15 minutes of Fame

Förra måndagen var vi på premiären av ”15 minutes of Fame” på Ystads Teater. Kul att få se vad avgångseleverna på Nova Academy i Simrishamn bjöd på.
2 timmar och 40 minuter lång var deras slutproduktion, inkl. 20 minuters paus.

Vilket späckat program de hade innan och under de tre dagar då de visade hela sex föreställningar.

Det var endast parkett som var öppen. Här finns det 216 platser. Vi var nog nästan 200 gäster. Totalt finns det 350 platser.
Salongen har hovteaterns klassiska hästskoform. Perfekt utformat. Man både ser och blir sedd. Jag noterade att vår dotter Lizette snabbt såg sin familj. Mysigt att storasyster Jennifer kommit ner från Uppsala.
 Tyvärr fick vi inte använda blixt så mina bilder var inte mycket att ha.

I pausen gick jag på egen utflykt. Vågade inte sätta på blixten. Eller så glömde jag.  😉

Där fanns mycket spännande att se bakom kulisserna.

Ernst-Hugo Järegård (1928-1998) och Lizette på samma foto. Gissa vem som jag tycker är sötast? ❤

26 thoughts on “15 minutes of Fame

  1. Vilken fin teater det är i Ystad!
    Jag gissar vilt – kan det vara Lizette som du tycker är sötast? Det tycker i alla fall jag.
    Kram, Ingrid

  2. Nja söt kan man inte kalla Ernst Hugo men en jäkla bra skådespelare var han.
    Självklart är Lizette sötast, alla våra barn är sötast i världen.
    Solskens hälsningar/ Eva

    • Han var riktigt bra. Jag såg för några veckor sedan att ett hus i Sandskogen var till salu. Det stod i vår tidning om när E-H J bodde där. Han var en riktig ”busunge” som blev kuggad och förflyttad.
      Där har du en poäng.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  3. Vad roligt att få följa med hit! Och jag är helt säker på att dte var en härlig föreställning. Roligt att Jennifer såg er alla och jag kan tänka mig att det var fint att se henne här ”in action”. Jag tycker att du utan blixt fick till bra bilder ochär glad att du delade med dig.
    Kram!

    • Visst var det en härlig upplevelse att få se deras slutproduktion. Tre år går fort. Passade bra med Jennifers auskultationsperiod i Trelleborg.
      Nja. De flesta var mörka och oskarpa och åkte direkt i papperskorgen.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  4. Vilken fin teater ni har och visst är Lisette sötast…. och kul att storasyster kunde vara med.
    Fina bilder som du tog trotts att du inte hade blixten på.
    Kram gun

    • Den är jättefin och de har lagt ner väldigt mycket pengar på den bara under de sex år som vi bott här.
      Passade bra eftersom J skulle vara på veterinärkliniken i Trelleborg den veckan.
      Skapliga. Alla övriga slängde jag.
      Kram Bosse

  5. Trots att Ernst-Hugo nog är lite förskönad på tavlan är förstås Lizette såå mycket sötare! Vilken vacker teater också!

  6. Vilken häftig föreställning ni fick se. Lizette är så vacker så jag såg inte ens tavlan på Ernst-Hugo bakom…..Ha nu en riktigt skön fortsättning på sköna Maj som iallafall har börjat bra här hos oss. Kramelikram

  7. Teatern är verkligen mycket vacker för precis så ska en teater se ut! Ernst-Hugo får verkligen nöja sig med att hamna i bakgrunden här 😉 Grattis till alla duktiga deltagare!

    Kram

    • Den är vacker och ligger bra till. Många ser den när de åker ”strandvägen”.
      Undra om Ernst-Hugo gillar det. Jag tror han ”har”/hade behov av att synas och höras som de flesta duktiga skådisar. En proffsig aktör.
      Kram Bosse

  8. comsi comsa snodde mina inledningsord ,-))))
    Typiskt henne! ,-)))
    Lizette vacker som en dag! ,-) Förstår att ni njöt och kul att syster kunde komma ner, fina bilder tycker jag.
    Verkar ha varit en kanonföreställning!
    Allt gott till er
    KRAM Primrose ,-)

    • Vilken buse hon är. 🙂 Det har hänt mig också. Fast ibland upptäcker jag det efteråt. Då är det försent att ångra sin skickade kommentar. 🙂
      Föreställningen var intressant på många sätt. 🙂 Kul att se hur en del har utvecklats under dessa sex terminer.
      Kram Bosse

Kommentera

