En fyraåring ska firas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det känns som det var igår som jag för skoj skull la till ordet ÄNTLIGEN.  ❤

Den 30 maj fyller min debutroman fyra år. Detta firas med ett erbjudande som gäller hela vecka 22.

MINA FOTSTEG I DITT HJÄRTA kostar 75 kronor (+ porto 49 kr) denna vecka.
Läs anvisningarna om signering, kontonummer, adressuppgifter m.m.

https://bosseliden.wordpress.com/kop-boken/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igår gjorde vi tionde resan i kategorin ”Sex mil hemifrån”. Det underbara vädret bidrog till en mycket gemytlig tripp. Skönt att koppla av. Annars håller vi på att förbereda allt omkring studenten för att det ska bli så bra som möjligt. En natt ska vi bege oss till ett slott för att hämta en dotter som varit på bal. Nu håller vi tummarna för att det ska bli ett härligt sommarväder framöver. Jag önskar dig läsare som kommit hit i texten en fin vecka. ❤

44 thoughts on “En fyraåring ska firas

  1. Så härligt att ha en student att förbereda och att fira. Den tiden är förbi hos oss på hemmaplan men ett kusinbarn tar studenten så helt lottlösa blir vi inte. Grattis till dina fyra år 😀 Kram

    • Då får du vara med på ett hörn. Vädret spelar mycket stor roll. Vi har haft mycket tur på den fronten på de stora festerna/kalasen – än så länge. 😉 Extra viktigt denna gång eftersom vi ska tillbringa flera timmar utomhus i Simrishamn.
      Livet rusar iväg fortare och fortare. Det är stundtals en läbbig känsla.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  2. Grattis till fyraåringen!
    Ja visst var det en härlig långhelg! Vi hade inte jättevarmt på lantstället, ca 20 grader, men det räckte så bra för mig. Jag satt under solparasoll omgiven av nyplanterade blommor och prunkande buskar och skrev och läste. Alldeles perfekt.
    Önskar dig också en fin vecka! Kram från Ethel

  3. Så spännande det låter. Dotter på bal på slottet.
    Vet, det är mycket att ordna med då det är studentdax, trevligt planerande.
    Grattis till dig och fyraåringen. Det är väl värt att fira och jag hoppas att det blir många som får tillfälle att läsa din härliga bok.
    Detta med ”sex mil hemifrån” tycker jag verkar spännande. Undrar om jag ska föreslå mysingen det? Kanske inte, han är mycket för att planera allt i förväg.
    Angående Gotlands resan så har jag inte kunnat smälta allt ännu, det var så mycket att ta in så det är inte ”klart” än. Dessutom hade jag ju slagit i svanskotan och hade svårt att sitta och att stiga ur och in i bilen, så jag går igenom bilderna nu här hemma och njuter.
    Du undrade om det bästa med Gotland och den frågan kan jag inte svara på. Jag tyckte så mycket om Visby, Gotlandsrussen, fåren, Botaniska trädgården och alla fina gamla kyrkor. Ja, det var så härligt.
    Trevlig dag i sommarvärmen, som vi har i alla fall och hoppas att du också får njuta av den.
    Kram!

    • Vi åkte förbi slottet igår i solsken. Bra att veta hur där ser ut. Nästa gång är det kanske mörkt i skogen.
      Tack ska du ha. Det får bli saftkalas och ballonger. 🙂
      Det går utmärkt att planera allt i förväg. Vi brukar göra en mix. För det är oftast trevligt att vara impulsiv när tid finns. Spännande saker kan dyka upp när man minst anar det.
      Trist att du skulle råka ut för det. Kanske helt onödigt om chauffören varit uppmärksam och väntat in så du hunnit att sätta dig. Du måste röntga den om det inte blir bättre snart. Vet inte om du kan göra något åt en spricka.
      Det är en magisk vacker ö med en intressant historia. ❤
      Här har inte varit någon sol men ljummet och vindstilla. Jag skriver och tar pauser och gör saker utomhus.
      Kram Bosse

  4. Fyra år? Snart dags att läsa om den alltså 🙂 Student, den tiden är sedan länge förbi! Suck…

  5. Härligt med studentfirande och Grattis till tjejen ,-))
    Grattis till 4 års år som författare ,-)
    Har ju boken och gillade den mycket!
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

  6. Grattis till fyra år..dagen efter fyller jag 17 år….Nä nu ljög jag. Men man kan ju låtsas för nu har jag samlat på mig bus. Måste ta bloggpauser oftare

    Nä du TantGlad…Nu får du skärpa dig. Inget trams nu utan håll dig till Bosses inlägg nu.

    Så kul med stundenten. Blir nog jättebra , och så spännande med slottgrejen. Vad är inte en bal på slottet….kanske alldeles underbar. Vi håller tummar , tår tassar å allt vi kan hålla att det blir kanonväder. Tror du man kan beställa bra väder på någon knapp….Ser inte den, men kanske du vet?? Hehehe.

    Ha det gott från TantBus

    • Tack du. 🙂 Jag vet att du fyller 17 år på vår förlovningsdag. Ska du smita från jobbet? Fira stort hemma? Åka iväg och gömma dig? Tänk nästa år är du myndig. 🙂 Jag smet iväg den dagen och bodde på hotell i några nätter.
      Om jag bara visste vilken färg knappen har. Då hade det varit lättare att hitta. Det får inte regna och vara kallt den dagen.
      Kram BosseBus

  7. Det känns som att det var igår som jag läste din första bok. Även den andra …:D
    Mycket läsvärda, båda två.
    Gratulerar lite i förskott till årsdagen 🙂 ❤

    Härligt att fortfarande ha studenter att pyssla om. Den tiden är över för min del, men vi är i alla fall bjudna på studentfest ändå. Min kusin förbereder sitt andra barns festande. Det var 3 år sedan sist. Men vi kan kanske hoppas på en tredje och sista gång när deras "minsting" tar på sig vita mössan. Några få år till så är alla i släkten avverkade 😀

    Oavsett om man har egna, släktingars eller bekantas barn att fira studenten med så är det en väldigt speciell tid. Jag blir alltid lite rörd och skönt gråtmild när jag ser ungdomarna på stan tiden före examen. Deras glädje inför frihet och sommarkänsla berör verkligen, och jag minns när jag själv slutade gymnasiet. Inte för studenten, för jag hade ingen vit mössa. Det hade man inte per automatik när man bara gick 2 år. Men jag minns starkt hur känslan var inför sommaren den där sista examen efter gymnasiet, och att ÄNTLIGEN få lämna skolan bakom sig …
    För på den tiden var det ju jobba som gällde efter gymnasiet … för dem flesta … om man inte skulle plugga till något alldeles speciellt studiekrävande på högskola ….

    Kramis

    • Tack Lollo. 🙂
      Tiden går fort. Detta är sista festen på den nivån för oss på hemmaplan. Det låter trevligt att du är med på ett hörn fortfarande. 🙂 Både jag och S är ”minstingar i familjen” så syskonbarn är i helt andra skeden i livet.
      Jag håller med om att det är en speciell tid i livet. Allt är möjligt. Jag var övertygad om att jag aldrig i hela livet skulle sitta på en skobänk igen. Så fel jag hade. Så himla kul jag hade under högskole – och universitetsåren. Annat än gymnasieskolans lunk. Jag älskar att ha fel på rätt sätt. 🙂
      Vädret är extra viktigt. Vi har haft tur alla gånger. Hoppas det håller i sig. När jag själv tog studenten regnade det när jag gick hem från stan.
      Kram Bosse

  8. Grattis till både dig och jubilaren, boken. Jag har båda dina böcker, har läst dem och läst om. lånat ut och pratat om dem. Hoppas att fler vill köpa dem och läsa-
    Spännande med en student. Minns det ljuva året 2000 då mina döttrar blev studenter. En härlig tid. Och en bal på slottet…
    kram!

  9. Tänk att det är fyra år sen. Kanske jag skulle passa på och läsa om boken♥ Maj och Juni är intensiva månader vad det gäller firande. En bal på slottet, så romantiskt det låter. Jag minns när våra barn tog studenten med allt vad det innebar. Konstigt nog och väldigt tacksamt det var att vädret var fint för alla tre på deras dagar. Trist om det regnar och är kallt. Håller tummarna att ni får toppen väder.
    Vilken underbar header du har, jag älskar verkligen den blå färgen…
    Kram och ha det gott♥

    • Tiden går fort. Fyra år nu är betydligt kortare tid än när jag var tonåring. 🙂
      Vi åkte förbi Kronovalls slott i söndags. Det ligger vackert.
      Då hade ni samma tur som vi haft hitintills vid student och konfirmationer. Vi hoppas på en repris.
      Tack ska du ha. 🙂 Den är tagen på en riktigt fin plats på Österlen.
      Kram Bosse

  10. 4-År , grattis ❣️ Är det verkligen så länge sedan jag köpte boken oj vad tiden rusar. Hos mig ligger den framme väl synlig för jag tycker titeln är ljuvlig . Kram Åse

  11. Skamsen erkänner jag att jag inte riktigt har uppdaterat mig, men jag har backat bandet och tagit del av dina vackra foton. Trappan och trevliga besök hos bloggvänner ges för närvarande inte den uppmärksamhet de förtjänar, men var sak har sin tid.
    Jag minns fina stunder med fotstegen i mitt hjärta och de finns med mig. Ljuvliga foton över rapsfält får mig glatt att tänka på att vi i alla fall denna vår har sett fälten stå gula över Österlen, att vi kom dit mitt i den vackraste äppelblom, att Mandelmanns dessvärre var stängt, men att det ändå blev en underbar lunch i ett mysigt, soligt Simrishamn, fast den egentliga anledningen till denna utflykt var Rinkaby Rör – vi går helt i byggtankar. 🙂
    Hoppas du får njuta sista majdagen och glatt välkomna ett vackert juni.
    Kram Mia

    • Det ska du inte vara skamsen för. Istället håller du på med något annat. 🙂 Du går i byggtankar. Det har jag gjort sedan i början av januari. För mig handlar det om att bygga ord till meningar. 🙂
      Däremot får du inte glömma bort din trappa. Den väntar på dig. Jag tror ni båda behöver varandra mellan varven. Det får inte gå för långt mellan träffarna. 🙂
      Kul att du varit på Österlen och sett rapsfälten. Synd att Mandelmans inte var öppet.
      Jag ska fira i eftermiddag. Det är vår förlovningsdag i dag. ❤
      Kram Bosse

  12. Tänk så fint när man får se sina barn balklädda, då vill gärna en tår tränga fram.
    Den där boken är jag allt sugen på, får nog se till att beställa. Önskar dej också en härlig vecka.
    Kramar

  13. Åh, grattis till fyraåringen och till er student! Det måste var en härlig känsla att skriva och ge ut en egen bok och inte bara en utan det är ju minst två! ❤
    Studenten är så roligt – hoppas allt blir till det allra bästa firandet!
    Kram, Gunilla

    • Tack! 🙂 Just skrivbiten är den roligaste biten och den som passar mig bäst. Jag uppskattar att försvinna iväg till fiktiva världar eller besöka gamla minnen. Se över mitt liv. 🙂
      Vädret är en mycket viktig ingrediens under en sådan högtid med tanke på att många timmar ska tillbringas utomhus.
      Kram Bosse

  14. Grattis till 4-åringen! Så kul att få fira en student. Det lär dröja för mig. Näste som står på tur här är Rasmus. Vi har diskuterat att ta efter er idé om 6 mil hemifrån och göra några avstickare under sommaren. Ibland behöver man lite hjälp med idéer, sen brukar resten ge sig själv. Ha det gott.

    • Tack! 🙂 Tiden går fort. Snart är det Rasmus tur.
      Vad trevligt det skulle vara om du/ni tog efter Solveigs briljanta idé. Jag sitter här och inser att det finns många intressanta ställen som klarar sig inom den gränsen från din bostad. Vad spännande. 😀
      Kram Bosse

  15. Grattis till dom fyra åren sen boken kom ut. Jag har ju så svårt för att läsa böcker på grund av min nackskada. Har lättare för att se film. Skall ändå tänka på saken och har ju länken.

    Det var 25 år sedan min son tog studenten så tiden går

    Ha en fin tisdag
    kram

Kommentera

