Matematik när den är som bäst

Allt regnande och blåsande sliter även på en inomhusperson som slipper bli blöt.
Jag tittade upp mot bröllopskorten (inte dessa) och sa till Solveig att vi borde hitta på något skoj på bröllopsdagen nästa månad. Åka och fira som vi brukar ha som tradition. Min fru kom med några förslag men tystnade när jag började prata matematik.
”Solveig! Har du tänkt på en sak? Du är faktiskt mer än dubbelt så gammal nu, än du var på det där fotot. Medan jag har flera år kvar tills jag ens är dubbelt så gammal som jag var då.”
”Så du menar att du blivit yngre än jag?”
”Jäpp! Både på insidan, utsidan och sanningsenligt.”
”Vilken månad är du i egentligen?” sa hon retfullt och nöp i min vältrimmade medelåldersmage. ”Hinner vi hem innan det är dags?” 😉

42 thoughts on “Matematik när den är som bäst

  1. Haha! Jag gillar dina matematiska funderingar och var tvungen att överföra dem på vårt bröllopsdatum. Det visade sig att jag kom fram till samma resultat när det gällde oss. Det måste klart betyda att både Solveig och jag var VÄLDIGT unga när vi gifte oss. Ha en trevlig helg och hälsa din unga fru.

  2. Ha ha !!Solveig fick 10 poäng .Ge din unga hustru en kram!
    S…..Ulrik hete pappan och han spelade med Svend Asmussen
    Mikael var mycket underhållande!Och lockade fram många skratt!
    Ha en bra dag!
    Kram!.

    • Kan inte jag få 15 poäng då? 🙂 Jag ska ge retstickan en kram från dig.
      Var det inte Nina hon hette? Jag har för mig att det stod det på filmstjärnebilden jag hade Ulrik & Nina. Eller har jag fel.
      Det var ingen dålig artist/vissångare ni startade upp höstsäsongen med. 🙂 Måste varit fullsatt.
      Tack ska du ha.
      Kram Bosse

  3. Hahaha, där föll du på eget grepp… Har glömt svara dig om det andra, men kan tro det var så, var ju så i de trakterna!

  4. Vad fina bröllpsfotografier. Hoppas att ni får ett riktigt fint firande. Hur många år firar ni förresten?

    Önskar dig och Solveig en underbar söndag!
    Kram Christina

  5. Är det inte fint så säg – det där med åldern och att vara gifta så länge med en ung och en äldre.
    Kärleken spirar och gror och att fira den – samt att planeringen börjar i tid för varje år som gått 🙂
    Kram på er ❤

  6. Haha vad underbart, min man påstår sig också vara mycket yngre än mig och i hans matematik påstår han att det är tre år mellan oss när jag precis fyllt år haha.
    och till saken hör den att han är född året efter mig, visserligen yngre men dock bara 1 år…..
    Till hans matematik då
    När jag nu fyllde 49 ska jag snart fylla 50 och han är bara 47 (fram till december 😉 och det är ju tre år kan inte bli annat enligt honom hahahaha
    Kram på dig

    • Härlig story du berättar. Tack för att du bjuder på den. 🙂
      Din man verkar vara riktigt smart. 🙂 Njut du extra av ditt sista år på ”rätt” sida planket. Jag lovar. Det är inte sämre på andra sidan. Ofta bestämmer man själv vad man gör det till.
      Kram Bosse

  7. Härliga bilder på er två, så fina.
    Det där med matte är inte min starka sida, men du klarar det galant som så mycket annat.
    Ung på insidan, det är vi ju alltid, eller hur? Det yttre, nja, där tär åren.
    Min man brukar skoja med mej att han, en månad om året, kommer ifatt mig.
    Han fyllde 75 i juni och jag 76 i juli. Då förstår du. En månad är vi lika gamla, sen är jag ett år äldre igen.
    Kram!

    • Tack ska du ha. 🙂
      Det går att vrida på de där siffrorna om man funderar lite.
      Samma sak mellan oss. S fyller i januari och jag i februari. Annars skiljer det fem år oss mellan. Ni får njuta extra av den där månaden, när ni är lika gamla.
      Kram Bosse

  8. Vi bodde i Gula villan på Hotell Toftagården. Där finns även mindre stugor att hyra. Vi var nöjda med allt! Vi var där under medeltidsveckan eftersom vi vuxna är intresserade av dans och sång, och vi deltog i en del workshop. Resten av tiden turistade vi i Visby och på norra Gotland.

    • Välkommen till min blogg. 🙂
      Då är jag med. Vi har bott i de nya stugorna i Tofta. Riktigt fina. 😀
      Dans och sång är stora intressen i min familj också. Då förstår jag att ni hade en fin tid på min älskade ö. Kanske längtar du liksom jag tillbaka dit. Jag hade gärna testat att bo där några år.

  9. Mysigt att Ni brukar fira. Jag och min hälft glömmer och glömmer. Ja, vi är likadana så ingen klagar. Din uträkning rimmar dåligt. Man pratat dessutom inte ålder med en kvinna, har någon sagt.
    Fy skäms!
    /P

  10. Härligt! Har ni bäst vart ni ska fara? Vi tar oss en tur till Berlin nästa weekend (vi har aldrig varit där) för att fira vår bröllopsdag. Vi lär aldrig bli dubbelt så gamla som på våra bröllopsbilder. hi hi. Vi får ta vara på dem åren vi får ihop.
    kram Ingela ❤

Kommentera

