar där. I Mellbystrand missade du bara ”Strandhotellets Drottning”, inget annat. Ustråkigt ställe. Varberg och Helsingborg besökte vi också ibland.

        Nu drog du ut mig på en riktig nostalgitur. Bosse. 🙂
        Ja vem vet, kanske vi ses på Ven.

    • Hotell Mårtensson. Ingår säkert i en kedja numera. Baronen var restaurangen och dansstället. Tanter. 🙂 Nu skulle jag tyckt de var unga. På torsdagarna fanns möjlighet att ragga lediga damer över trettio år. Nyskilda. Jag följde med dit några gånger, men kände inte mig bekväm och ”mage unger”. 🙂
      Pinocchio var det riktiga namnet på Diskoteket snett emot Gustafs korvkiosk.
      ”Tio år senare” var det Greven på samma gata (gamla OBS) och Wa-waco som gällde. Nu har jag glömt vad diskoteket vid sidan av Galejan hette. Där var jag när det var hysteri, när Gyllene Tider uppträdde. En kall januaridag 1979. Per och Göran Frizson kom in som blondiner. 🙂 Jag trodde först att de bytt gruppmedlemmar. 🙂
      Minns också att det var ett rykte om att Norre var snobbigare. Men jag tror det förändrades när Lasse Lindblom och hans grabbar och gäster slog knock på somrarna. Det var något härligt nytt de första somrarna. Sedan började det bli en repris. Flera av de hemliga gästerna återkom för många gånger.
      Kram från ickesnobben Bobo

      • Javisst var det så! Hotellet för sig och dansen för sig. Jaha, torsdagar, då var jag hemma och vilade upp mig inför fredagens dans. 🙂 Då var det nog på det diskoteket vi var. Gustafs korvkiosk besökte vi alltid, var vi än hade varit och dansat. Smal med bröd och räksallad var standardmenyn. Diskot vid Galejan minns jag inte alls vad det hette och 1979 var jag hemma och passade barn. 🙂
        Ha en fin tisdagskväll! Kram!

      • Pinnen var ett litet trångt ställe.
        Konstigt att jag aldrig mådde illa efter allt gott jag stoppade i mig på Gustafs. Syftade på tidpunkten vi käkade. 🙂
        I natt kommer jag säkert på vad stället hette. Fanns bara en kort period. Det retar mig att jag numera inte kan ”värpa” fram namn i olika sammanhang. 😦
        Jag har levt många olika sorters liv. 🙂
        Jag hade trevliga klasskamrater och klubbkamrater som var från Laholmstrakten. Visst kallade vi dem för bönder för skojs skull. Allting är relativt. När jag besökte/bodde i större städer var det jag som var ”bonde”. Eller halvdansk. 😉
        Mums! Nu kom jag att tänka på den goda räksalladen. 😀

  7. Härligt att se bilderna på en sovande liten kotte. Minns mina egna kottar, där de somnade lite varstans och hur som helst. Ha en bra dag.
    Jag ger Bild O 15 poäng.

  8. Bild D – 10 poäng
    Bild P – 5 poäng
    Det är stor igenkänningsfaktor i de bilderna !
    Glad vår !

  9. Hej på er i Ystad. Hoppas ni mår finfint!
    Väldigt fina bilder! 👍
    Jag tycker mycket om bilderna dem, de berättar om förundran och kärlek. Att ni är stolta föräldrar som är glada för era små, syns så tydligt.

    My votes, please:
    G) En omistlig bild… 2 p
    I) Föräldralycka! 2 p
    M) Ser skönt ut, vilken avslappnad pose! 3 p
    O) Ja, mössan ska så klart vara på! 3 p
    R) En ”talande” mor & barnbild. 5 p

    Hej å hopp! Jag klarade summeringen ✔️Nu får du ta fram räknestickan, Bosse! 🤓
    /Soliga hälsningar från Laxsjö
    Solen värmer här också nu, även om vi har snö och kyla än.
    PS. Jag röstar inte på bästa snapshot och vill inte vinna en trisslott. Har valt ut de ”omistliga” minnesbilderna, om det hade varit mitt familjealbum.
    Lizette är ju en gullunge på alla bilderna. Duktig att teckna är hon också. DS 🤗

    • Tack ska du ha. 🙂 Jag minns inte exakt när jag kom på idén med att göra kollage och visa upp på Lidéns Samlingsmuseum. Vissa scener missade jag för att inte kameran var med. Då hade jag/vi ingen kamera i mobilen.
      Vi har många fler kort i våra album. Jag vågade inte ta med alla. 😀
      Poängen är på plats. Alltid kul att läsa motiveringar.
      Behövdes ingen räknesticka. Huvudet hängde med. 🙂
      Jag drar en lapp från de som lämnat in poäng. Du riskerar inte att få en trisslott. Men du har chans till en skrapkryss som är mycket roligare att skrapa. 😀
      Aha! Du har ”äntligen” varit inne och tittat på hennes teckningar. Jag tror inte det blivit några nya. Dessa streck drog hon i höstas. Jag blev förvånad. Beror mest på att jag själv saknar talang. Jennifer hade också en kort period när hon gillade att teckna. Kul skapande intresse.
      Hälsa Bosse
      Kram från en annan Bosse
      Ps. Nu tyckte jag att jag hörde att ”Den lilla blå” kom hem.
      Ps 2. Falskt alarm. Det går inte att höra färger. 🙂

      • Skraplotter var det ju, jag tog fel. Ja, de är kul, har vunnit en sån hos dig, minns inte när just nu. Men om jag vinner en lott, så skänker jag den till Lizette. 😃
        Lilla blå ja… den har en fin färg. Jag kan se men inte höra… hör inte ens när lantbrevbäraren tutar för paketavlämning fastän bilen är alldeles utanför dörren.
        Teckningarna. Ja, det är några dar sen. Det var ett fint inlägg. Har både sett och kommenterat. Läs! /kram tebaks, även till Solveig!

  10. Hej. Detta var inte lätt….men här kommer badtantens röst.
    M får 3.
    K får 4
    P får 8 poäng.
    Kramelikram

  11. Det här var svårt, jag skulle så gärna ge alla bilderna poäng men det går ju inte och att välja bort känns fel.. men ett måste. Så här får det bli:
    G – 5 p
    I – 3 p
    E – 2 p
    K – 1 p
    M -1 p
    O – 1 p
    P – 1 p
    Q – 1 p
    Kram ❤

    • Tanken fanns där en kort stund. Alla bloggbesökare får nitton poäng eller tjugo att dela ut. Men så blev jag rädd för att alltför många skulle frestas av att ge alla foto en poäng och då skulle det bli en ”tristare” tillställning. Både jag och domaren skulle kanske somna och slå oss i pannan. 🙂 Det skulle bli svårt att förklara för doktorn. 🙂
      Tusen tack för poängen från Finland. De är införda i protokollet.
      Kram ❤

  12. Å du…såååååå svårt att sätta poäng för alla sovbilder har ju sin charm. Men nu ska du få mina resultat. Dä va inte lätt inte😁

    K=15 poäng.
    A=2 poäng
    B=3 poäng.
    D=5 poäng.
    E=4 poäng.
    F=1 poäng.
    G =6 poäng.
    H = 5 poäng.
    i=10 poäng

    Nu har du många siffror att leka med hihi. Tack för kuliga påhitt Bossebus.

    Kram och GLAD tisdag från en Tant

    • Jag förstår att du hade det lite knivigt med poängen din lilla Bustant. 🙂
      Skönt att leka med siffror ett tag. Bokstäverna har varit jobbiga idag.
      Domaren däremot fick en lätt uppgift. Han kom till femton poäng snabbt. 😀
      Tack för din medverkan. 🙂
      Buskramar tillbaka

  13. Underbara bilder som väcker många tankar. Så fort tiden rusar iväg och så många minnen från tiden när barn och barnbarn var små. Svårt att välja bland dina fina sovbilder, alla charmiga på sitt sätt men så här blev det:

    Bild E = 7 poäng
    Bild K = 3 poäng
    Bild O = 5 poäng

    Ha en fin vecka och varma vårkramar ❣

  14. Så roligt med tävling igen och fantastiskt fina bilder. Inte helt lätt att välja men jag har bestämt mig 😴

    Bild E = 6 poäng
    Bild M = 5 poäng
    Bild O = 4 poäng

    Soliga västkustkramar 😘 Gunilla

    • Tack ska du ha. 🙂 Jag har precis klistrat in dina poäng. Ditt första val börjar dra ifrån en bit. Men det är många dagar kvar tills jag stänger denna fototävling. 🙂
      Idag ska jag fika ute. Där den kalla vinden inte når mig. Först ska jag ta hand om en ”vårflod” i förrådet. 😦
      Kram Bosse

  15. Kanske gör jag det lätt för mig med så många härliga bilder men bild J är värd sina 15 poäng! Du ser, jag sparade några minuter på kvällskvisten för mitt höga nöje! Kram

  16. ALLA bilderna är lika fina, alltså kan jag inte välja! Så för att göra det lite mer spännande valde jag ut ett trevligt ord (gillade tidningen) som jag sen gick efter;
    M kom på 1:a plats och får 7 poäng
    A får 5 poäng
    D får 3 poäng
    Alltså var ordet MAD – vilket man antagligen är!
    KRAM
    Susie

  17. Tack Bosse för tipset om att kunna kommentera hos Pantertanten.
    Jag gick in på Mozilla Firefox, som jag också har och därifrån gick det alldeles utmärkt. Märkligt att jag inte har prövat det förut. Men är man trögtänkt så måste man få en puff i rätt riktning.
    Trevlig fredag och jag förstår att du har vår nu.
    Kram!

    • Vad kul att det funkade för dig med. 😀 Då kan vi ta varandra i hand. Jag har heller aldrig tänkt i de banorna. Men jag har de sista dagarna ägnat många timmar åt att gå igenom alla bloggfavoriter. Flytta över dem till det nya. Sedan ska jag göra likadant med alla andra favoriter jag sparat på mig genom dessa snart tre år som jag haft denna dator.
      På nya webbläsaren heter det istället bokmärken. Kärt barn har många namn.

      Samtidigt är jag rädd för att min dator kommer att lägga av snart. Det tar lång tid innan det kommer en startbild. Det är först en gråvitt bild. Ungefär som på gamla tjockTV när bildröret var på väg att ge sig. 😦
      Jag har fikat ute på altan och balkong de sista dagarna. Men jag har skrapat rutorna på bilen de sista två mornarna. Fyra timmar senare svettas jag i vinterjackan.Svårt att veta hur man ska klä sig.
      Tack ska du ha. Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse
      Har du röstat på sovbilderna tro.

      • Det är gott om tid. Jag stänger inte förrän nästa månad. 🙂
        Undra om jag måste ändra om till sommartid. 🙂 Första gången vägrade jag ändra min klocka. 🙂 Det kändes som helt fel tid i Sverige. När jag åkte till jobbet fick jag såklart rätta mig efter makten.
        Kram

  18. Du är duktig att ordna till tävlingar. Vilket jobb du lägger ner på dem. Jag minns vilket pyssel jag hade när jag ordnade med julkalendrar och dagens julfrågor.
    Ha en skön helg Bosse!
    Kram, Ingrid

    • Tack Ingrid. 🙂 Mestadels är det roligt att ordna. Ibland får jag lägga band på mig själv. För jag har kommit på några häftiga tävlingar/lekar som jag är sugen att testa, men håller igen för att jag är rädd för att det ska gå åt för mycket energi.
      Tack. Jag önskar dig detsamma. Hoppas du hittar nya vårtecken i helgen.
      Kram Bosse

Kommentera

