Betyg mellan ett och fem

Snart har det gått fyra månader på 2017. Jag vet inte hur många timmar som jag lagt ner på text och skrivande. Bäst att inte veta. 🙂 Jag älskar att hålla på med olika skrivprojekt. Ibland gör jag pauser och ägnar mig åt att läsa andras böcker. Dessa är mina senaste lästa böcker. Ett par pärlor. ❤  Några som jag kunde varit utan.
Här är skannade framsidor och mina personliga betyg. (Maxpoäng 5.) Jag har inte tid att skriva utförliga recensioner eller svara med bokstäver. Läser gärna kommentarer och andras smak. Jag önskar dig bloggbesökare en trevlig helg. Hoppas det blir varmare inom en snar framtid. Jag har tröttnat på att frysa och gå i vinterkläder.

3/5

 

 

 

 

 

 

5/5

 

 

 

 

 

 

2/5

 

 

 

 

 

 

 

1/5

 

 

 

 

 

 

 

2/5

 

 

 

 

 

 

 

3/5

 

 

 

 

 

 

 

5/5

 

 

 

 

 

 

 

3/5

 

 

 

 

 

 

 

4/5

 

 

 

 

 

 

 

4/5

 

 

 

 

 

3/5

 

 

 

 

 

 

 

4/5

 

 

 

 

 

 

 

Denna bok håller jag på att läsa i.

30 thoughts on “Betyg mellan ett och fem

  1. Håller med dig vad gäller böcker av Dag Öhrlund. Försökte läsa en för några år sen, men orkade bara några sidor, sen var det kört. Gillade jag inte alls.

    Har läst hela Peter May-trilogin och tycker jättemycket om alla. Gillar när berättelser utspelar sig på udda ställen, som t.ex. en ö långt bort.

    Anne-Marie Schje… har jag hört talas om och velat läsa, men hoppar nog över det … då.

    Ett lamm till middag ser roligt ut, fast kan jag köpa en barnbok … eller är det inte det :-)?

    Kristin Emilsson; tack för tipset! Ser lovande ut att döma av dina betyg.

    Jag har precis läst ut Edward St Aybuns bok Romanerna om Patrick Melrose Volym 1. Självbiografiskt om Patrick som växer upp i en dysfunktionell adlig familj i England. Det blir förstås katastrof. Han har en förmåga att skriva med en sådan drypande ironi att jag skrattar mitt i allt elände. Gillade boken, trots att jag upptäckte alla fel som går att göra i skrivandets konst. Fast det gjorde inget. Kanske är han så smart att han gjorde det med flit.

    Jag har också tröttnat på att frysa. Har inte kunnat bära min vårjacka en enda dag. Usch.
    Önskar dig också en trevlig helg! Kram från Ethel

  2. Peter May är en stor favorit, brukar gilla Harlan Coben också – dom andra känner jag inte till.
    Har precis läst ut en bok av Terry Hayes ”Jag är pilgrimen” som var på 800 sidor och som jag inte trodde jag skulle gilla. Thriller med terror som ämne är inte riktigt i min smak – men den visade sig vara riktigt bra (4 av 5) och så gillar jag när det är tjocka böcker. Jag läser för fort för tunna…..
    Så efter den tegelstenen så har jag startat med Paula Hawkins ”Kvinnan på tåget” som jag trodde skulle vara en riktig lättviktare men som visade sig också vara riktigt bra (4/5). Båda dom här har det tydligen gjorts film av. Den senare en i Hitchcockstil. Intressant!
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

  3. Tack för fina tips och den enda jag har läst är boken om Dag Hammarskjöld. Dag Öhrlunds bok har jag provat att läsa ett par ånger, men gav upp. Ska givetvis titta extra efter de böcker du gett fyror och femmor.
    Och när jag kommer hem ska jag försöka hitta ”Ett lamm till middag”.
    Önskar er en fin helg!
    Kram från ett just nu blåsigt Spanien.

  4. Det var en del böcker jag inte kände igen och med tanke på dina poäng bryr jag mej inte. Håller på med en genomgång av bokhyllan. Läser en bit och är den inte bra sorteras den bort.
    Just nu är det Kjell Erikssons Svarta lögner, rött blod och den kan få en 4.
    Hoppas kylan ger med sej så vi kan vara ute i trädgården.
    Önskar er en skön helg
    Kramar Anki o Minton.

  5. Åå nya böcker som jag inte har läst, tusen tack för boktips.Jag läser jämt å just nu läser jag två samtidigt. Älskar att hamna i böckernas värld är nog en liten drömmare jag….kramen å ha en toppenhelg

  6. Du har betat av några böcker ser jag. Det var flitigt gjort.
    Jag har inte läst någon av dem, tyvärr.
    Jag lyssnar mer på böcker än jag läser numera. Det är så behagligt med en bok i örat när man går på promenad. Men de senaste vårveckorna har promenaderna tagits in utan filter för vare sig ögon eller öron. Jätteskönt, även om det innebär ännu mindre böcker till livs.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram

  7. Bra med boktips, det är alltid tacksamt. Kristin Emilssons böcker har jag läst utom In i minsta detalj, den ligger och väntar. Jag gillar henne. Dom andra böckerna får jag kolla upp lite mer.
    Vilken vacker header du har igen, man bara njuter..** Njuter däremot gör man inte av detta väder som mest består av kalla byiga vindar som gör att man inte vill hänga bort vinterjackan än,suck….
    Kram o ha det gott♥

  8. Låter underbart med tid för läsning. Tack för boktips, ska särskilt memorera fyror och femmor. Själv läser jag just nu Alice i Underlandet , parallellt med Före och efter Bella…..å svensklärarens vägnar.

    Önskar dig och de dina en fin helg och kommande vecka!
    Har en tanke om att jag vid något tillfälle ska introducera en av dina noveller, men när det blir dags så meddelar jag 🙂

    Kram Christina

  9. Dag Öhrlund är inget för mig men jag vet att Husse uppskattar dem mycket. Fast flera av dina andra titlar har jag läst och håller med dig om dem.

    Hoppas att allt är bra och att du får en fin söndag!

    Kram

  10. Hm … jag har bara läst Ett lamm till middag – sisådär 8 ggr … och den var bra! Fem ggr för barnbarnen och tre till barnbarnens kusiner 😉
    Tack för trevliga boktips!
    Ha det gott!
    Kram

  11. Ville ”bara titta in och se hur du har det”! Att dela med sig av boktips är toppen – tack för det! För egen del när jag läser så blir det mest om naturen, fotoböcker och hälsoböcker.
    Ja, våren ÄR HÄR! Men någon vårvärme är inte i sikte ännu, så vinterjackan får vara på och det går utmärkt att promenera ÄNDÅ!
    Må gott!
    Kram, Gunilla

  12. Hittade boktipsen och ser några intressanta titlar som jag bara måste läsa. Har plöjt genom några äldre böcker den senaste tiden, emedan vårat bibliotek inte riktigt hunnit med i svängarna.

Kommentera

