Ute har blivit inne


Del av vår frukost. (Vi har även alltid fruktfat och surdegsbröd)

Det började så bra med frukost på balkongen eller altanen i början av juni. Jag älskar att gå ut i trädgården sent på kvällen och plocka in jordgubbar, smultron, vinbär, hallon och ställa in i kylskåpet under natten inför mina frukostbestyr. Blåbär äter jag varje morgon. Så du kan gissa rätt på vilken som är min tallrik. 😉

Efter vår danska vecka är det för stunden inomhus som gäller vid frukostintaget och ”frukostfilm”.

Däremot har vi inte klippt av Danmark helt. Vi har just nu sett tretton avsnitt. När vi kom hem från semesterresan låg tredje säsongen och väntade på oss.

Vi är mycket förtjusta i denna välgjorda produktion. Vad tycker du? Fjärde säsongen såg vi i våras på TV.  När de sänkt priset nästa år köper vi säkert in den också. Femte säsongen lär rulla på TV våren 2018. Precis som det varit sedan 2014.
På tal om att rulla så vädrade vi våra Jojo Sommarkort igår. Det blev stopp vid Triangeln och Emporia i Malmö. Vi ”fick” både kläder och höstskor. 🙂 Dessutom god restaurangmat.
Annars svider det just nu i mina ögon efter alla korrekturtimmar. Men det är en stimulerande uppgift. Med jämna mellanrum tar jag paus och går ut i omgivningen och funderar. Grannarna måste undra vad jag är för kuf. Den tanken har jag också ibland. 😉

14 thoughts on “Ute har blivit inne

  1. Jag gillar Badhotellet😎just nu visas ju Arvingarna, tycker det är lite svårt att hänga med denna säsong.

  2. Har inte sett ett enda avsnitt, varken av Badhotellet eller Arvingarna! Hinner inte med, för när det är så fint väder vill man ju inte sitta inne på kvällarna och glo på TV. Och på dagarna tittar vi aldrig – förutom när det är Formula One eller Nascar. Då barrikaderar vi dörrarna….. *fniss*
    KRAM
    Susie
    Glömde – hur gick det med Bardot-bilderna. Vilken var det du gillade som barn!?

    • Badhotellet går på våren på TV. Men detta är DVD som vi köpt. 🙂 Dem ser vi när det är för kallt att sitta utomhus och äta frukost. Har ni alltid fint väder på din ö? Nu blir jag nästan avundsjuk. 🙂
      Om du är nyfiken är det bara att gå in på blogginlägget och läsa ovanför fotona. 😉
      Kram Bosse

  3. Härlig frukost ni har och jag misstänkte att tallriken med minst banan var din. Det är en frukt som har för mycket socker.
    Har som vanligt ingen aning om TV serier. Tittar på nyheter och naturprogram om inget annat lockar.
    Önskar dej en skön vecka. Skall besöka SKÅNE till helgen. Det blir Bubbatorp där jag har en nyupptäckt brorsdotter
    Kramar från Minton och Anki

    • Helt rätt. Jag brukar ta tre skivor banan. I natt fick jag äta en hel för att få upp BS. Blåbären sänker BS.
      Nyheter ser jag nästan aldrig. Då blir jag bara nedstämd av allt elände. Jag får min dos via text-TV och tidningar.
      Måste kika efter var Bubbatorp ligger. Har aldrig hört talas om orten. Hoppas du får det extra trevligt. Undra om det är första gången ni mötts. Vad bra att du började forska. 🙂
      Kram Bosse

      Ps. Jag hittade inget i ”Vår vägkarta”.

      • Vi träffades första gången maj 2016. Sen har det blivit 2 besök i Bubbatorp. Du hittar byn söder om Hästveda vid Tockarp och Lursjön. Det heter Bubbarp .
        Visste inte att blåbär sänker BS
        Kramar från oss

      • En trakt som jag nog aldrig besökt. Skåne är inte så litet.

        Någon gång ska jag skriva om när jag sänkte blodsockret med hjälp av olika knep som inte hade med insulin att göra. Det var länge sedan jag hade ett blogginlägg i kategorin diabetes. 🙂

  4. Badhotellet har jag inte sett, men tack för ett bra tips. Och att följa serier på tv kan jag glömma, men att se dem på Play gör jag gärna när tiden finns. Är vi i Spanien blir det väldigt lite tv, finns så mcyket annat och hemma under den mörka årstiden kan det bli av med mer tv.
    Frukt till frukost och surbröd blir det hos oss också, och det hela året. Men jag kan inte plocka bären själv och inte frukten heller…Vådan av att bo i storstan och med bara en balkong. Jo. potatisen kan vi snart skörda…
    Förstår att ögonen är ansträgda…
    Kram och trevlig fortsatt vecka.

    • Det är en mycket välgjord serie som jag tror du skulle uppskattat. Helst om den går att se i ”ett svep”. Det finns ett allvar i kulisserna bakom komedin, eftersom det handlar om tiden i Danmark innan andra världskriget. De har kommit fram till 1930.
      Du hittar såklart på många andra trevligare sysselsättningar i Spanien. Jennifer var en vecka i Barcelona för två veckor sedan.
      Egen potatis är mums. 🙂
      Det är det där stirrandet där jag undviker att läsa orden som är värst. Där jag stirrar efter punkter, kommatecken och att mellanrummen sitter på rätt ställe. Tur jag snart får hjälp av experter. 🙂
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  5. Så gott det ser ut med dessa bär. Vi äter ofta bär på kvällskvisten. Fast, vi kan inte hämta dom utanför här om vi inte köper dom i affären förstås. Vi har lite kvar av lingon och blåbär ifrån vår Ångermanlandsvistelse i fjol.
    Badhotellet var en serie som vi har följt, en av få. Annars blir det mest frågeprogram som vi ser på TV och nyheter och djurprogram. Se där, det blev lite TV-tittande.
    På tal om frågesport. Såg till min besvikelse att du har haft en frågetävling här på bloggen medans jag varit utan min dator. Jag skulle ju ha gissat på tian. Men förstår att det är försent.
    Förstår att det har varit jobbigt med all korrekturläsning. Känner igen det ifrån min bok men mest ifrån då min förra man skrev en bok på 292 sidor. Han skrev om sin far som var missionär i Brasilien, en av de två första.
    Ha det så bra det går.
    Kram!

    • Ni ska kanske upp en gång till under sensommaren så ni kan plocka nya lingon och blåbär.
      Den serien är välgjord. Synd det kommer så få avsnitt i varje säsong. Men det är säkert det som är orsaken till att den är just välgjord. 🙂
      Just nu följer jag inget program på TV.

      Det var ingen som fixade att gissa på rätt bild från den tävlingen. Men de missade inget. Det var en nitlott. Däremot vann jag på ett inskickat korsord och fick två Sverigelotter. På den ena blev det en vinst. 🙂

      Det är lätt att missa fel av olika storlekar. Ögonen läser rätt. Själv kan jag mina texter snart utantill. 🙂 Därför är Solveig just nu guld värd. Förhoppningsvis får jag ännu mer hjälp av en expert när provboken kommer. Då handlar det om sista chansen.
      292 sidor. Det är en handfull mer sidor än mitt manus. Hoppas han blev nöjd med slutresultatet.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  6. Vilken härlig frukost, den skulle jag vilja ta med mig ut på balkongen och njuta av 😉 Den serien gillar jag verkligen så jag har nog inte missat många avsnitt. Danskarna är bra på att göra serier och jag tänker på ”Matador” som man kan se om många gånger fast den har så många år på nacken.

    Ha en skön onsdag
    kram från
    Malin

    • Varsågod. 🙂 Jag har också alltid tyckt att de är duktiga på både serier och filmer. Matador är en klassiker. Vi funderar på att köpa den nästa gång. Skulle vara kul att återse den. Vissa saker blir aldrig trist gamla.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

Kommentera

